Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått med meg at fysioterapauter m.fl ikke anbefaler gåstoler. Gjelder det for gåsbil og gåvogn også? Har ikke helt fått med meg forskjellen. Hvis jeg har forstått riktig, så står de inne i gåstolen og kommer ikke ut selv. Men forskjellen på gåbil og gåvogn? Er det bare utformingen som er ulik?

Vurderer å kjøpe en gåbil e.lig i ettårsgave, men vil ikke gjøre det dersom det ikke er anbefalt pga. feilstillinger o.lig.

Fortsetter under...

Skrevet

tror nok det er litt overdramatisert dette med gåbil/stol osv.... jenta mi fikk det når hun kunne reise seg og gå langs bord osv selv. grunnen til at de ikke blir anbefalt er vel at noen setter 2 måneder gammle babyer oppi der og mener de skal lære å gå. og detter er jo ikke bra for kroppen til de små.... jenta mi har en gåstol som man kan bruke som gå vogn også... og det fungerer helt supert. hun er mer gla i gåvognen :) forskjellen på gåstol og gåvogn er vel det at barnet på en måte sitter i en gåstol mens i en gåvogn så går de mer selvstendig uten å kune sette seg ned i stolen :)

Skrevet

I en gåstol sitter barna oppi og kan få feil belastning på hofter og rygg.

Når barnet bruker en gåbil/gåvogn må de kunne reise seg opp og stå og får bare hjelp til å holde balansen med bilen/vogna, da klarer de ikke å feilbelaste noe.

Skrevet

Noen som har et merke å anbafale på gåbil/gåvogn? Ser at de varierer ganske mye i pris.

Skrevet

Jeg ville valgt en Brio eller Micki (eller hvordan det staves - har sistnevnte til ungene her) da de har justeringsmulighet for "farta" på hjulene (altså man kan stramme så den ikke triller så lett fremover) i tillegg til gummi på hjulene og ikke bare plastikk. I alle fall om det er i "lære å gå"-fasen. Da risikerer man ikke så lett at ungene går salig på trynet fordi vogna sklir unna.

Senere når de er større har eldsta vår hatt KJEMPEstor glede av en gåbil som er utformet som et fly med olebrumm greier på. Man kan åpne setet og på sidene har den "putteboksfunksjon" hvor det også kommer lyd når klossene puttes i riktig hull. Flere melodier på den (litt frustrerende i perioder for foreldrene men STOR stas for ungene). Men den er langt fra like stødig som vogna.

Skrevet

Synes Brio sin er fin både i utforming og funksjon. Du kan stille håndtaket i to posisjoner, og legge noe tungt i den så den ikke tipper og ruller litt langsommere når de er på begynnerstadiet. Ikke noe grell plastikk eller batterilyder, i solide materialer som kan brukes lenge og arves.

Annonse

Skrevet

vi kjøpte nettopp kids wood hos br-leker, den har også justeringsmuligheter. den er fin i utformingen, og er laget i tre og metall. den kostet 399,-

Skrevet

vi har gåstol som er 3 i e1 fra ABC den kan brukes som både spisestol, gåstol og gåvogn... helt super :) den har også høyde justeringer. koster like under 1000lappen men det er den verdt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...