Gå til innhold

Hvilke klinikker i Danmark anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Emilie73!

Takk for mange gode tips og erfaringer. Godt å høre at det finnes håp selv om en har mange forsøk bak seg:o)

Veldig interessant det du skriver om at du har fått Prednisolon pga matallergi, har ikke hørt om andre som har fått Prednisolon pga matallergi før. Er det matallergi eller matintoleranse du har forresten? Selv har jeg matintoleranse mot melkeprodukter og korn. Kan jeg spørre om hva slags autoimmun sykdom du har? Selv har jeg diabetes, men ifølge legen min skal ikke min diabetes i seg selv ha noe å si for å bli gravid...

Hva var grunnen til at du ønsket å bytte ut Progestan med Pregnyl? Selv har jeg kun brukt Crinone som progesteronstøtte ved alle mine forsøk.

Godt å høre at du lyktes til slutt, og til og med med tvillinger:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Lie79:)

Det var deg jeg mente å nå da jeg snakket om matallergier siden det stod oppi her at du hadde dette:))) Fint du så innlegget mitt, fordi jeg har så stor tro på suksess for slike som oss hvis vi bare får de rette medisinene. Jeg var upresis i innlegget mitt, det er matintoleranser jeg har. Samme mot deg. Mot all slags korn og meieriprodukter. Jeg har fulgt diett i 5 år nå ca.

Utg.pkt for at jeg skulle ha predniolon var at jeg hadde mange forsøk bak meg uten å lykkes, og siden jeg selv spurte etter det. Det var først da jeg kom ned under uttaket da vi snakket om hvor vi bodde i Århus, at jeg forklarte legen at jeg hadde matintoleranse og at vi bodde i leilighet hvor jeg kunne lage maten selv. Så ganske tilfeldig var det at vi kom inn på dette, men legen utbrøt spontant at da dobler vi prednisolondosen din!...

Jeg har hypothyreose - lavt stoffskifte. Jeg er også behandlet for diabetes type 2 som en følge av stoffskifteproblemer. Men med diett har jeg normalisert dette:)

Jeg merket at på flere av forsøkene mine, så fikk jeg frysninger og ubehag på dag 6-7 uti forsøkene og flere vondter i kroppen. Det var samme følelsen som hvis jeg spiser noe feil. Det var akkurat som om kroppen min jobbet mot meg - mot de innsatte eggene.....det var dette som fikk meg til å stille spørsmålstegn til progestan, fordi det alltid begynte etter at jeg begynte på det. Alt i forsøkene var perfekt, bortsett fra progestan. Jeg ville derfor ikke ta det lengre, og fikk gjennomslag for pregnyl da jeg spurte om det. En studie har vist at dette er god nok støtte etter egginnsetting. (Anonimo er jo også eksempel på det med sin lille prins.) Jeg er derfor meget skeptisk til progestan, og tror at det må være flere som kunne hatt nytte av å ta pregnyl som støtte. (Jeg tok det forøvrig i de 12 første ukene av svangerskapet - dette mot klinikkens anbefaling - det var ikke nødvendig sa de, men min lege her i Norge sa at det var helt ok hvis jeg ville det)

Masse lykke til! Stå på! Så lykkes dere garantert til slutt!!!!!!!!!!

God klem

Skrevet

Tusen takk for utfyllende svar Emilie73:o) Er så godt å høre om andres erfaringer og som har lykkes! Merker at jeg blir litt mer positiv til nye forsøk nå, og at ved å prøve noe nytt så kan vi faktisk lykkes:)))

Dette med Pregnyl som støtte høres veldig interessant ut. Når jeg har kjent symptomer på matintoleranse under forsøk, har jeg jo alltid tenkt at det sikkert bare er noe jeg har spist... Skal sette inn fryseegg i naturlig syklus i morgen, og skal da prøve uten progesterontilskudd som jeg brukte forrige gang. Så litt spent på hvordan rugeperioden blir denne gangen.

Kommer garantert til å be om å få Prednisolon når vi skal igang med forsøk i det private. Synes dette med immunsystemet i forhold til graviditet er utrolig interessant, og hører jo om stadig flere som lykkes når de har fått Prednisolon. Faktisk så ble jeg gravid på naturlig vis i 2002, men med en annen partner enn han jeg er sammen med i dag. Desverre tok jeg abort da, noe jeg selvfølgelig angrer på i dag. Trodde da jeg var gynekologisk frisk og at jeg ble lett gravid siden jeg ble gravid selv om vi hadde brukt prevensjon (kondom). Fikk blindtarmbetennelse i 1999. Hadde en operasjon i 2000, og i 2007 fant jeg ut at sykehuset da hadde glemt å informere meg om at jeg hadde fått tette eggledere etter blindtarmbetennelsen jeg hadde i 1999. Utrolig trist å finne ut det! Men på en annen side vet jeg at jeg kan bli gravid. Men forskjellen fra da og nå, er at jeg har fått matintoleranse og har derfor stor tro på at det kan være en av tingene som gjør det vanskeligere for meg å bli gravid nå.

Takk for oppmuntring og tips! :o)

Skrevet

Lykke til med frys!

Min venninne ble gravid på aller første (fryse)førsøk!

Skrevet

Takk for lykkeønskninger Nurket1:o) Fikk satt inn ett fryseegg i dag i naturlig syklus, så da er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente til test.. Håper jeg er like heldig som venninnen din!

Skrevet

vært på copenhagen fertilitycenter(tror det er gamle nordica) . flinke leger- men har aldri vært borti et slikt samlebånd. fikk ingen informasjon- det var bare å hoppe opp i stolen og før jeg rakk bli nervøs- var vi igang. så var det rett ut etterpå. samme prosedyre ved innsetting. og de hadde ingen oversikt over journal- tidligere historie osv... så er man nervøse- er det ikke stedet å anbefale.

når det gjelder gynekologer- er åge huseby kjempeflink, seriøs og medmenneskelig. absolutt til å anbefale. Han har avtale med flere klinikker i danmark. lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...