Gå til innhold

Hvilken bil har dere med tre barn?

Kissy 3barnsmor:))

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vet dette temaet har vært oppe før, men finner ikke igjen linken.

Er veldig nysgjerrig på hvordan dere der ute med tre barn gjør det med bil...

Jeg er alene med tre barn i alderen 0-5 år, og er på utkikk etter en stasjonsvogn. Jeg er veldig opptatt av sikkerhet, men desverre så har jeg ikke råd til en bil høyere enn 50.000 kr klassen.

Siden jeg har tre barn, så må jeg tenke på plassen.

Jeg ønsker å finne en med trepunktsele til alle bak, samt en bil det er enkelt å koble ut airbagen på for å kunne variere litt.

Noen som kan hjelpe meg?

Evt tipse om hvordan dere gjør det? På forhånd tusen takk:)

Fortsetter under...

Vi har en toyta verso. Vi har tre barn fra 1,5 år til 5 og får fint plass til tre barneseter i baksetet. Det som er supert med denne bilen er at den også har to seter i bagasjerommet som kan slås opp slik at barne kan ha med venner hjem fra barnehagern osv. Når setene er slått ned er den romslig nok for oss i alle fall mht ferie bagasje og barnevogn. Jeg er kjempe fornøyd.

Vel, billig var den kanskje ikke, men vi kjøpte en Renault Grand Espace. De holder seg ganske bra, så du kan sikkert kjøpe en brukt en i Norge. Vi importerte fra Sverige, våres er nesten helt ny.

Denne bilen har 3 separate seter på rad 2, man kan lett ta ut midtsetet hvis man vil og la tredjemann sitte i et sete på rad 3. Det er skikkelige seter alle 7, med integrerte belter i setene slik at man er mest mulig fleksibel. Selv med alle 7 setene inni får vi plass til en god del bagasje, men for å kunne ha med en bagvogn må man nok ut med et sete.

Airbag kan kobles ut med en knapp.

En venninne av meg har en god gammel Audi 100. Denne bilen er tung og forholdsvis trygg, og kan koble fra airbag. Kommer i både stasjonsvogn og sedan.

Mitsubishi Grandis, 7 seter med 2 seter integrert i gulvet bakerst. Større og bedre plass enn f-eks Volkswagen Touran men ikke så voluminøs som Grand Espace/Sharan. Fordelen er at ekstrasetene er lett tilgjengelig og samtidig brukendes for voksne på langtur også. Isofix i høyre /venstre baksete ellers trepunktseler i alle seler. Morsom å kjøre er den også men kanskje litt dyr. VI kjøpte en ett år gammel demobil for 4 år siden og betalte 360.000, vet ikke hva brukt prisen er på i dag.

Annonse

Vi har hatt en opel astra st.vogn og hatt 3 bil-stoler der.

Litt trangt har det jo vært, men det er en god og sikker bil.

Lite reparasjoner og kostnader med en opel.

Vår er en 99-mod, stort bagagerom-mye plass, men hadde takboks i tillegg på lengre kjøreturer og reiser.

Nå er nr.4 på vei, så vi måtte bytte den gode bilen vår bort med en 7 seter.

Nå ble valget en Ford s-max, utrolig suveren bil, men koster mye.

Opelen vår er tilsalgs og den ligger på 50000kr:)

vi har en passat stasjonsvogn, 2001mod. men vi fikk den veldig billig da, fordi mannen min er mekaniker på Møller bil..

den ligger på ca 140.000. så det blir kanskje litt dyrt..

men toyota hiace er trygg og driftsikker bil, med masse,masse plass, de får man til en 50-60 tusen. ei veninne har en sånn bil, ho er kjempefornøyd med den. de er enkle å holde istand også, sjelden noe feil på dem. det som kan være er rust, men da er det isåfall snakk om en veldig gammel toyota

har en passat 98-99 mod stw, comfort tror jeg d var. den har god plass bak i forhold til de fleste andre stv. jeg har sett på. er usikker på hvordan den er i orhold til utkobling av airbag da jeg aldri har sjekket det. Får plass til 3 seter bak men vil tro dette kan variere med typer stoler?? kjøpte vår for noen år siden til 65.ooo. Men er ikke 3 punkt i midten. Men når det kommer til romslighet er den super :P

Kjøpte nylig en Opel Vectra 1997 modell, betalte 29.000,- for denne. Den går billig, god å kjøre og har tre 3-punkts belter bak. Vi har 2 recaro stoler bak og kunne helt fint hatt plass til en tredje stol mellom jentene.

Meget fornøyd foreløpig:-).

Vi venter nr tre, og har en volgswagen caravelle, diesel. Den er tre år gammel. Vi har 7 seter.Det er en alle tiders bil. Vi bare setter barnevogna rett inn uten å legge den ned og har et hav av plass. Desverre så er disse bilene veldig dyre. Vår kostet ca 400 000. Men jeg tror dere kan få de mye billigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...