Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på fest i helgen og hadde pyntet meg fint og følte meg ganske så fin og pigg for anledningen.

Møtte en haug med både kjente og ukjente folk, og for en frekkhet folk tillater seg! Fikk høre at jeg var både tykk, stor og enorm og at jeg måtte da jo være fødeklar! Jeg er 6, 5 mnd på vei. Ukjente delte meg (sikkert i sympati) meg hvor mye de hadde lagt på seg, under sin gravditet, 35 kilo. (jeg har gått opp 12 kilo!)

Det var i det store og hele en skikkelig kjip dag, og jeg som følte meg så fin og alt. Nå gruer jeg meg til resten av svangerskaper, hvis jeg tydeligvis er såå stor, Har 12 uker igjen! Tok det med humor, men merker i dag at det har gått inn på meg :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du jeg skjønner deg godt jeg. Er så lei av at når man er gravid er det helt greit at alle kommer med kommentarer om kroppen din. Jeg bruker aldri å kommentere andres kropper, men mer konsentrere seg om mors ve og vel. Hvis jeg er på en tilstelning så får jeg høre; herregud så fin mage du har, den er jo ikke stor da. (eh , takk..)Så neste mann, herregud, magen din er jo enorm, hvor kenge igjen sa du.. ehhh... da må du jo gå hele sommeren, hvor skal dette ende? (joda, lurt på det selv...) Hei tjukka, magen buler ut ser jeg, jaja! (hehe ja gjør jo det...)

Så lei av at jeg må diskutere med ALLE hvorvidt de synes magen er stor eller ikke. Finn på noe annet å snakke om, det kjeder meg. Jada de mener det nok vel, men i store mengder er det slitsomt!

Skrevet

Og ikke minst alle som skal dele sine fødselshistorier.... Heregud, vilt fremmede forteller meg de mest intime detaljer som jeg ABSOLUTT ikke vil høre.

Skrevet

Ikke bry deg om dem. Fulle folk er utrolig dumme, blir ille utover kvelden, jeg går alltid tidlig.

Selvfølgelig er du pen!! Rundt 6 mnder er jo de fleste på sitt vakreste.. men andre mennesker husker ikke hvordan det var å være gravid, hvor stor man er osv.

Ikke bryr de seg om de sårer noen, heller. Det angår jo egentlig ikke dem selv.

Alle sa jeg var diger da jeg var 6 mnder på vei, nå synes de ikke det mer, utrolig nok. For magen er jammen ikke liten..

Skal jeg være helt ærlig, gå jeg ikke på store fester som gravid, siden det fører til så mye styr. VIl heller kose meg hjemme enn å høre på alt gørra som kommer ut av alle rundt..

Sparer festen til en bedre anledning ;)

Skrevet

Ikke la dette gå inn på deg. Er nok også litt hormoner involvert som gjør deg litt mer sårbar..

Tror man bare må innse at graviditet gjør at intimsfæren endrer seg. Folk er veldig engasjerte og har litt lyst til å delta på et vis. Det er nok sjelden vondt ment. Som oftest syntes jeg folks engasjement er morsomt. Plutselig snakker man med mange flere enn før og folk tørr å stille spørsmål. Det er litt morsomt å se nordmenn løsne litt på snippen ift intimsfæren syntes jeg. Så får jeg heller leve med at enkelte ganger syntes jeg noen tråkker over streken.. Og dette er jo uansett bare noen måneder av mitt liv :-)

Skrevet

Vet nøyaktig hvordan du har det. Jeg fikk høre de første mnd at jeg hadde liten mage, enda jeg lå akkurat på gjennomsnittsstreken på målingene. Det er sikkert fordi jeg er litt kraftig i utg pkt og da virker ikke magen så stor. Men så har jeg venninner som ikke har vært gravide som absolutt skulle fortelle meg at: nå er du mye større enn sist gang jeg så deg.

- Ja, det er ikke så rart når det er en hel mnd siden.

- Men du er mye større, altstå.....

Konseptet er på en måte at man skal vokse for hver uke. Da er det unødvendig å si at jeg har vokst. Jeg skal så innmari ta igjen når situasjonen er omvendt.

Jeg har merket at folk har veldig selektiv hukommelse når det gjelder hvor store de selv var, og hva som er vanlig. Forrige helg gruet jeg meg litt til et bryllup, 39 uker på vei. Jeg ventet at tanta til mannen min igjen skulle fortelle meg at jeg har jente-mage og hun var ikke så stor som det jeg er, osv. Men ingen kommentar, fikk til og med vite av noen at jeg så "nett" ut. I alle dager. Jeg grudde meg til å pynte meg i fin kjole, 25 kilo tyngre enn min normal-vekt. Men jeg klarte meg gjennom det og det ble en fin dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...