Gå til innhold

Har jeg hatt eggløsning eller??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Jeg har tatt temperatur i løpet av de siste 12 dagene.

Det skal nok sies at temperaturmåleren jeg brukte i de de første ni dagene, hadde kun et desimaltall (dessuten var den litt vel kjapp til å måle endetarms åpningen) mens de tre siste måledagene, har jeg brukt en med to desimaltall.

Tallene og tidspunktet har jeg plottet inn i fertilityfriend.com, og den fant ut at jeg har hatt el 9.juli. Det innebærer det at jeg hadde det den 10.dagen i syklusen.

Jeg har gått på p-pille i ni år, så dette er min andre syklus (den siste var på 36 dager) og 9 dager høres ut som en litt vel kort vente tid på el.

Er det noe jeg kan stole på? Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Nicki! :)

Har du en link til FF-chartet ditt? (Gå på "Sharing" så "home page setup" og da kommer linken i en boks øverst på siden). Så kan jeg se på den hvis du vil? :)

Skrevet

Ja, der var den :)

Nå er det litt uheldig at du byttet termometer midt i syklusen da, kurven din var litt hoppende. Men det kan se ut som du hadde EL på cd 9, men det at linjen er stiplet betyr at FF ikke er helt sikker på at det er den riktige dagen.

Har du målt til samme tid hver dag?

Skrevet

Nei, men det har jeg også lagt inn. Tiden varierte mellom halv seks til åtte.

Skrevet

oki.. Ja, det tror jeg blir for stor tidsforskjell... Det kan forklare hvorfor chartet er så ujevnt. Hvis jeg ver deg ville jeg tatt tempen til en fast tid, så heller sovet igjen hvis du skulle sove lenger, eller evt hoppet over en og annen dagen, hvis det ikke var midt i EL-tiden.

Skrevet

(am. altså:) )

Ps.setter veldig pris på at du tok deg tiden til å se på charten!!

Skrevet

Men trodde at det nettstedet tok hensyn til tidsvariasjonen. Jaja..får bare tempe halv seks da:)

Skrevet

Bare hyggelig :) Ja, skjønte at det var am, men jeg vil anbefale deg å ta den til et fast klokkeslett, innen en halvtime hver dag, ellers kan det bli utydelig slik som det har blitt nå :/ De gangene jeg temper så setter jeg klokken på mobilen på til en fast tid, så har jeg en annen vekkerklokke som ringer når jeg skal stå opp. Det fungerer veldig bra da :) Har du hatt symptomer på EL (slim, smerter)?

Skrevet

FF tar igrunn ikke noe mer hensyn til det enn at den gjør chartet ditt usikkert. Hvis du ser på de rundingene på chartet hvor tempen blir lagt inn, ser du at noen er uten farge, mens noen er blå. De som er blå er målt til riktig tid, mens de som er hul er usikre. De kan også bli hul hvis du merker av på at du har sovet dårlig.

Skrevet

Hadde ingen tegn på EL, noe som var en av grunnene til at jeg var i tvil om jeg skulle stole på charten.

Dessuten så trodde jeg at det var en time sligringsmonn på tempingen (+at for de av oss som sliter på morgenen, så justerte fertilityfriend.com avvikene)

Skrevet

:)

Så ikke det innlegget ovenfor.

Kan ta utgangspunkt i de siste målingene, tenker jeg, selv om de se sykt tidlige..

Skrevet

Ja, skjønner.. :) Det var nå kanskje litt tidlig med el på cd 9..? Blir nå spennende å se om tempen holder seg høy over ikm da :) Jeg syntes at det er veldig greit å tempe, en får så god kontroll på syklusen :)

Skrevet

Jada, det er nå bare å bruke det du har til nå, så se hvordan det går :) Den neste syklusen (hvis det blir en?) blir jo sikkert bra når du bruker samme termometer og fast tid :)

Skrevet

Hehehe..så søt du er:)

Er som sagt veeldig glad for å få så gode svar på spørsmålene mine og håper også på at du slipper å å se TR på en goood stund;)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...