Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er overvektig med BMI på 29,4, har endel uøsnket hårvekst både på mage, lår og i annsiktet. Hadde uregelmessig mens, men ikke hatt noe problem med å bli gravid to ganger..

Er det noen behandling for denne sykdommen? Som evt fjerner hårveksten? den er mest plagsom..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurte også på om jeg kunne ha PCOS. jeg har da en BMI på 34. Har alltid hatt uren hud (acne), noe bedre når jeg har gått på Diane p-piller. Typisk så er huden min mye bedre når jeg er gravid, så det er hormonellt betinget.

Har ikke brukt p-piller de siste 5 år, og huden blir bare verre. i tillegg så har jeg fått endel uønsket hårvekst oppover magen.

har regelmessig mens, og ikke hatt problemer med å bli gravid 3 ganger.

Da vi forsøkte på nr 2 så oppsøkte jeg lege for å undersøke om jeg kunne ha PCOS, men så lenge jeg hadde regelmessig mens så trodde hun ikke det. Hun to en blodprøve for å undersøke om jeg hadde EL måneden etter, og siden jeg hadde det, så konstaterte hun at jeg ikke hadde PCOS.

Jeg ble gravid med nr 2 kort tid etter.

Så ble jeg gravid igjen i mars i år med nr 3, men 18 mai ble det konstatert MA.

Og nå synes jeg at behåringen oppover magen begynner å bli påtakelig.

Det står jo at man kan ha PCOS selv om man blir gravid.

Og PCOS har jo andre plager enn at man har problemer med å bli gravid. Men legen min tok ikke det andre noe alvorlig.

Nå er det jo 2 år siden sist jeg oppsøkte legen ang dette. Så jeg lurer på om jeg skal kontakte legen igjen og be om en grundig undersøkelse.

Jeg hadde håpet at Metformin kunne hjelpe meg ned i vekt....og så skulle jeg så gjerne ha blitt kvitt behåringen og kvisene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...