Gå til innhold

Nedpress uten at babyen er festet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an egentlig?

Jeg har alltid lurt litt på dette med nedpress og hva det er, for etter snart 4 overståtte svangerdskap (noen få uker igjen av det fjerde), hadde jeg aldri merket noe til dette før for noen dager siden. Da var det ikke mulig å ta feil. En nesten prengende følelse der nede, som om babyen holder på å dette ut. Ekkelt.... Men, jeg er ganske sikker på at vesla ikke er festet. Ingen av mine har festet seg før fødselen var godt i gang, og magen er fortsatt ganske høyt oppe synes jeg.

Noen med noen erfaringer rundt dette? Nedpressfølelsen er ikke konstant hos meg, den kommer innimellom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er helt normalt, hvertfall utifra min erfaring:) jeg har kjent nedpress i alle tre svangerskapene(nr 3 nå). med den første festet hodet seg 2mnd før, og jeg hadde masse nedpressfølelse. med nr 2 festet ikke hodet seg før jeg var i fødsel, men nedpressfølelse hadde jeg hatt i flere mnd. samme nå, hodet har ikke festet seg, men nedpress har jeg kjent lenge.

jordmor forklarte dette med at babyen rett og slett ligger langt ned, mange merker det ikke i det hele tatt, mens andre merker det veldig godt. spesiellt hvis man har født før.

Skrevet

Hos meg kjennes det ut som vannet eller posen er på vei ut før hodet..... Vet ikke om hodet er festet, men tror ikke det er det. Kommer og går ja.

Skrevet

Kjenner følelsen av nedpress, selv om hodet ikke er festet. Babyen kan være kjempelangt nede i bekkenet selv om ikke hodet er festet. Vi er bare romsligere der nede enn førstegangsfødende ;)

Skrevet

Takker for svar :-) Bare litt smårart å kjenne dette for første gang nå, helt på slutten med nr 4 liksom ;-)

Skrevet

kjennesut som jeg holder på å tisse på meg, er det også normalt i forbindelse med nedpressen?

Skrevet

Helt vanlig! :-)

Har kjent nedpress i flere uker og hodet var bevegelig i forrige uke!

Hos meg har iallefall kun 2 hatt hodet festet før fødsel, hverken 1 eller 4 var hodet helt festet på , men har hatt dei samme nedpress-smertene med alle sammen!

Kjenner også at denne gangen går hodet opp og ned i bekkenet, og det kan gjøre veldig ubehagelig, så det er vondt å gå noen ganger og

når hodet presser på blæren må jeg på do hele tiden!

Spennende tider! :-)

Skrevet

Jeg er førstegangs og har hatt skikkelig nedpress de siste dagene. Hodet er ikke festet, var på en ekstra UL idag, men ligger laaangt der nede. Så mulig er det ja :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...