nr.3påvei er sååå fødeklar:) Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Har siste ferieuka mi nå... Før ferien jobbet jeg 50 % pga bekkensmerter og kynnere... Har 6 uker igjen i jobb før permisjon, og er veldig i stuss hva jeg skal gjøre. Har en datter med skoleferie og vet at det kommer til å bli mye stress med henting og bringing av henne og ikke minst planlegging av et puslespill for å få barnepass til henne når jeg jobber... I tillegg har jeg vondt i bekkenet når jeg er for mye i bevegelse eller har sittet for lenge. Kynnerne kommer ofte, og har de siste dagene vert vonde i ryggen... Hva hadde du gjort? 100 % sykmelding eller slite meg gjennom de siste ukene?
Emma27 Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 I følge det du skriver høres det ut som du kunne tenkt deg 100% sykemelding. Jeg råder deg bare til å høre på kroppen din, og gjøre som du selv føler. Og hadde det vært meg så hadde jeg nok gått ut i full sykemelding de siste ukene ja:-)
nr.3påvei er sååå fødeklar:) Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2009 Ja, vil vel egentlig det... Men får så dårlig samvittighet..
Emma27 Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Nå vet ikke jeg hva du jobber med, men jeg har ihvertfall ingen dårlig samvittighet ovenfor min jobb. Jobber på sykehus. Husk at det er din kropp og du som må sitte med de eventuelle plagene hvis du ikke tar det med ro. Kjedelig å være utslitt før ungen kommer. Og jobben din får penger fra nav når du er sykemeldt pga. svangerskap. Så dem er det ikke synd på!!he he
nr.3påvei er sååå fødeklar:) Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. juli 2009 Jobber i en matbutikk med stor pågang av kunder og lite bemanning... Sitter mye i kassen og har endel varepåfylling + at jeg bestiller litt og må ta meg av etpar selgere innimellom... Hele tiden noe som skjer, og man må stort sett stresse for å få ting unnagjort... Er så redd for at mine plager egentlig ikke er store i forhold til andres plager.. Føler jo selv at de er det, men hva om jeg kan strekke meg lenger liksom? Blir sliten bare ved tanken på å starte jobb igjen... Er det vanlig å gå i jobb helt til permisjon? Har gjort det med mine to første... Hvor langt er du på vei? Og hvor mye jobber du?
Emma27 Skrevet 15. juli 2009 #6 Skrevet 15. juli 2009 Nei, jeg tror det er de færreste som jobber frem til permisjon. Ihvertfall på sykehus der hvor jeg jobber. Jeg er i 30.uke, og er 100% sykemeldt. Har vært sykemeldt nesten hele svangerskapet jeg og har absolutt ikke dårlig samvittighet. Det er kun jeg som kjenner kroppen min, og derfor bare jeg som kan ta de hensyn som trengs. Jeg tenker bare at det er jeg som sitter igjen med kroppen min etterpå, og ikke jobben min. Det er ingen som takker deg etterpå for at du "holdt" ut. Det er en fordel å ha godt med energi til det nye familiemedlemmet kommer :-) Det er ingen grunn som er bedre enn noen andre for å sykemelde seg. Det er det opp til enhver å avgjøre selv
mia:-) Skrevet 15. juli 2009 #7 Skrevet 15. juli 2009 Ikke for å være stygg ut fra hva du skriver så høres det ut som at du ønsker full sykemelding på grunn av at det er stress med henting og bringing av datteren din, og planleggingen av dette. I tillegg føyer du på helt mot slutten at du også har litt bekkenløsning og plagsomme kynnere. Dersom jeg skulle blitt sykemeldt 100 prosent så skulle det utelukkende vært av fysiske årsaker som har med graviditeten å gjøre. Kunne aldri falt meg inn å sykemelde meg på grunn av organiseringsvansker ifht. mine andre barn. Da hadde jeg hatt kjempedårlig samvittighet overfor arbeidsgiver. Men når det er sagt så mener jeg at dersom din bekkenløsning og kynnere er såpass vonde at du ikke vil klare en arbeidsdag så må du selvfølgelig få deg en sykemelding. Men ut fra innlegget ditt mener jeg ikke at du behøver full sykemelding. Bare min mening, men det er kun du som kjenner dine egne plager og smerteterskel og ingen andre kan si om du er dårlig nok til å få sykemelding. Men ikke skyld på bekkenløsning dersom det ikke er den egentlige grunnen til at du ønsker sykemelding, det blir for lettvindt.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 15. juli 2009 #8 Skrevet 15. juli 2009 Hei! :-) Jeg synest du skulle be om sykmelding, og kose deg litt før fødsel istedet for å bli helt utslitt og ikke orke noe når babyen kommer!!! :-) Ikke hør på dem som synes det er et nederlag å bli sykmeldt, man må lytte til kroppen sin, og være litt egoistisk også og tenke på hva som er best for en selv og ikke hva alle andre sier og mener! Og å jobbe i butikk er ikke bare å sitte stille hele dagen, er både stressete og mye tunge løft! Lykke til, og føl på hva som er best for deg! :-) Klem! :-)
koala Skrevet 15. juli 2009 #9 Skrevet 15. juli 2009 Jeg ble 100% sykemeldt dagen før ferien startet og kommer til å være det fram til fødselspermisjonen starter (det ville vært 3 uker mellom ferien og permisjonen) Ser at det kan virke rart å bli sykemeldt når en skal ha ferie/fri likevel. Men jeg strakk strikken langt før ferien for å få litt overlapping med vikaren og burde vel egentligblitt fullt sykemeldt lenge før. Tenkte også at jeg kan ikke ha ferie som "normalt" pga. bekkenløsningen og skal jo da ikke bruke feriedager på sykedager. Merker at jeg er bedre når jeg ikke jobber og får litt dårlig samvittighet pga. det men vet at med en gang jeg er i jobbsituasjonen igjen så blir det verre og derfor blir jeg borte helt fram til permisjonen nå. Jeg skal ha mulighet til å ta meg av babyen og resten av familien i tiden etter fødselen også og for arbeidsgiver spiller disse får ukene ikke så veldig stor rolle, mens for min helse og velferd gjør det det. Kjenn godt etter og snakk med legen din så får du et riktig svar for din helse og din situasjon
heletove Skrevet 16. juli 2009 #10 Skrevet 16. juli 2009 Jeg ville kanskje tatt en dag eller to på jobben før jeg snakket med legen. Da vil jeg tro du kjenner fort om kroppen fungerer på jobb, eller om det er på tide og gi seg.
nr.3påvei er sååå fødeklar:) Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 16. juli 2009 Så er det jo noe med det at det faktisk er slitsomt å hente og bringe, og ha dårlig samvittighet for å sette henne bort. Får kraftige kynner bare jeg går opp en trapp, og da gjør ikke bakken opp til bilen det noe bedre... Faren jobber fra tidlig til seint hver dag, så det blir min oppgave å levere både henne og lillebroren(han går i barnehage). Tror jeg ringer legen idag og hører...
Får en liten jente i aug:) Skrevet 16. juli 2009 #12 Skrevet 16. juli 2009 Ta deg sykemeld du:) ikke noe grunn til å stresse når man er gravid! Ta vare på deg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå