Gå til innhold

Noen med Lichen sclerosis?

Anbefalte innlegg

Lurer bare på om det er noen som har erfaring med vaginal fødsel og lichen sclerosis... og tiden etter fødselen, hvordan var den? Vil noen anbefale keisersnitt med denne diagnosen dersom de er veldig plaget. Har diagnosen og er aldri symptomfri.. til tider er det nesten ikke til å leve med. Lurer på om jeg kan takle sårhet og rifter i tillegg til LS???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140378651-noen-med-lichen-sclerosis/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har det, men har vært sympomfri i lang tid nå. I mitt tilfelle var det ikke noe problem med vaginalfødsel når jeg fikk sønnen min og tviler på at det blir noe problem denne gangen heller.

Jeg husker når jeg fikk diagnosen sa gynekologen at man skulle vurdere når det ble aktuelt med graviditet. Ettersom jeg var sympomfri lenge før graviditeten glemte jeg å forhøre meg før jeg ble gravid. Da graviditeten var et faktum fikk jeg beskjed om at det ikke var noe problem, men aner ikke om de hadde sagt noe annet dersom jeg var veldig plaget.

Om jeg var deg ville jeg nok tatt kontakt med legen eller gynekologen din og forhørt deg. Har du ikke snakket med noen om graviditet og sykdommen tidligere?

Uansett ønsker jeg deg lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...