Gå til innhold

Er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 7 uker har vært en del urolig. Han har ikke nødvendigvis skreket så mye, men generelt vært urolig og "åkkete". Han har en del luft i magen, og har hatt noen skikkelige hylekuler pga det- det er i hvert fall det vi tror som har forårsaket det.

Han er veldig utolmodig, og veldig ofte (dette har han gjort lenge) knyter hele kroppen hans seg og han lager et stille skrik (som om han holder på å begynne å grine) før han slapper av igjen- hele seansen varer kanskje et halvminutt hver gang- og det er tydelig noe som plager. Det vil si; hvis han ligger i armene mine klarer jeg som regel å roe han slik at han akkurat ikke begynner å gråte, han kanskje rekker å lage en liten skrikelyd (men det er tydelig at noe plager/uroer han, og det samme skjer igjen etter litt), men om han ligger i vogn/bilsete/hvorsomhelst så begynner han å gråte- og da tilsynelatende uten å være trøtt/sulten osv-

Dette gjør at det er vanskelig å dra ut av huset, for dersom dette skjer i en butikk feks klarer jeg ofte ikke å roe han. Det hjelper av og til å bære han, men med dårlig rygg er det begrenset hvor lenge jeg klarer å bære... Jeg trodde i begynnelsen av disse "tause skrikene" var forårsaket av luftsmerter, men føler egentlig ikke at det er det som gjør det. Ringte manuellterapeut i dag for å få sjekket om han evn kan ha kiss, men hun skulle seff på ferie og er ikke tilbake før om en mnd, men skal prøve en annen klinikk i morgen.

Gjør deres babyer noe lignende som vår, eller er dette ikke så vanlig? Skulle gjerne visst siden dette begynner å bekymre meg litt...

Takker for innspill og svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det høres ut som om han har luftsmerter, siden du skriver at han knyter hele kroppen.

Kolikksmerter er jo også et symptom på KISS, så du gjør lurt i å dra til en manuellterapeut.

Ellers lurer jeg på om du ammer eller gir flaske? For om det er luftsmerter, så kan det jo kansje unngås ved å unngå visse matvarer/bytte mme merke.

Er absolutt ikke kjekt når man merker at de små har vondt uten å vite hvorfor de har det. Man føler seg så hjelpesløs.

Skrevet

Jeg ammer nå (gav mme en periode, men det er ca 3 uker siden sist han fikk det). Jeg kuttet ut melkeprodukter, hveteprodukter og kaffe ( har holdt meg unna paprika, løk og sterke krydder i mange uker) for noen dager siden - og opplever at han har blitt en god del roligere. Men han har fremdeles en del luft i magen og promper ganske mye- rape gjør han sjeldnere.

Hvor lang tid vil det gå fra jeg kutter ut et produkt (dersom han reagerer på det) til han er "helt fin" i magen igjen? Og når kan jeg evn begynne å spise det igjen?

Skrevet

Min gutt var ganske lik din. Han var kjempeurolig og siden det er 1,5timer å kjøre til nærmeste manuell terapaut gikk vi i stedet til osteopat. Det hjalp masse og etter bare 3 behandlinger var han "kurert". Jeg kuttet ut kaffe, melk og saft og han ble litt roligere av det. Når det gjelder når du kan begynne å spise det igjen så må du prøve deg litt frem. De sier at du skal prøve det du spiser i ei uke før du vet om babyen tåler det eller ikke...

Nå er min gutt 3 mnd og han er mye bedre nå... :)

Skrevet

Lillegullgutten: (takk for svar;))

Hva fant osteopaten ut? Hva ble han behandlet for?

Holder du deg fremdeles unna kaffe, melk og saft? ..og er det alt av melkeprodukter du har kuttet ut eller kun melk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...