Gå til innhold

HJELP! Når må søknadspapirene leveres?


Anbefalte innlegg

Jeg har termin i begynnelsen av oktober og har nå fått litt hetta.. NÅR må papirene leveres? Og hvilke skal leveres hos hvem? Og hvilke vedlegg skal ligge med? Fikk bare snakket med en vikar hos NAV som var veldig usikker. Følte jeg ikke fikk svar på noe som helst. Og sjefen er på ferie... Er det riktig at det bare er 6 ukers frist dersom man skal ha under 1 års permisjon? Jordmor har selvfølgelig også ferie..

Fortsetter under...

Arbeidsgiver skal varsles snarest mulig og senest 4 uker ved fraver utover 12 uker, og 12 uker ved fraver ut over 1 år.

De fleste bruker å si fra når de er 12 uker på vei og ordner med skriftlig søknad til arbeidsgiveren tidlig.

 

Søknaden til NAV bruker å ta 2-3 mnd. Greit å bare sende den inn nå.

Du kan få skjemaet nav skal ha hos de eller laste de ned fra nettsiden deres og printe ut.

Om du er i fast jobb holder det å sende med siste lønnslipp.

Og så må du sende med en bekreftelse på termindato som du får lege eller jordmor til å skrive for deg.

Arbeidsgiveren skal uansett sende inn inntekts og skatteopplysninger om deg til NAV(pass på at de gjør det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...