3 gull og ??? Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Nå begynner jeg å bli stressa. Er 37+6 idag - og de tre siste dagene har jeg kjent mindre og mindre liv... Nesten ingenting i hele dag - kanskje to svake spark... Jeg er så redd - og så redd for å ringe føden... Redd for å bli avvist, redd for å virke hysterisk - MEST AV ALT redd for at noe er galt... Har spist godteri, drukket saft, kaldt vann, spist is... Men får ingen respons fra den lille... Noen som har opplevd lignende - og at alt har vært ok????
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 ring føden, du! bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite!! tror de har begynnt å ta mors følelser mer alvorlig, og du kan jo gjermne si at du ikke har kjent et eneste spark på to dager, så tar de deg nok inn;-) lykke til!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 glemte å si: alt er nok i skjønneste orden, men godt å få det bekreftet;-)
Lykke X 4 Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Ring føden! Det hjelper ikke å sitte på nettet og bekymre seg. Ingen her kan gi deg svar på om alt er OK med babyen. Ta og ring føden, de tar deg inn for en sparktest mv. De er der for oss. Ikke slå deg til ro med å spørre om andre har opplevd lignende og hvor alt har vært bra, det er ditt barn det er snakk om og din situasjon. Ring nå! Lykke til!
mamma mitt Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 Ring føden, det er jo derfor de er der :-) Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Husk hvis de tar deg inn og alt er i orden er ingenting bedre enn at de ikke finner noe galt, de vil nok lytte til deg ellers gjør de ikke jobben sin. Lykke til, klem :-)
Kari Trestakk Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 "Regelen" er at man skal kontakte føden dersom man merker mindre liv enn normalt. Ofte har ungen i magen sin egen døgnrytme, og dersom du vanligvis ville merket mer liv i løpet av dagen enn du har gjort i dag, så er det bare å kontakt føden. Du spør om noen har opplevd noe lignende og alt har vært ok. Det har ikke jeg gjort, men ei venninne av meg merket at noe endret seg tre uker før termin, og kom for sent på sykehus til å kunne redde barnet. Ikke for å skremme deg, men det er en grunn for at jordmødre og leger legger så stort vekt på at man SKAL kontakte føden dersom man merker mindre liv. Mest sannsynlig er alt i orden, men hva hvis det ikke er det...?
3 gull og ??? Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. juli 2009 Tusen Takk for støtte - kjenner jeg har vondt i magen bare av tanken på å ringe, men skal ta mot til meg og gjøre det!
mitt 4.barn har kommet Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 Hadde det slik i går jeg og. Ble så redd, helt utafor og bare grein. Vurderte å ringe føden, men bevegelsene tok seg opp til natten. Forbannet den stengte fødeavdelingen i byen vi bor. Over en time reisetid til nærmeste fødeavdeling, og jeg var for sliten til å vurdere å reise dit i går. Men jeg var på CTG og sparkregistrering før de to forrige fødslene. De tok meg alvorlig da jeg ringte, og fikk komme inn med en gang. Alt var i skjønneste orden begge gangene:-) Dette var ca 2-3 uker før fødslene. Veldig godt å bli beroliget. Har du ringt nå?
an Skrevet 14. juli 2009 #9 Skrevet 14. juli 2009 jeg har opplevd lite liv i 2 dager nå.så jeg ringte føden idag tidlig,de ville ha meg inn med det samme.det viste seg at hun bare hadde snudd seg [hun lå i sete]så bevegelsene var ikke de jeg var vant til å kjenne.så jeg er stor fornøyd med det, og de sa det var bedre å ringe en gang for mye enn for lite,så ring hvis du er i tvil.det føles så bra etterpå å vite att alt er bra med den lille.lykke til.
MღM Skrevet 15. juli 2009 #11 Skrevet 15. juli 2009 Jeg har nettopp kommer hjem fra sykehuset nå jeg. Syntes det var veldig lite liv i dag i forhold til vanlig og det hjalp ikke hva jeg puttet i meg - så da ringte jeg og fikk komme med en gang - alt var fint, men de presiserte at det var bare å si ifra om jeg igjen syntes det var dårlig med liv, bedre at jeg kom en gang for mye enn for lite - så man skal ikke være redd for å ta kontakt, det er jo derfor de er der...
3 gull og ??? Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 16. juli 2009 Takk for mange svar :-) Er ikke innom bim hver dag, så jeg har desverre ikke fått gitt noe svar. Var på sykehuset tirsdag kveld - og alt var bra! Helt utrolig å høre hjerteslagene til den lille :-) Har aldri blitt SÅ glad for den lyden noen gang!!! Følte meg litt dum - babyen begynte selvsagt å sparke på sykehuset - men gleden over at alt var bra, var langt større enn følelsen av å være redd for å virke overbekymret...
mitt 4.barn har kommet Skrevet 16. juli 2009 #13 Skrevet 16. juli 2009 Å, det var godt å høre! Har tenkt på hvordan det gikk med deg. Jeg tok meg en ekstra tur til jordmor i dag da jeg har kjent mindre bevegelse de siste dagene. Fin fosterlyd, heldigvis. Og hun rådet meg til å kontakte føden når den åpner etter sommerstengning i morgen for å få en CTG-registrering. Håper de er villige til¨å ta meg inn da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå