Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Vet jo at dette er vanlig og at man kan dryppe med morsmelk. Men hvor lenge skal man holde på med det før man kontakter lege dersom det ikke blir bedre?
Maia&Mathias <3 Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Jeg tok kontakt med lege ett par dager etter at han fikk puss i øyet. Fikk en kur som jeg brukte i ti dager to ganger, men det funket ikke! Han ble "frisk" når han var rundt 2mnd... Så tror d eneste som funker er tida! Jeg brukte forresten saltvann å vaske med i tillegg til morsmelk.
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 Hei Turbo! Jeg prøvde med saltvannsvask av det ene øyet til babyen var 3-4 uker. Da hadde pusset smittet over også til babyens andre øye. Fikk så antibiotika av lege, og etter ca 2 uker ser vi veldig lite puss i øynene (baby er nå 6 uker). mvh
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Det kan hende at tårekanalene er trange ( det er veldig vanlig) og da går det seg til etter hvert. Om øyet blir rødt, må lege kontaktes. Ellers er det fint med vask med mm eller saltvann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå