MiroMiro Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 jeg er i uke 34 og vil reise å besøke familie i 1 uke. Men nå har jeg fått så mye pes fra venner og svigerfamilie. De syns der er risikosport å reise i 34 uke. Jeg skal jo bare til nordnorge! Og det tar jo bare 1 time og 15 minutter med fly. Alle snakker om at jeg kan føde når som helst. Har jo ikke termin før 31 august, og er førstegangsfødene... Jeg blir helt oppgitt!! Hadde dere reist eller bare vært hjemme? Hvor stor sannsynlighet er det at man skal føde nå?!! Sykehus har de i nordnorge også.... Måtte bare få ut litt frustrasjon.
millere Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 Er du i form så reis. Som du sier, det finnes sykehus der også)
Nutti og Leonora + 2 huleboere Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 sier som millere; er du i fin form, så reis. du kan jo like godt gå 14 dager over som å føde i neste uke.og som du selv sa, sykehus er det jo der også
Beuwi Skrevet 13. juli 2009 #4 Skrevet 13. juli 2009 og du får jo fly frem til 4 uker til termin, så det er jo ikke noe prob
golljet Skrevet 13. juli 2009 #5 Skrevet 13. juli 2009 jeg reiste til oslo i konfirmasjon i uke 34. Det gikk kjempefint. VIss svangerskapet ditt har forløpt normalt hittil så er det nok bare å reise.. det fins alltid en risiko på fødsel... men en kan ikke tenke sånn hele tiden.. da blir en gal... men som du sier.. det er sykehus der du skal også God tur:)
Emma27 Skrevet 13. juli 2009 #6 Skrevet 13. juli 2009 Jeg hadde reist! Dermed basta. Er det ikke hjem til familie da? De er sikkert bare redd for at du skal føde der så de ikke blir førstemann til å se den lille.. he he God tur og kos deg masse!!
septbaby09 Skrevet 13. juli 2009 #7 Skrevet 13. juli 2009 Jeg ville reist. Sykehus har de, så da er det jo ikke noe problem egentlig. Sikkert mange andre som er på ferie i sommer. Jeg har vært mye i kragerø, er 2.5 timer unna oslo med bil, jeg mener jeg gidder ikke sitte i oslo de siste mnd å vente på at noe skal skje... Nei, reis og kos deg
solstråle - 83 Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 Hei MiroMiro Som dei andre har sagt her. Dersom du er i fin form så reis. Men sjekk med flyselskapet kva reglar som gjeld frå gravide. Det er ulike reglar for ulike selskap. Enkelte krev og legeattest om at du er i form til ei fly reise. Husk at det er den veka du er i når du skal heim som gjeld. Så du ikkje blir nekta heimreise. Kipt om du må betale for bilettar som du evt ikkje kan bruke.
solstråle - 83 Skrevet 14. juli 2009 #9 Skrevet 14. juli 2009 Ein ting til. Sjekk og med reiseforsikringen din. Kan vere ulike reglar der og i forbindelse med graviditet og fly i siste trimester.
solstråle - 83 Skrevet 14. juli 2009 #10 Skrevet 14. juli 2009 Ein ting til. Sjekk og med reiseforsikringen din. Kan vere ulike reglar der og i forbindelse med graviditet og fly i siste trimester.
Nangiliama Skrevet 14. juli 2009 #11 Skrevet 14. juli 2009 Reis i vei sier nå jeg! Det er jo ikke noen lang flytur heller, og både sas og norwegian sine regler har ingen begrensninger for å fly inntil fire uker før termin. I og med at det ennå er 5 uker igjen når dere skal hjem burde det ikke være noe problem:) Ta med helsekort og sånn da i tilfelle noe skulle oppstå, og i tilfelle de krever dokumentasjon i innsjekk eller noe:)
guttnr3imagen? Skrevet 14. juli 2009 #12 Skrevet 14. juli 2009 Som de andre sier så hadde jeg nok reist!! Har reist mye i tidligere svangerskap, inntil 3 uker før termin-ingen problem!! Denne gangen skal vi faktisk til Mallorca (I bryllup) når jeg er i uke 33... Hadde nok ikke reist hvis det ikke var for at bryllupet er til min nærmeste venninne. Reglene er forskjellige fra land til land og flyselskap til flyselskap. I Norge er det så vidt jeg vet ingen problem å fly inntil 4 uker før termin. God ferie!!
Gjest Skrevet 14. juli 2009 #13 Skrevet 14. juli 2009 vi var i danmark når jeg var i uke 34.Formen var fin så nølte ikke med det,fins jo sykehus andre steder også....om det skulle hende noe,så får du hjelp uansett!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå