Gjest Tale30 Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Jeg blir så oppgitt Vi har tidligere forsøkt å overføre barnet til fars fastlege, men det gikk ikke av en eller annen grunn. Nå skal jeg til lege med jenta vår, men hele kontoret hvor jeg har fastlege er stengt til midten av august. Min mann ringer så til sin fastlege og sier det, men får til beskjed om at min lege skal ha en vikar. Det er ikke mulig å få time hos dem. Min lege har ikke noen vikar som jeg har fått beskjed om i alle fall. Er det muuulig å være så firkantet? Trodde liksom det skulle tilstrebes så mye likhet som mulig mellom mor og far når det kommer til barnet jeg. Hva hvis min mann hadde farspermisjon nå da? Skulle jeg ha tatt meg fri fra jobb da for å gå til min egen lege med barnet? Noen som har noen gode argumenter som jeg kan bruke når jeg ringer til legekontoret for å snakke med dem? Dette er ikke akutt, men jeg skal ha henne sjekket før august. Jeg sitter ikke timesvis på kommunal legevakt, så da blir det Volvat til 1500 kroner da. Syns det er helt idiotisk.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Dere skal selv kunne velge hvilken lege ungen skal ha selv om den automatisk får mors i begynelsen. Har du problemer med å få byttet fastlege på ungen ringer du- Helseøkonomiforvaltningen - HELFO på 810 59 500 for å bytte fastlege.
Gjest Tale30 Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 Takk for hjelp Det tar jo dessverre litt tid før et slikt bytte trer i kraft da. Jeg syns uansett min manns legekontor burde være mer åpne for å gjøre plass til barnet vårt når min fastlege har stengt
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 hehe, dette er Norge i et nøtteskall Tale De skal være regelryttere til de grader for å slippe ekstra omkostninger eller arbeid. Slik er visst livet i et land hvos helse skal være så og si gratis Skjønn det den som kan! Jeg syns du skal prøve å klage til litt høyere makter, men vet ikke hvem du skal kontakte da. Min fastlege er snill og imøtekommende, så jeg har aldri hatt problemer med det. Men før i tia, da jeg var ung () så hadde man ikke fastleger, vi hadde en familielege som tok seg av oss alle barna og voksne. Og var ikke han inne, så var det automatisk en annen lege som tok oss inn. Kjente begge veldig godt, og hvis jeg trenger en legetime når jeg er i hjembygda stiller begge opp selvom de ikke "har lov" pga dette fastlegetullet Kan ikke skjønne hvorfor det skulle bli fastlegeordning i grunn. Det gamle systemet virket da greit? Why fix it if it ain't broken??
Gjest Tale30 Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 Jeg har etter litt om og men funnet ut at det er en lege som er vikar for min, så har bestilt time der. Syns fortsatt at det hadde vært en bedre løsning at vi kunne få komme til en lege som far har kjennskap til fremfor en helt ny lege. Det vikarierende legesenteret spurte om det var akutt. Jeg måtte jo si at det ikke var det, og da sa hun at da kunne de ikke ta meg inn, de skulle bare ta inn de som ikke kunne vente. "Men, vi kan ikke vente til midten av august", sa jeg. "Åh, vi har bare vikariat denne uken, trodde legen var tilbake neste uke" sa hun, og slapp meg motvilig gjennom nåløyet. Syns det er litt kjedelig å trenge seg på da, det føles jo slik. Og jeg har jo kanskje bare et idiotisk problem å komme med. De blir vel sure fordi jeg kaster bort tiden deres. Men jeg har fått beskjed om å sjekke det ut, og da vil jeg gjerne gjøre det så raskt som mulig slik at jeg slipper å gå og gruble. Og det KAN jo hende det er noe som ligger bak som man bør ta tak i selv om symptomene er uskyldige nok..
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 Bra at du fikk time men fyttirakkern så vanskelig det skal være da:/ Vikaren for fastlegen din skal jo ta deg inn på samme vis som fastlegen. Det er jo ikke sånn at hvis du ikke er akutt syk så skal du måtte vente til fastlegen er ferdig med å feriere! Nei det blir for dumt. Håper det går bra med datteren din Skal krysse fingre og tær for at det ikke er noe skummelt:) Gi et lite vink når du har vært inne hos legen da, så jeg får ro i sjela;)
Gjest Tale30 Skrevet 14. juli 2009 #7 Skrevet 14. juli 2009 Hehe, takk for engasjementet Det er sikkert ikke noe galt, hun virker jo frisk som en fisk, og alle sier jeg er helt ute som bekymrer meg. Men helsesøster mente det skulle sjekkes ut, og jeg har hele tiden hatt en følelse på at det ikke er så uskyldig som slekta skal ha det til. Det er noe med en mors intuisjon. Jeg ble kalt hysterisk når jeg som nybakt mor sa at jeg mente jenta måtte ha atopisk eksem også.. men gjett hvem som fikk rett (dessverre da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå