Gå til innhold

Krise - Ferien vår avlyst, 4 åringen utrøselig..Camping el. i nærheten av Legoland??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må over til plan B, som ikke finnes enda :((

Finnes det noe familie camping som kan passe for en voksen alene sammen med et barn på 4?? I nærheten av legoland? Evt andre førnøyelses parker som kan være interesant`?

Desperat her...

Skrevet

Må det være Legoland?

Ellers vil jeg anbefale en tur i Kongeparken. Liten og veldig grei for en på 4 (hvertfall vår jente liker seg veldig der). Og fra Ålgård (kongeparken camping), så er det ikke mer enn ca 3,5 time å kjøre til Dyreparken i Kristiansand... Og mellom der ligger Lyngdal med et ganske greit badeland (Sørlandsbadet). Det er campingplass både i nærheten av Sørlandsbadet og Dyreparken.

Skrevet

Bor i stavanger, så kongeparken faller ut.

Dessuten så har jeg troen på at det er større sjanse for pent vær hvor lenger sør vi kommer ;)

Føler vi må ut av landet.... og prisene på overnatting er bedre i Dk. Skulle ha vært på vei til Brasil nå, så må gjøre det beste ut av det! Kjempe lei oss begge 2 :(((

Ellers takk du :)

Noen andre??

Fine familie campinger i nærheten av fornøyelsespark i Dk???

Skrevet

http://www.billundcamping.dk/

Har ikke vært der da.

Vi har bodd på feriesenteret når vi har vært i danmark. Bestilt gjennom colorline, og har vært veldig fornøyd med det. Bodde på rødhus klit feriesenter i juni. Da bodde vi 1 time fra hirtshals, der er det noe akvarie greier som vi ikke fikk med oss. 15 min fra faarup sommerland, og 1 time fra aalborg, med zoo og tivoli ( og bilka til mor) Men det er 3 timer å kjøre til legoland derfra da

Skrevet

campingen i østre hurup er bra. :D dessuten er det et lite badeland der om været er dårlig. regner med at du har bil og kan kjøre litt rundt. isåfall er det tivoli i ålborg som heter karolinelund som er helt ok for en 4åring iallefall og det er zoo der også. Tar ca 30 minutter fra østre hurup. :D

selve østre hurup er ikke så stort men det er masse spisesteder og helt ok strender der.

vi bodde der og kjørte til legoland også. tok ca 2 timer og det er helt kurrant å kjøre "langt" i danmark. fine veier.

Skrevet

Evt, fra Stavanger så er det jo ikke allverdens med reisevei til Hirtshals/Frederikshavn. Ved Løkken ligger Fårup sommerland, 15 mn med bil derfra ligger Skallerup Klit badeland, i tillegg har man jo de nydelige lange strendene, den gamle møllen ved Lønstrup, Rubjerg Knude, shopping i Hjørring, kos i Lønstrup og Løkken med fortreffelige isbarer på vei ned til stranden begge steder.

Hvis du vil vite mer om området bare si fra, vi bor der deler av året,når vi har mulighet.

Skrevet

Hoppe på tur til sydligere strøk?

Skrevet

Ta fly til Billund ca 1000 t/r fra Oslo. Bo på billund camping (3 min unna flyplass, ta taxi) Vi bodde i telt, men fine hytter der også:)

Det tar 5 min å gå til legoland og 2 min å gå til Lalandia (Nord-europas storste badeland, sinnsykt fint!!)

Har akkurat gjort det samme med min 6 åring. Fantastisk liten ferie!

Skrevet

glemte å si at det er en kjempefin campingplass, mange lekeplasser, mange barnefamilier...

Skrevet

Søk på Lalandia Billund.Virker kjempetopp der!! 5 minutter og gå til legoland

Skrevet

vi var der for to år siden bodde på ho ferie- og aktivitetssenter

http://www.ho-ferie.dk/index.php?id=2

Kjempemasse å gjøre, lekeplass, innendørs lekeland, bowling, badeanlegg, stooooorhoppepute ute+++

De store husene var ganske dyre, men om du ser på de type 7 eller type 8 husene holder det for dere 2, vi bodde i type 7, men vi reiste med en annen veninne som også er alene med barnet sitt. Så vi var 4.

Var ca 45. min til legoland, en heeelt grei avstand. Der vi bodde hadde vi Blåvand rett ved, og det var en superhyggelig liten "by" med alt man kan tenke seg. Masse hyggelig shopping. også var det en dyrepark rett ved, husker ikek hva den het, men falt veeldig i smak hos både barna og oss voksne.

Lykke til, håper dere får en bra ferie selv om plan 1 ikek ble noe av

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...