Gå til innhold

Pysj med/uten fot med eller uten knapper. Hva liker du best og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker best med fot og med glidelås, men det finnes visst ikke. Liker at lillemann ikke blir kald på føttene og glidelås er veldig praktisk. :)

Fortsetter under...

Skrevet

Glidelås er absolutt best!

Om det er med eller uten fot er ikke så nøye.., men de uten for kan jeg bruke lengre før de blir for små. :) Bare å ta sokker på så blir hun ikke kald. De pysjene som må taes over hodet kan jeg ikke fordra!! (Dvs, snuppa kan ikke fordra dem...)

Skrevet

jeg liker helst hele pysjer med knapper.Jeg likte ikke glidelås på storebror så jeg bruker ikke dem nå heller.Liker også to delte pysjer.Og de skal være uten for pga han sparker bena opp i skrittet på pysjen og der sitter han fast hvis han har sånne med ben på.

Skrevet

Jeg hater 2 delte pysjer!! De sklir jo bare opp når babyene beveger mye på seg på natta (for de babyene som ligger rolig er det jo greit! :) ). Ellers så synes jeg det er best med pysjer uten bein nå på sommeren, mens når det begynner å bli litt kaldt igjen kommer jeg til å bruke sokker eller pysjer med fot. Problemet mitt er at lillegutt har vokst så utrolig fort (er allerede str 74 og bare 3mnd) så han vokser jo ut av alt tøyet så fort!!! Håper han snart stagnerer sånn at det går ann å bruke tøyet litt lengre....

Skrevet

Da Bo var mindre, dvs opp til 3-4 mnd så foretrakk jeg med fot og knapper. Veldig greit med knapper så man slapp å ta av hele pysjen for å skifte bleie på natta - og føttene holdt ham varm :)

Nå derimot, foretrekker jeg glidelås og uten føtter. Utålmodig på stellebordet, så greit å bare zippe opp ;) Og han setter seg fast inni pysjen dersom det er pysj med føtter, så det fungerer hvertfall ikke!

Skrevet

Liker best uten fot, jeg. Føttene hennes forsvinner så fort opp i pyjamasjen hvis den har fot. Liker knapper bedre enn glidelås, føler det blir så hardt opp mot halsen der glidelåsen slutter. Det er det samme om det er knapper eller om pysjen må tres over. Favorittpysjen må tres over hodet, men den er favoritt pga stoffet og ikke at den må tres over (økologisk bomull fra Joha).

Annonse

Skrevet

Liker ikke pysj med glidlås.

Vet ikke hvorfor, men ser for meg at det blir litt s"tivt" :P

Liker best hel pysj med knapper og føtter :)

Skrevet

Har du sett på Reflex? Jeg kjøpte 3 slike pysj med glidelås for 100 kr her i vår. Foretrekker som du glidelås og med fot. Da er jeg sikker på at hun ikke blir kald på føttene utover natten....

Skrevet

Å, takk for tips! :)

Skrevet

Glidelås og med fot er det beste- men finnes lite av det dessverre.. Uten fot er greit nå på sommern, men til vintern blir det verre- sokker turner hun av seg iløpet av natta uansett hvor "gode" de er!

Skrevet

Jeg liker IKKE pysjer med fot, uansett hvor store/små de er i str, ender Luna opp med å sparke beina oppi selve kroppen på pysjen.

Liker heller ikke glidelås, føler det blir altfor tett og varmt, + mye vanskeligere å bytte bleie på natta da ho var mindre (er nå straks 1 år).

Liker aller best de pysjene som har knapper ned på begge beina, for da går bleieskiftet så kjapt.

Nå går vi nok over til 2-delte pysjer, hovedsaklig fordi ho blir veldig varm av alle "hele" klær.

Skrevet

Jeg liker IKKE glidelås - det er kaldt mot huden (synes jeg), og jeg er redd for å "klype" babyen med den...

Først ville jeg bare bruke pysjer med fot (første 1-2 mnd). Så bare pysjer uten fot. Nå har vi litt begge deler - jeg har nå investert i en pysj med fot fra Nøstebarn som vi skal teste ut til vinteren. Det kan bli nyttig med fot da, siden han har fått en ny og festlig vane: Sparke av seg sengetøyet... Greit nok i juli, kanskje litt verre i november med åpent vindu?

Skrevet

Liker best uten fot med knapper. Hadde en uheldig opplevelse hvor jeg satte fast tissefanten til eldste i glidelåsen på pysjen, kommer ALDRI til å bruke med glidelås igjen.

Vesla setter seg alltid fast i pysjer med fot om jeg ikke har sokker på utsiden, blir noe varmt på sommeren.

Annonse

Skrevet

Bruker for det meste Nøstenbarn sine pysjer med knapper og fot. Og når det gjelder problemet med at beina ender opp i kroppen på pysjen, så har jeg en løsning som iallefall er god som gull her. Jeg tar på en truse utenpå.

Synes glidelås er kaldt mot barnet, og er redd for å få hud imellom. Uten fot blir ungene kalde på bena, og sokkene drar de av.

Skrevet

Vi har alle typer pysj.

Med knapper og glidelås, fot og uten fot, to-delt og hele.

Alle er like bra synes jeg og prinsen bryr seg heller ikke spesielt mye...

Skrevet

Pysj med knapper og fot er det beste her i huset.

Glidelås var tungvint ved bleieskift og virket stivt.

Føtter fordi Lillegutt blir kald på bena men turner av seg sokkene. Han holder føttene inni pysjen. Men plutselig klarer han vel å sparke av seg pysj-føttene også.. Er 11 uker nå.

Todelt har jeg ikke prøvd, men ser for meg at det nok passer best når de har rundet året iallefall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...