Lie79*har blitt mamma* Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Har 3 egg igjen på frys på Riksen nå, men regner med at vi går videre privat etter det. Vurderer Hausken i Norge, men tenker også på Danmark pga bl.a assisted hatching og spindelmikroskop. Har til nå satt inn tilsammen 7 egg av god kvalitet i følge Riksen, så kunne kanskje tenkt meg å få undersøkt eggene litt bedre.. Men spindelmikroskop er det vel ingen som har i Norge enda? Hva tenker dere jenter? Er dyrt å ta privat uansett, så noen tusenlapper fra eller til klarer vi vel å skrape sammen;)
Rose69 Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Vi har hatt 3 forsøk ved Nordica. De er profesjonelle, men litt samlebånd. Savner den persolige oppfølgingen. Det virker som om Hausken har det. Her en link som kan være interessant for deg : http://www.snartgravid.com/Forskning/Ny-metode-for-vurdering-av-eggkvalitet.html Hør med Riksen om de vil sjekke dine egg for deg. Etter 7 innsett/egg burde de det. Masse lykke til :-)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2009 Tusen takk for svar Rose:o) Visste ikke at Riksen hadde dette, så det skal jeg spørre om i morgen når jeg skal ringe inn mens:) Har sjekket ut litt på Nordicas nettside og virker som om de har mye kompetanse, men kan tenke meg det er litt samlebånd ja.. Er det jeg misliker med Riksen også. Hvilken gynekolog har du brukt i Norge? Har hørt endel negativt om Dr. Blakstad... Hausken virker absolutt best på medmenneskelig kontakt og personlig oppfølging ja:o)
Rose69 Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Jeg bruker Smedstadgynekologene, dr. Huseby. Er meget fornøyd. Tilgjengelig, behagelig,forståelsesfull og flink med tilbakemeldingene. Dr. Blakstad er nok dyktig i faget, men mangler empati og omsorg.Er steinhard.Og gir aldri tilbakemelding.Man må mase.Umulig å få tak i.
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. juli 2009 Takk for tipset:o) Skal nok holde meg langt unna Blakstad ja;) Ønsker deg masse lykke til videre med valg som skal tas og barn!
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 22. juli 2009 #6 Skrevet 22. juli 2009 Kan absolutt anbefale Nordica ) Min mann og jeg ønsket resultat og var ikke så opptatt av å bli "dullet" med. Riksen kunne ikke hjelpe oss; vi fikk 3 forsøk der, men de gav oss opp allerede etter 1. forsøket siden jeg ikke tålte Crinone. Har hatt to innsettinger på Nordica og blitt gravid på begge; dessverre endte den første med MA. Vi valgte Nordica pga. ass. hatching og spindelmikroskopet. Vi kommer til å reise rett til Nordica for søskenforsøk ) Har ingen tid å miste... Lykke til med valget og prosessen!
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. juli 2009 Hei anonimo:o) Takk for tips om Nordica:) Har også tenkt på å velge Nordica pga ass. hatching og spindelmikroskop. Heller ikke opptatt av å bli "dullet" med, men å få resultatet som vi så sterkt ønsker. Fikk akkurat vite at en av mine beste venninner er gravid.. Hun røyker og har ikke prøvd å bli gravid, men har altså allikevel klart det uten store anstrengelser. Veldig glad på hennes vegne, men kjenner jeg blir enda mer trist på mine egne vegne:( Føler jeg må "holde maska" når jeg møter henne nå... Kjipt at Riksen gav deg opp så lett! Kunne du ikke fått noe annet enn Crinone? Progestan f.eks? Hvordan merket du at du ikke tålte crinone? Brukte de spindelmikroskopet og ass. hatching på eggene dine på Nordica? Krysser fingrene for at du lykkes på første forsøk på søsken:o)
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 23. juli 2009 #8 Skrevet 23. juli 2009 Hvorfor ikke island? De er kjempleflinke og serviceinnstillt. har ass. hatching vet ikke om spindelmikr. men med den utrolige dårlige kursen (gode for normenn :-) som er på islandske kr nå er det slett ikke så dyrt heller. kikk på www.artmedica.is lykke til, forhåpentligvis lykkes du før det trengs :-)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. juli 2009 Takk for tipset! Det skal jeg jammen meg sjekke ut ja:o) Har du vært der? Håper selvfølgelig vi lykkes før det trengs da;)
Gjest lille fiol Skrevet 23. juli 2009 #10 Skrevet 23. juli 2009 Hei. Jeg vil veldig anbefale Ciconia i Dannmark, Àrhus og jeg har ogsà brukt dr. Huseby ved Smestadklinikken som Rose i tenkeboksen har gjort. Han er utrolig hyggelig og flink. Ârhus er jo ogsà en utrolig hyggelig by og det er heller ikke à forakte nàr man fòrst er pà "tur". Jeg er 42 àr og har helt sikkert ikke verdens beste eggkvalitet, vi fikk aldri noe pà frys, men alltid to fine egg satt tilbake og jeg er nà gravid 8 uker! Man blir virkelig tatt godt vare pà under oppholdet ved Ciconia og ogsà fòr og etter forsòket, de er gode pà alle màter:) Lykke lykke til
LykkeligSomMamma Skrevet 24. juli 2009 #11 Skrevet 24. juli 2009 Vi har 5 inseminasjoner og 3 ivf bak oss på Nordica. Det som er rba med dem er at de er alltid åpne, har lave priser og lette å komme i behandling hos. DR Lindenberg er en herlig skrue. Vi har heller ikke behov for dulling. Men, i ettertid vil jeg si at Nordica passer best for dem som ikke er "vanskelige pasienter" i form av å ha mange forsøk bak seg og i form av å ønske svar på hvorfor ting ikke funker. Vi sleit etterhvert så mye med å få ordentlige svar og synspunkt på hvordan og hvorfor, at vi til slutt sendte en klage og takket for oss. De er alle tiders når man er der, men vi følte oss helt glemt etter forsøkene. Og vi syns det er et beskjedent ønske å vite hvorfor de velger den behandlingsplanen de gjør for det og det forsøket, men det fikk vi ikke. Og sitter vel igjen med følelsen at de har for mange pasienter til å kunne gi hver enkelt skreddersydd behandling. Vi har kontaktet både Hausken og Maigaard etter dette og blitt møtt med mer info gratis der enn vi fikk under betalende behandling hos Nordica. Men for all del, de er som sagt gode på mange ting og alt passer ikke for alle.
juni73 Skrevet 24. juli 2009 #12 Skrevet 24. juli 2009 Hei Vil også anbefale Ciconia. Fikk to skjønne barn etter ivf behandling der. Nordica var proft, men veldig upersonlig. Har også brukt Huseby på Smestad, veldig ålreit og sympatisk. Kom i skade for å gå til Blakstad en gang, og gikk gråtende ut derfra. Hun var helt forferdelig og mente vi aldri ville lykkes med dette forsøket og anbefalte meg å gi opp. Hun skulle bare visst... Hold dere unna henne!!!!!!!
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 24. juli 2009 #13 Skrevet 24. juli 2009 Jeg har bodd på island de siste syv årene. nettopp flyttet tilbake til norge. Jeg ble positivt overrasket for drøyt fire år siden da vi måtte inn i prosessen med ivf. den gang ble jeg utredet og kom igang ganske rask, her ville det jo tatt over et år... om jeg har skjønnt rett. kort fortalt fikk vi en jente i 2007 og nå går jeg med tvillinger med hjelp derfra. de er utrolig dyktige, og det er visst godt rykte om dem i miljøet også utenfor island. de er ikke like konservative som i norge, heller ikke lovgivningen, noe som er kjekt visst man trenger litt mer enn "standard" pakke. klem
Chaiemae Skrevet 24. juli 2009 #14 Skrevet 24. juli 2009 Jeg anbefaler Nordica på det varmeste og Blakstad er langt fra den heksa som man kan få inntrykk av her inne. Var hos henne senest i går på ul nr. 2 og uten at jeg ba om det så spurte hun om jeg ville ha en ul til i august.
Chaiemae Skrevet 24. juli 2009 #15 Skrevet 24. juli 2009 PS Det var Nordica som ville at jeg skulle bruke prednisolon på dette forsøket og det er ant. grunnen til at jeg endelig ble gravid.
bumpi de bump Skrevet 24. juli 2009 #16 Skrevet 24. juli 2009 Hei alle sammen, jeg er ny på assistert, kun vært på donor-sidene tidligere : ) Dere som kjenner til eller har erfaring med klinikken på Island, vet dere om de gir IVF-behandling til single, hetero kvinner der?
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #17 Skrevet 25. juli 2009 Hei alle sammen:o) Takk for mange gode tips! Veldig greit med erfaringer og tilbakemeldinger fra andre:) Har ikke helt bestemt oss for hvilken klinikk vi evt vil bruke, men tenker at vi ihvertfall ikke kommer til å ta en pakke med 3 forsøk. Vil heller betale pr forsøk vi trenger sånn at vi ikke låser oss til et bestemt sted. Da står vi ihvertfall fritt til å bytte dersom vi ikke er fornøyd:o) Men merker at jeg er veldig klar for å få en ny vurdering på en annen klinikk, får ingen svar eller forslag til nye ting vi kan prøve ved Riksen. Tenker kanskje at det kan være lurt med en vurdering fra flere steder før vi bestemmer oss. Dette er jo gratis noen av stedene:o)
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 25. juli 2009 #18 Skrevet 25. juli 2009 Ja det er nettopp gått igjennom et nytt lovforslag som tillater det på island. forøvrig gir de nå også behandling til homofile. det neste på agendaen der er diskusjonen om surrogatmødre men det blir nok noen år til det evt blir lov. de har hatt ekstremt mye å gjøre etter at dette ble lov for et knapt år siden tror jeg det var så hjemme siden deres informerer nok ikke akkurat om det men der kan du uannsett finne info om hvilke behandlinger de tilbyr. www.artmedica.is
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 25. juli 2009 #19 Skrevet 25. juli 2009 apropo det som tidligere er nevt vedr. behandling. hos art medica på Island er det mye å gjøre men de husker navnet ditt og historien din stort sett. i forhold til det jeg leser her på nettet av hva dere bruker av medisiner, bruker de noe av det samme og mye annet som ikke finnes i norge (eller er lov hva vet jeg). min opplevelse er iallefall at der ble det vurdert nytt regime hver gang det ikke gikk og hva som i såfall var neste trekk i kabalen. nå når vi prøvde søsken så prøvde vi først samme oppskrift som ved min første graviditet, det gikk ikke så vi forandret litt på medisinerringen og bomm nå sitter jeg med to i magen. uannsett ville bare nevne det.
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 26. juli 2009 #20 Skrevet 26. juli 2009 Kjære Lie! Jeg har nesten ikke tilgang på pc pga ferie, men vil bare si jeg ble kjempelei meg da jeg leste at det ikke gikk denne gangen heller! MEN: Du har mange flotte egg på frys, så ikke gi opp!! Tenker på deg! Varm klem! :-)
bumpi de bump Skrevet 26. juli 2009 #21 Skrevet 26. juli 2009 Takk for svar, sailor! Jeg sjekket hjemmesidene deres, men det er ikke så mye info på engelsk. Ser at det er mer utfyllende på islandsk og færøysk. Dessverre leser jeg ingen av delene. Sendte dem en e-post da du la ut adressen deres første gangen, men har ikke fått noe svar ennå. Kan jeg be deg om en tjeneste? Se hva de tar for en IVF-behandling og om de selger tre-pakker og i så fall til hvilken pris? Er sååå utålmodig her. Hvis du gidder: Tusen takk for hjelpen!! : )
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 26. juli 2009 #22 Skrevet 26. juli 2009 De har ferie nå så du får nok ikke noe svar før i august. men kommunikasjonen med dem har ikke vært problematisk før. har en venninne som kom fra norge og dit og hun var imponert over hvor greit det gikk med kommunikasjonen med dem særlig via epost. er ikke helt sikker på hva prisen er særlig ved donasjon. for islendinger (som jo får noe støtte fra staten de første behandlingene er prisen 165 tusen isk og siden 93tusen isk inntil femte behandling da er det full pris) Full pris er nå blitt 308tusen Isk, som tilsvarer ca 15tusen norske. vet ikke om de opperer med pakkeløsninger for utlendinger. lykke til!
bumpi de bump Skrevet 26. juli 2009 #23 Skrevet 26. juli 2009 Takk skal du ha! Da venter jeg på svar fra dem i august. Og lykke til med svangerskapet : )
vinden1 Skrevet 26. juli 2009 #24 Skrevet 26. juli 2009 kjære lie vi er i akkurat samme situasjon. har også noen fryseegg igjen på riksen og så går vi videre. kan vi ikke forsøke å utveksle erfaringer med hverandre? jeg har tilsammen satt inn 7 egg av god kvalitet, og skal snart på frys. men jeg aner ikke hvorfor de ikke fester seg. har du fått noe tilbud om samtale med legene på riksen?
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #25 Skrevet 26. juli 2009 Hei 2barnsmor-2010?) Takk for oppmuntring:o) Begynner å bli tungt dette her nå ja... Men ikke gitt opp håpet enda altså! Håper selvfølgelig det vil klaffe med ett av de tre eggene vi har på frys, men greit å ha planene klare dersom det ikke skulle lykkes nå heller. Lettere å komme seg videre da synes jeg:o) Skal i gang igjen i august (uke 35). Planlagt innsett i naturlig syklus. Tenker å droppe crinone denne gangen, så har jeg prøvd helt uten medisiner også Når skal du igang igjen da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå