Gå til innhold

Hvordan spsier deres 15/16 mnd brødskive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gitt i små biter lenge, livredd for at hun skal sette i halsen. -Men det er kanskje på tide å gi litt mere hele skiver? Hun har har ingen jeksler ennå, men 4 på vei. Har forøvrig 4 fortenner oppe og nede hvis det har noe å si egentlig for brødspisingen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er 16 mnd og spiser i biter uten skorpe. Ikke nødvendivis så små biter. Det å sette å i halsen har jeg ikke stresset med på mange måneder... de er jo ganse store nå, så tror ikke du trenger å tenke på akkurat det.

Men gutten min er ikke flink til å bite av ting, hadde han gjort det ville jeg gitt han en skive delt i to oppåhverandre.

Skrevet

Jente 16 mnd med 16 tenner. Jeg skjærer brødet i 4 og så spiser hun selv. Sluttet med småbiter da hun var 13-14 mnd.

Skrevet

Det går nok helt fint. Vi har delt skiva i 4 biter og tulla har spist selv helt siden hun begynte å spise brød, da hun var rundt 7 mndr. Da hadde hun bare 4 tenner, og hun sugde og småtygde maten. Får de noe i halsen, så hoster de det opp, det er en naturlig mekanisme.

Nå er hun 17 mndr og har 16 tenner og er veldig flink til å spise.

Skrevet

Bare å prøve med større biter ja. Med min eldste så hold jeg på med å dele opp i biter uten skorpe litt for lenge tror jeg. Resultatet var at hun nektet å spise skorpene i ganske lang tid... Var vel ikke før hun var 3,5 år og begynte i barnehagen at hun spiste de!

Med vesla begynte vi å bare dele skivene i 4 (med skorpe) allerede da hun var 10 mnd og badde 4 tenner. Dette har gått helt supert. Hun tygger også i seg grove knekkebrød med bare de 4 tennene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...