Gå til innhold

kan noen forklare meg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var på stripping for en uke siden! proppen gikk og legen sa at jeg snart kom til og føde! og her sitter jeg enda...

på helsekortet mitt så skreiv han: MM - 1-2 CM, SD 1CM

hva betyr det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hah....sa legen virkelig det.Hvor langt er du på veg da???

I den boken jeg har står det iallefall:

Slimproppen i livmorhals kan løsne og det kommer en mer seig og tykk utflod.Være oppmerksom på at slimproppen kan gå både dager og uker før fødselen,så det er IKKE et sikkert tegn på at fødselen er igang.

Men er utfloden blodblandet,betyr det at livmorhalsen holder på å åpne seg.Hvis blødningen er kraftigere- som mens eller mer- kan den komme fra morkake.Da skal du straks kontakte sykehuset...en slik blødning kan komme uten forutgående rier.

Nå vet jo ikke jeg hvor langt du har kommet da....men det kan gå uker før fødsel begynner.

Er litt usikker på hva det han skrev betyr....kanskje at du har 1-2 cm åpning...vet ikke men det kan du også gå med en stund har jeg hørt uten at det trenger å bety at du føder idag el imorgen.

Lykke til..:-)

Skrevet

jah.. han sa virkelig det! og det skulle ikke vært lov!!!! med mindre vannet hr gått eller at man ligger der med 10 cm åpning! DA er det ikke lenge igjen ;):P

proppen min har gått. med masse blod så det har skjedd ting.

jeg er 39 uker og 5 dager på vei.

det jeg reagerte på er at legen sa at jeg er moden og kan føde snart.

men hvis det er sånn jeg tror at SD 1 CM betyr at det er en cm til livmorhalsen min er avflatet, da er jeg jo ikke moden!!!! :/ som legen sa. OVER legen faktisk...

Skrevet

jah.. han sa virkelig det! og det skulle ikke vært lov!!!! med mindre vannet hr gått eller at man ligger der med 10 cm åpning! DA er det ikke lenge igjen ;):P

proppen min har gått. med masse blod så det har skjedd ting.

jeg er 39 uker og 5 dager på vei.

det jeg reagerte på er at legen sa at jeg er moden og kan føde snart.

men hvis det er sånn jeg tror at SD 1 CM betyr at det er en cm til livmorhalsen min er avflatet, da er jeg jo ikke moden!!!! :/ som legen sa. OVER legen faktisk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...