dona Skrevet 14. juli 2009 #1 Del Skrevet 14. juli 2009 Har en liten en på 3 uker som sliter med å gå opp i vekt (opp 50g på 2 uker). Fikk i dag beskjed av helsesøster om å kjøpe morsmelkerstatning. Ammet først i en time med en liten pause med bleieskift midt i. Så fikk han først 80 ml og så ca 20 ml erstatning. Etter å ha vært veldig urolig i 3 uker sover han nå som en stein. Har prøvd å legge han til brystet men er slapp og lite interesert. Er dette normalt? De pleier jo å si tydelig i fra når de er sultne. Men jeg er litt bekymret når han er så rolig. Vil til og med sove i egen seng nå. Det har han ikke villet før. Er han overtrøtt etter uker med skriking og en nybakt mor som tror hun har hatt nok melk. Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140378782-f%C3%B8rste-dose-morsmelk-erstatning-sover-n%C3%A5-p%C3%A5-6timen-erfaringer/
Klara123 Skrevet 15. juli 2009 #2 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg har samme erfaring med min lille datter på 7 uker. Siden jeg ikke har nok melk, begynte vi med mme. Jeg ammer henne også først, og etterpå får hun mme og da sover hun som bare det 3-4 timer i strekk. Da jeg bare ammet henne, var hun også urolig og grinete, men nå er det som om vi har fått en helt ny baby. Regner med at det at de sover mer nå er ikke noe å være bekymret for. De er bare gode og mette, og det eneste de kan gjøre mens de er så små er å spise og sove. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140378782-f%C3%B8rste-dose-morsmelk-erstatning-sover-n%C3%A5-p%C3%A5-6timen-erfaringer/#findComment-140381193
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #3 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg har brukt morsmelkerstatning på begge mine, pga for lite og for lite næringsrik morsmelk. Med første mann tok det mange uker før jeg ble klar over at barnet faktisk var sulten hele tiden, så her var det masse skrikning og uro. Mens med nr 2 begynnte jeg tidlig med mme da jeg merket samme tendensen som hos nr 1. Da jeg starte med det sov de straks bedre og ble mye roligere. De kunne ligge stille og titte på ting rundt seg, eller sove lenge. Noe som ikke var intressant for dem før jeg startet med morsmelkstillegg. Hovedgrunnen til at barna blir roligere er fordi kroppen bruker lenger tid på å fordøye morsmelkerstatning enn morsmelk, da mme har tyngre nedbrytbare deler. Metthetsfølelsen vil dermed også vare lenger. Veldig bra at du ammer først og så tilbyr mme. Da får jo han begge deler og blir dermed også fornøyd. Han får jo da både kosen og nok mat. Jeg skjønner likevel din bekymring, siden forandringen hos barnet kan være ganske stor. Når han ikke er intressert i brystet når du tilbyr han det, så er han rett og slett mett. Jeg ville ha sett tiden litt ann, gitt han litt tid til å bli vant til mme. Jeg merket at intervallene mellom måltidene ble lenger på mine. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140378782-f%C3%B8rste-dose-morsmelk-erstatning-sover-n%C3%A5-p%C3%A5-6timen-erfaringer/#findComment-140382981
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå