Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

å gjøres det på en vanlig rutine kontrol eller må man bestille time til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forrige gang jeg var gravid ble jeg strippet på termindagen uten at jeg spurte om JM kunne gjøre det. Da hadde jeg gått ett par uker med en liten åpning. Fødte ett par dager etter.

Ei venninne av meg som har hatt samme JM spurte om hun kunn egjøre det 3 ganger, og det var i uke 39/40 tror jeg. Men hun JM mente at det ikke kom til å ha noen effekt siden hun ikke var moden nok di 2 første gangene, men den 3 ganger kom ungen 15/16 timer etterpå.

Så hadde jeg vert deg hadde jeg hørt med JM om hun kunne gjøre det neste kontroll....

Skrevet

Min JM er på ferie så jeg går kun til lege nå..

å legen min er borte på ubestemt tid, å vikaren til legen min har ferie så nå skal jeg til enda en ny lege.. kan jeg be han gjøre d, eller MÅ d være en JM?

Skrevet

Bare å spørre det.

Jeg ble strippet flere ganger sist, men gikk likevel 13 dager på overtid før jeg ble satt i gang. Dagen før de tok vannet på meg ble jeg strippet nok en gang, og det var nok først den som hadde noen effekt (men det funka også! Satt på Peppes om kvelden og måtte gå når maten kom pga intense menssmerter og tårene stod i øynene! Ble moden for fødsel den natta,- veldig fornøyd med det:)

Skrevet

Både jordmor og lege an gjøre dette på sitt kontor. Det er vel ingen regel for når eller om de kan gjøre det.

Men min jordmor sa hun ikke ville gjøre det før jeg hadde passert termin =)

Skrevet

Mener at det ikke er noen vits med stripping så lenge man ikke er moden!

Skrevet

Det var iallefall det jordmor har fortalt til meg i 4 svangerskap! :-)

Skrevet

Jeg spør nok dumt.. Men hva er å bli strippet? Skal det være med på å sette igang fødselen??

Skrevet

Spør ikke dumt =) Jeg spurte om det samme da jeg kom innpå 3. trimester forumet ;)

Det er når lege/jordmor manuellt tøyer i mormunnen for å stimulere frem rier =)

Skrevet

Jeg er moden, men jm stripper ikke. Og jeg er på overtid!! Desperat!

Skrevet

Du kan bli strippet når du er moden nok til det. Aller helst tidligst etter 37 uker. Det er forskjellig fra jordmor til jordmor om og når hun gjør dette. Det er bare å spørre jordmor når du er på kontroll.

Skrevet

Jeg ble strippet i går, 38 uker i følge min beregning og 37 uker ifølge UL. Ser ikke ut til at det hadde noe hensikt, aldri hatt en så rolig natt på lenge, men kanskje det bare er slik før stormen.. Ble sist strippet 14 dager før termin og fødte da 4 dager etterpå, 10 dager før termin, så da hjalp det veldig! Håper på det samme nå, han sa mormunnen var myk og moden og 1 cm. Hatt fryktelige kynnere i 2-3 dager men nå har alt gitt seg.

Tror det bare er å spørre om det.

Skrevet

Ble strippet for snart to uker siden....og går her enda med baby i magen.....

Skrevet

sendte forespørsel til legen om jeg kunne bli strippet på neste kontrol. da fikk jeg til svar: hva er strippet?

JEG forklarte da til legekontoret min verson om hva d er.. hehe.

fikk da til svar at d hadde de ikke hørt noe om at var blitt gjort på legekontoret før..

JM har ferie så da har vel ikke jeg noen mulighet til å bli strippet da???

Skrevet

Det er ikke alle som har peiling på dette, nei.

Jeg spurte legen min i forrige svangerskap, og hun hevdet bestemt at det ikke var mulig å strippe før fødselen var kommet så langt at man skulle begynne å trykke.

Kanskje like greit å ikke bli strippet av noen som ikke har peiling. ;-)

Jordmoren min vil heller ikke sjekke modning/strippe, så det er langt fra alle som får gjort dette, selv om det virker som om det er veldig mange når man leser her inne.

Skrevet

kanskje man kan få time til d på poliklinikken??

noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...