Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Har nå gått på antidepressiva en mnds tid for å bli bedre av fibromyalgi, fungerer helt greit til vanlig, men begynte med dette for det skulle gjøre at jeg å sove bedre. Jeg sluttet for noen dager siden tvert for jeg gikk fra og ikke sove, til kun og sove, i tillegg ble jeg så tiltaksløs at å sette på en maskin ble et ork. Har vært uten tabletter 5 dager nå og er igjen søvnløs og huset glinser fra topp til tå.., Meeeen idag begynte jeg og få en dundrende hodepine, verk i hele kroppen og føler meg rett og slett syk:( klart dette kan være en begynnende forkjølelse, men kan dette også være abstinenser fordi jeg sluttet for brått? Hva er deres erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Da jeg slutta på antidepp slutta jeg også brått. Det var ikke lurt, for jeg fikk akkurat de symptomene du beskriver, i tillegg til noe som kalles "brain shakes". IKKE behaglig. Man burde trappe ned gradvis, vet jeg nå. For meg varte det en uke. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 tusen takk du! Googlet brainshake og det er akkurat slik jeg føler meg, det går muskelrykninger gjennom hele kroppen i tillegg idag... Tror jeg skal ringe legen idag, forstår ikke hvorfor dette blir opplyst om ved start av slike preparater..
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Er det Remeron du fikk? Du skal aldri bare kutte ut behandling med antidepressiva. Behandlingen skal trappes ned over uker og i samråd med legen.Når man bare kutter ut medisinene vil du oppleve stort ubehag slik som du gjør nå. Det er viktig å lese pakningsvedlegget nøye, da hadde du unngått slike situasjoner.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 Nei faktisk johannesurt for det skulle det være minst bivirkninger med og mest naturlig, står ikke noe om dette i pakningsvedlegget. Er det remeron du har sluttet med?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 Jeg har gått på cipralex og måtte trappe ned over tid. Det gikk fint og jeg fikk ingen bivirkninger. Grunnen til at jeg spurte var at Remeron av og til gis til deprimerte med søvnproblemer. Ønsker deg god bedring!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #7 Skrevet 14. juli 2009 Aah det visste jeg ikke, er ikke deprimert, men sliter med sovingen pga fibromyalgi og antidepressiva skal hjelpe der:)
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 07.15.. Se hit! Hvordan trappet du ned på cipralex. Jeg trapper ned nå (pga. graviditet). Har stått på 20 mg, og har fått beskjed om å trappe ned over 10-14 dager. Startet med å trappe ned til 10 mg (5 dagen nå). Brukte du 5 mg under nedtrappingen? Eller gikk du rett fra 10 mg til 0.?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #9 Skrevet 14. juli 2009 Jeg gikk på 15 mg. Jeg begynte med 10 mg og 15 mg annen hver dag et par uker før jeg gikk over til 10 mg. Så gikk jeg over til 5 mg og 10 mg annenhver dag i et par uker før jeg gikk over til bare 5 mg. Til slutt gikk jeg over til 5 mg tabletter annenhver dag før jeg kuttet helt ut. Dette etter ordre fra legen. Men jeg forstår at du har dårligere tid siden du er gravid. Det er ingen god ide å gå fra 10 mg til 0 mg. Det er for rask nedtrapping. Ønsker deg lykke til med graviditeten og nedtrappingen.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #10 Skrevet 14. juli 2009 Takk for din tilbakemelding :-) Da tror jeg at jeg skal gå fra 10 mg til 5 mg jeg også! Ble ganske syk på opptrapping, så da er nok faren stor at det skjer fra 10 mg til 0 (slik som du nevner).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå