eplejente Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Hun kommer minst to ganger i uka for å passe på lille gullet vårt (4 mnd) sånn at jeg kan dra på trening og selvfølgelig fordi hun elsker å være sammen med han. Hver helg lager hun middag og kommer med kjeler og kaseroller fulle av mat til oss. Hun kjøper alltid bleiene, og hver måned kjøper hun en "bursdagsgave" til han. Hun skjemmer bort både meg, pappaen og gutten vår! Hvis jeg ikke orker å gå i butikken f.eks så ber hun meg bare om å lage en liste så hun kan gjøre det, og hvis vi trenger barnevakt stiller hun ALLTID opp. Jeg føler meg så heldig som har en sånn svigermor! Måtte bare skrive et innlegg om det. Skål for fantastiske svigerforeldre!
Glad tobarnsmamma Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 Du er kjempeheldig, og nyt det!!!! :-) Men bare pass på at hun ikke blir utbrent, og at dere gjør noe for henne i blant for å vise hvor mye dere setter pris på henne!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 Jeg har også en fantastisk svigermor- hun har tatt meg inn som en datter i huset fra første sekund, hun stiller opp for barnebarna, sender med oss bæreposer med mat hver gang vi har vært der, kommer med blomster når hun kommer på besøk og skjemmer oss veldig bort. Hun er ei kjempedame!
eplejente Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2009 Åh, så deilig! Man hører jo så mange historier om svigermødre som ikke er noe særlig, så syntes det var på tide å skrive om de som er så flotte! Ja, Lykkeliten, det er viktig å gi tilbake i tillegg. Og vi forteller henne også hele tiden hvor fantastisk hun er, så hun vet hvor mye hun hjelper oss. Og hun vet jo også at hun ikke trenger å gjøre alt hun gjør, men hun har så lyst og det gjør henne virkelig mer lykkelig. Hun er rett og slett bare herlig.
eplejente Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. juli 2009 Den "Åh, så deilig" var egentlig ment til Lilleva, men den kom over innlegget hennes av en eller annen grunn.. Vi er kjempeheldige!
Gjest Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 heldige dere er! svigermor er veldig snill.. sender alltid med oss mat, og strikker masse til barna. MEN.. når det kommer til barnepass .. tja.. da er hun ikke så morsom.. de stiller lite opp.. vi må "presse" de hver gang de skal passe barna.. De er veldig glad i barnebarna sine.. er nedom og alt sånn.. men de liker ikke å passe de over nattan.. fordi de er fryktelig late.. og liker å kose seg med litt godt å drikke i helgene..
eplejente Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. juli 2009 Det er jo veldig snilt det, da. At de sender med mat og strikker! Ikke alle som er så heldige heller. Hvis de ikke har så lyst å være barnepassere, så er det kanksje like greit å la være.. ikke så lett å overlate barna sine til noen som ikke vil. Eller kanskje de bare synes det er skummelt?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 Så utrolig heldig du er- det hørtes fantastisk deilig ut!!! Vi har også svært ivrige besteforeldre, men det er tilnærmet umulig med barnevakt for tida da flisa har blitt VELDIG mammadalt i det siste...Hun hyyyyler i angst hvis hun våkner opp og det er noen andre enn muttern der....KJIIIIPT...
eplejente Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. juli 2009 åhnei, det har jeg ikke tenkt på... Så langt har vi ikke kommet enda. Hmm. Det skjønner jeg blir litt kjipt innimellom. Det hjelper ikke hvis du forbereder jenta deres før hun legger seg? Sier til henne at dere skal ut en tur og at besteforeldre kommer til å være der å passe på. Eller kanksje gi henne noe fra deg, f.eks en t-skjorte som lukter deg eller noe i den duren? Det hjelper jo veldig på humøret til oss foreldre å få litt avlastning her og der.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. juli 2009 #10 Skrevet 14. juli 2009 Åja- en babyfri stund er GULL verdt!! Men dessverre har det ikke blitt noe særlig av det siden fødselen for 9 mnd siden- pga MYE sovetrøbbel og nå separasjonsangst...Men sep.angsten kommer gjerne ikke før 8-12 mnd alder, så du har enda goood tid på deg til å nyte de babyfrie stundene;) Dessuten er det jo mange barn som sover i ett strekk fra de legges og fram til neste morgen- og da unngår man jo det problemet. Flisa er nok litt for liten enda til å skjønne en forklaring om at vi går ut men kommer snart tilbake- gg uansett er det nok dessverre fint lite som hjelper for å stoppe hylinga hvis jeg ikke er der. Jeg kan til og med stå rett ved siden av den som holder henne (f.eks pappan), men hun hyler som besatt for det, helt til hun får komme over til meg igjen....Pes ja!!
eplejente Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 14. juli 2009 skjønner... ikke like lett med andre ord. Jeg får nyte tiden mens den varer. Og du får trøste deg med at hun sikkert blir stor nok snart til at du får litt tid for deg selv. Tiden flyr jo unna som bare det..
NormaJean Skrevet 14. juli 2009 #12 Skrevet 14. juli 2009 Min svigermor er ikke noe særlig spes, hun kommer nok aldri til å være barnevakt for å si det sånn.... Vi har plikt lunsj/kaffe når vi er i byen, hyggelig det, men hun er veldig rar. Men jeg vil gjerne skryte av min svigerfar:-D Han er så flink han, vi bor 8 timer unna så det er ikke daglig/ukentlig kontakt, men han kommer til oslo med en eneste gang han kan. Han har hatt mistenkelig mange kurs og møter i oslo etter at lillegutt ble født. hehe! Og hjemme hos han og kona har de laget fullt barnerom med alt utstyr, kjøpt redningsvest for båtturer og han elsker å skifte bleiene. Kona hans er blitt helt sprø, kjøper klær til lillegutt hele tiden, ikke at jeg klager;) aller helst kjøper hun Polarn O.Pyret. Leker og slikt får han ofte. De leker og koser med han så mye de kan og vi får litt deilig frihet til å ligge på sofaen eller gå ut og spise. Eneste jeg er lei meg for er at svigerfar ikke bor nærmere.
eplejente Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #13 Skrevet 15. juli 2009 Han hørtes da kjempesnill ut! Det er så fint å ha sånne besteforeldre altså. Hvis jeg en gang blir bestemor skal jeg huske hvor herlig det var å få hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå