Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Jeg har fullammet frem til nå, han er nesten 5 mnd. Har aldri vært noe problem å få i ham mat, men nå er det nesten full stopp om dagen. Spiser litt, før han vrenger seg av puppen. Prøver å få ham til å spise mer, men da stritter han i mot og nekter. Han spiser riktignok godt om natta. Er litt bekymret siden han bare har gått opp 250 gr på en måned. Og på helsestasjonen hadde de ikke tid til å hjelpe oss Synes det hele er litt pussig. Han virker ikke sulten, blid og aktiv hele tiden og sover godt. Er det noen som har noen råd / tips???
Knotten & lille persille Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 Har dessverre ingen råd, lurer på dette selv. Tulla mi er 3 mnd og holder på slik hun og. Trodde det var forstoppelse, men nå er hun slik etter at hun har fått ut avføringen også. Slitsomt! Spiser dårlig om dagen, noe bedre om morgenen. Føler at hvert måltid er en kamp:(
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 Jeg har en datter på 3mnd og har fullammet helt fram til for en uke siden! Da ville hun plutselig ikke ha puppen. Hun dytter seg bort og hylskriker. Har en datter på 23mnd i tillegg og det er ikke alltid like lett å bruke masse tid på å prøve. På natta går det som regel veldig bra. Akkurat som at hun glemmer seg bort.. Så nå er situasjonen sånn at jeg først prøver å amme, når hun ikke vil det pumper jeg meg og gir det på flaske og noen ganger får hun mme. Veldig slitsom og ikke minst leit. Snakket med helsestasjonen og fikk beskjed om at jeg bare skulle la være å gi flaske, at hun vil ta brystet om hun blir sulten nok, men etter å ha prøvd og prøvd i 3 timer, orket jeg ikke mer skrik! Det skal jo ikke gå på helsa løs til alle i familien! Vet ikke hvor lenge jeg orker dette! Ammet den eldste fram til hun var 11 mnd, da ville hun ikke ha noe mer. Synes derfor dette er veldig rart! Skulle jo tro det er kos for de små å ligge der tett inntil!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Greit å vite at det er flere som har det sånn... Jeg har mer enn nok melk, så det er ikke det som er prolemet heller. Har oppdaget at han spiser mer hvis jeg drøyer litt lenger mellom måltidene, men det er jo ikke alltid like praktisk. Plutselig MÅ han ha mat rett etter vi har gått ut osv. Har vurdert å pumpe for å gi ham på flaske i tillegg, men skal se hvor mye han har lagt på seg denne uka først. Dessuten får han litt grøt, selv om han burde fullammes en stund til. Håper det ordner seg snart. Er ganske slitsomt med denne kampen flere ganger om dagen!
batteriet! Skrevet 17. juli 2009 #5 Skrevet 17. juli 2009 oi så godt at noe har det på samme måten. min gutt er 3,5 mnd, og han har bare elsket pupp fram til for en uke siden.... Da måtte jeg være borte fra gutten min i 5 timer, og barnepassen gav derfor morsmelk på flaske.... Og jeg tror at dette ødela mye for oss. Etter dette foretrekker han flaske fremfor pupp. Av og til nekter han pupp hele dagen, andre dager går det greit. Blir han overtrøtt er det umulig å få i han pupp.... SÅ jeg har noen ganger i det siste pumpet det ene brystet for så å gi han dette på flaske, og deretter lagt han til det andre brystet etterpå, noe som pleier å gå greit.... Virker bare som han får helt låsning noen ganger.... Og det er jo himla slitsomt. >For er han sulten er han ikke mye blid for å si det sånn.... Jeg tar gjerne i mor råd om hvordan jeg kan bedre dette og få han tilbake til puppen igjen. Jeg har også prøvd å ikke gi flaske og bare vente til han ble suten nok.... noe som resulterte i 7 timer uten mat, og en kjempe hylende unge. :-) SÅ jeg vet ikke. lykke til dere andre mødre med barn som nekter puppen.
Tigerlily79 Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 Dette kunne jeg ha skrevet. Helt nøyaktig samme problem, samme alder, samme humør... Har dessverre ingen råd/tips, men for meg er det i hvert fall godt å høre at jeg ikke er den eneste med problemer. Jeg leste om en annen som "bysser" rompa til babyen mens hun ammer. Jeg har ikke prøvd det ennå, men tenker å prøve. Det er jo verdt et forsøk. For øvrig har vi begynt å gi grøt på kvelden og litt fruktmos på glass etter amming på dagen (ett av måltidene). Dette fordi han gikk fra å spise én til to ganger om natta. Nå er vi nede i én igjen, men det kan jo hende at smaken på annen mat har gjort at han mistet interessen for pupp. Kjipt, frustrerende og slitsomt er det uansett!
gravid86 Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 Akkurat slik har jeg det også! hun har plutselig slått seg vrang. hun suger kanskje et par minutter, men da vrenger hun seg bort fra puppen og nekter å spise mer. før da dette skjedde ga jeg henne NAN på flaske og hun sugde som bare det, men nå vil hun ikke ha flaske heller! jeg blir fortvila!! bruker et par timer per måltid og må i tillegg pumpe meg for å se om hun vil ha resten på flaske. blir så fortvila over at hun ikke vil spise. håper hun spiser om hun er sulten....
Cruella De Vil Skrevet 23. september 2009 #8 Skrevet 23. september 2009 Hei, jeg har en gutt på 3,5 måneder, og gir morsmelk på flaske (han har aldri villet spise pupp), og jeg har akkurat samme problem, bare med flasken... Noen ganger spiser han greit, men andre ganger kan måltidet ta bortimot en time, med litt spising, raping, forsøk på mer spising osv. Han kaver og ser seg rundt og tygger bare på flaskesmokken... Det var interessant å se at dette gjelder for de som ammer også, kan virke som om barn har en slik fase rundt 3-måneders alderen? Søsteren min hadde det samme problemet rundt 3 måneder, og hun ammet. Han er en stooor gutt, så er ikke bekymret for at han ikke får i seg mat (foreløpig), men er jo ganske slitsomt dette her.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #9 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg opplever også plutselig det samme. Gutten er nå 3 mnd. Nesten umulig å få i han mat på dagen. Spiser litt, begynner så å grine og vrir seg vekk. Men spiser mye på natta. Prøver både pupp og flaske og blir supersliten av dette. Hvert måltid blir en kamp. Dere andre som har opplevd dette, når gikk det evt over?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #10 Skrevet 6. oktober 2009 litt trøst å høre at andre sliter med det samme.. men ingen som har en løsning? jenta mi har vært sånn noen uker; hjemme kan det av og til gå bra med amming på dagtid, men som oftest blir hun "sint" og vrir seg unna - og tar lang tid å roe henne - men hun spiser alltid godt tilslutt (kanskje. Barseltreff, kafe- eller vennebesøk er blitt et mareritt, da hun nekter å ta puppen, men er så sulten at hun er skikkelig grinete... og skriker masse - ikke så gøy ute! Synes det er veldig trist jeg...
Cruella De Vil Skrevet 7. oktober 2009 #11 Skrevet 7. oktober 2009 Hei, dette har bedret seg litt for oss nå, så det ser ut som om det går litt i faser. Han blir 4 måneder om en uke, får håpe det betyr at han er blitt så gammel at "fasen" er over... Han spiser fortsatt litt mindre enn før, men er mye bedre til å ta flasken og kaver ikke så mye. Håper det bedrer seg for dere andre også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå