Gå til innhold

Det var en her inne som syns det var rart at barnehagen ikke har potte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enig.

Men vet du hva barnehagen til vesla har???

MINI TOALETT!! Såååååååååå søte er de altså!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, det har de på Ikea også :)

Skrevet

hehe.. så søtt :)

har sedd det på noen bensinstasjoner også.

Det med potta må vel være for at de små ser at de større barna går på do, da vil de og det. I den barnehagen jeg jobber ville barna fra ca 1 - 1 1/2 år gjøre som stor-barna. Så da fikk de lov å prøve det, ved hvert bleieskift. Det var stas for dem =D De klarte selfølgelig ikke gjøre noe i doen med det første, men det tok ikke såå veldig lang tid før de tissa i doen. God trening for dem å begynne når de er så små, og har lyst til det :)

Skrevet

Ikea i Åsane har en slags mini do. Men de doene de har i barnehagen er virkelig små!

Har du vært i Galleriet i Bergen, i 5 etg der har de sånne mini do

HI

Skrevet

I bhg til sønnen min har de minido, minivask, papirdispenser....alt er mini. Kjempe søt. Dette har de i hver avd. Men heldigvis har de også normale toaletter, for personalet og for oss som voksne, som må låne toalettet av og til, he he.

Skrevet

De har toaletter med alt i miniformat i vår barnehage også... Synes potte i en barnehage virker veldig uhygienisk, skal flere barn dele samme potte da?

Skrevet

Hallo.. hva er det som er så ille med å dele potte da?? Bedre å dele do liksom?? Går jo for det samme.. tipper potta blir vaska etter hvert besøk men det blir da ikke do..

Skrevet

Vel. Jeg hadde ikke vært fra meg av begeistring dersom barnet mitt måtte dele potte i barnehagen med mindre de har dekontaminator/vaskemaskin.

Veien til smitte er nok kortere fra en liten potte enn et toalettsete!

Skrevet

KJære vene... de har da sikkert rutiner på slikt.

Av og til blir jeg svett av overhysteriske folk her inne!

Skrevet

de bruker nok sprit på potta. kanskje sånne servietter.

Men om du er redd for bakterier bør du ikke la ungen gå i barnehagen, for der florerer det!

Og jeg kan garantere at mange av barna klør seg i stumpen og tar på leker som ditt barn igjen putter i munnen...

Tenk deg om da... ei potte er nok neppe den største bakteriebomben i barnehagen!

Da synes jeg det er eklere at det finnes ansatte som skifter bleier uten å vaske hendene etterpå, og går å lager mat til barna...

Skrevet

I barnehagen til elstemann hadde de ikke potte og i starten syntes jeg jo det var litt merkelig (de sa de kunne kjøpe inn om jeg ønsket det). Etter å ha lest, erfart og studert dette med bleieslutt blir jeg bare mer og mer imot potte og doringer overalt. Barn som er klar for bleieslutt klarer dette i løpet av en uke, dersom de ikke er klare kan det medføre senskader spesielt for gutter med tanke på sengevæting om nettene og dobesøk på nattestid helt opp i voksenalder og gjene hele livet.

Jeg tok av bleien på min 2 åing og han var tørr i løpet av 5 dager. Jeg har potte hjemme men er glad han ikke er avhengig av potte, doring osv når vi er andre steder. En annen unge jeg kjenner er bleieløs hjemme men må ha på bleie hos alle som ikke har et barnlig alternativ til do, utrolig slitsomt for både voksen og barn. En voksen mann jeg kjenner sluttet med bleie da han var 20 mnd uten at han var klar for det. Hans foreldre sier nå at det ble mye kaving og at de angrer veldig på at de stresset sånn med det. Han må opp 2 ganger hver natt pådo så kan jo hende teorien stemmer?

Uansett så syntes jeg at man ikke skal stresse barna med dette hverken hjemme eller i bhg, de slutter når de er klare. Skjønner godt at barnehagepersonell ikke har lyst til å ha arbeidsplassen sin på doen fordi 1 åringene vil sitte på potte.

Mine personlige meninger dette her, men tydelig at min måte har fungert også...

Skrevet

Hehe,datteren min har det i bhg også:-)Lilledoen heter det;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...