Mamman til Loffen ♥ Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Hei alle sammen:o) Nå er vi snart klare for å prøve oss på "frysevarene" som ble igjen fra vårt første ivf-forsøk. Dette forsøket endte for øvrig i graviditet, så vi vet at det kan gå bra! Men vi er dessverre fortsatt like barnløse... Lang historie. Har to egg som er fryst ned og må brukes samtidig. Håper de overlever opptiningen..... Jeg er i full gang med å bygge opp positive følelser til fryseforsøket vi snart skal gjennom. Derfor trenger jeg å høre at mirakelbabyer kan bli til ved frys også, selv om sjansen statistisk sett er bedre på fersk. Noen som er gravide eller har blitt foreldre etter fryseforsøk? Fortell, fortell, så jeg kan legge det i sekken sammen med alle de optimistiske tankene mine!!!
lene70 Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 hei du. her ble det full klaff ved fryseforsøk, satt inn to egg, som resulterte i ett enegget tvillingpar, det kunne blitt 3 på oss. nå er småjentene våre over 3 måneder. masse lykke til
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 Jeg ble overstimulert ved første ivf runde og fikk ikke lov til å sette inn eggene igjen da så siden har det blitt fryseforsøk. for to år siden fødte jeg en jente og nå går jeg gravid med tvillinger :-). alt med fryseegg fra første ivf runde, to egg ble satt inn begge gangene. så det har iallefall funket for oss :-)!!
melina, glad mamma Skrevet 13. juli 2009 #4 Skrevet 13. juli 2009 Hei hei Enda en positiv historie fra meg ) Jeg fikk satt inn to egg i januar. De hadde ligget nesten 5 år i frysen. Men begge to utviklet seg videre, og nå ventes det to jenter om ca 7 uker ) Så for meg ble det i alle fall veldig vellykket med fryse-egg ) Lykke til, håper de sitter hos deg også!
melina, glad mamma Skrevet 13. juli 2009 #5 Skrevet 13. juli 2009 Leste forresten profilen din nå, og vil bare gi deg en klem. Uff, så vondt at du opplevde det å miste så sent. Jeg har mistet 9 selv, men aldri gått lengere enn uke 14. Håper virkelig du snart får en som blir der i rundt 40 uker. Mange klemmer fra meg.
Nøtt Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 Jeg ble gravid etter fryseforsøk. Jenta mi er 8 uker nå og ligger her og pludrer i fanget mitt. :-)
kristin_journalist Skrevet 14. juli 2009 #7 Skrevet 14. juli 2009 Hei, jeg er journalist i VG og jobber for tiden med en sak om yngre som forsøker prøverør/IVF/assistert befruktning. Som *Håp i magen* vil vi gjerne snakke med noen som har positive erfaringer. Samtidig ville det også vært spennende å snakke med noen som står midt oppe i dette. Skjønner at det er et personlig tema, men vi trenger noen som kan fortelle om sine erfaringer. Ta kontakt med meg her eller på mail [email protected] dersom du eller noen du kjenner er aktuelle for en slik sak.
elmaaani Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 Jeg lyktes på første fryseforsøk. Aldr lyktes på ferskforsøk. Jeg hadde 3 på frys og fikk de alle opptint og fikk satt tilbake to. Ene av disse er nå en sprelsk jente som ligger i magen. Er nå 27 uker og håper alt er som det skal være der inne =) Lykke til! Håper virkelig dere lykkes på neste forsøk, og at dere får en stor, sterk og frisk bebis =)
Mamman til Loffen ♥ Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. juli 2009 Tusen takk for svar og lykkeønskninger jenter!!! Jeg kjenner motet stiger litt i meg for hver enkelt av dere som forteller. Melina venter tvillinger: 9 ganger, hjelpe og trøste... Huff for en vanvittig påkjenning. Beundrer motet ditt for å prøve igjen og igjen, og er glad for at det gikk bra til slutt! Det har vært en tøff tid. Vi krysser fingrene for at skjebnen skal behandle oss litt mildere fremover. Gratulerer til dere nybakte og vordende mødre. Lykke til videre!
håpefull *er mamma* Skrevet 14. juli 2009 #10 Skrevet 14. juli 2009 Lykke til! Godt å høre positive historier. Venter på å komme igang med assistert befruktning, så det er fint å høre at det kan gå bra selvom første forsøk ikke slår til. Har hørt at man kan få tre forsøk fra det "offentlige". Når man prøver igjen med fryseforsøk, går dette da som andre forsøk?
Gjest Skrevet 14. juli 2009 #11 Skrevet 14. juli 2009 Jeg har en liten gutt i magen som ble til etter fryseforsøk:-) Har og en vilter 1 åring som ble til på ferskt forsøk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå