pauline og knerten Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Hallo! Jeg er i uke 36, uvitende førstegangsfødende og lurer på om dere kloke damer her inne kan opplyse meg litt: For litt siden satt jeg og ventet på t-banen med noen tunge bæreposer, og oppdaget plutselig, like etter spark at hele livmoren liksom trakk seg sammen, i en hoggende, skikkelig ubehagelig smerte. Det gjorde inmari vondt! Det varte kanskje i fire-fem sekunder bare, og så slapp det taket. Tror ikke det var en kynner, for det har jeg hatt og da har livmora liksom blitt veldig hard, noe den ikke ble nå. Er det det som kalles en maserie, eller hva kan det ha vært for noe? Har vært litt kvalm etterpå og kjent at det kanskje brygger seg opp med løs mage, men ellers føler jeg meg helt fin. Kan ellers nevne at jeg nok typisk er i faresonen for en litt tidlig fødsel. Har hatt noen store psykiske belastninger å bale med dette svangersakpet, uten at jeg skal si noe mer om det... Men det ER vel ikke tegn på at noe er i gang? Håper noen kan berolige meg :-)
Kazaya er fødeklar Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Vet ikke helt hva slags smerter du beskriver. Hvis du er bekymret synes jeg du bør ringe føden eller legen. Jeg har hatt en del maserier (er i uke 39 nå) kan prøve å beskrive hvordan de føles for meg. Vi opplever smerte ulikt så jeg kan ikke si om det er det du har hatt. Mine maserier føles som veldig sterke menstruasjonsmerter nederst i magen, samtidig som jeg kan ha murrende smerter i tak nederst i ryggen. Magen strammes samtidig som ved en sterk kynner. Forskjellen på disse maseriene og orntlige er at de virkelige riene øker i styrke og kommer regelmessig. Gjerne 15min eller kortere mellom hver. Beste råd er å ringe hvis du er usikker, de på føden er der for deg. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå