Gå til innhold

Barn i lastebil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du gjort hvis faren tok med begge barna på jobb i lastebil.....? Det er hans ferieuke med ungene, men han MÅ jo jobbe.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke reagert så mye på det, mne jeg er vandt til at foreldre henter i både lastebil, traktor og trailere i barnehagen her jeg bor da ;-) De sitter vel tross alt statistisk sett vesentlig mye tryggere i slike kjøretøy enn vanlige biler. Så lenge de bare ikke gå lei og får mange pauser så er det vel neppe noe problem.

Skrevet

Én bråstopp, og barna, i alle fall det ene sitter usikret.... Det er, PANG!, rett i ruta..... Kan det godtas....???

Skrevet

Hvis de kan sitte lovlig sikkret ville jeg synes det var bare fint. Unger har godt av å se hva foreldrene faktisk gjør på jobben noen ganger.

Skrevet

Jeg tok det som en selvfølge at de satt i barnesete når jeg svarte. Sitter de ikke sikert er det selvsagt ikke akseptabelt! De jeg har sett i lasetebil og trailer sitter i bilstol/beltestol, unntaket er traktor, men da kjører de ikke akkurat så fort uansett ;-)

Skrevet

Det er ikke sikkerhetsbelter til mer enn én. Og er kjøretøyet registrert for mer enn to? Er det lov å sitte i køya?

Skrevet

Min kar på tre er stadig vekk på lastebilkjøring.. flere ganger for uken.. Men han sitter jo fastspent i bilstolen sin da.. Vet ikke hva jeg hadde syntes om å ha 2 med, det er jo normalt bare plass til 2 med fører i en lastebil... det vil jo si at en må sitte løs i køya?

Skrevet

Dersom barna er sikret i bilen, syns jeg det er helt flott! mannen min drev med langtransport tidligere (innland og utland), og ungene elsket å være med på trailertur :)

Skrevet

Når de er sikret synes jeg også det er flott!!

Men vet om mange som "kaster" ungene bak i senga..... Det ville jeg likt dårlig om det var mine unger....

Skrevet

Nei, det er ikke lov å sitte i køya i noen lastebiler..

Skrevet

hvis de er sikret med bilstoler i seler er det jo bare flott vel..

men IKKE send de med viss det ikke er mulighet for å sikre de!

er bare et par år siden en 3 år gammel gutt omkom, fordi lastebilen kjørte av veien og han slo hodet så han omkom. det var visstnok ikke noen hard kollisjon , lastebilen kjørte bare av veien ned i ei grøft, men slaget var nok til at han døde momentant :(

ikke ta sjanser med barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...