Mamma´n til lillemor Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Som så mange andre har legen min nå ferie, og jeg er satt opp på time hos en annen denne uken. Da er jeg 41+2. Jeg tror sykehuset jeg har valgt har overtidskontroll når man er 8 dager over termin, synes jeg har hørt noe om det. Men litt klønete, sykehuset ligger i et annet fylke, og derfor kjenner kanskje ikke legekontoret til mitt sykehus´ rutiner. Er det legen som skal kontakte sykehuset, eller kan jeg gjøre det selv? Når jeg er 8 dager over er det lørdag, og hvis jeg venter til legetimen på fredag får jeg jo ikke time på sykehuset før neste uke. Æsj, jeg håper inderlig at jeg føder før den tid helt av meg selv....
mer enn bare mor Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 det jordmor sa til meg var at de bestilte overtidskontroll på kontrollen når man er 41 + (altså 41 +2) i ditt tilfelle... dette fordi de ikke bestilte før da det jo er sannsynlig at fødselen allerede har funnet sted da.. (de fleste fødsler skjer uken før og uken etter termin..) kan jo hende dette varierer litt, men sånn gjør de i alle fall her..
Mogop fikk augustgutt Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 Jeg lurer alltid litt på hvorfor man ikke ringer sykehuset og spør hvis man har slike spørsmål?
mer enn bare mor Skrevet 13. juli 2009 #4 Skrevet 13. juli 2009 det kan jo sikkert variere fra person til person.. men for min del er det ofte enklere å spørre andre for deres erfaringer.. er førstegangs og vil helst ikke "være til bry" selv om man ikke er det nødvendigvis.. er vel også litt derfor det finnes sånne forum.. man finner svar på mye man måtte lure på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå