Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 37. uke og er ganske sikker på at ungen ligger tverr,

hva ville dere gjort? Skal egentlig ikke på kontroll før 38+2 uker.

Kjenner er litt bekymret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ringt jordmor.. det gjorde jeg, hun hadde ikke kapasitet til å ta imot meg før uke 39, og legen skulle på ferie, så jordmor anbefalte meg å ringe fødeavdelingen. Jeg skal dit på ul for å sjekke leie nå. greit så man slipper gå å bekymre seg unødig. De på føden ordnet time raskt hos meg. (er i uke 38 nå).

Skrevet

Hvordan merker du at den ligger tverr? Min låg tverr i uke 35+0, men snudde seg t sete uken etter..

Jeg skal på ul-kontroll 38+2, syns det er litt sent da jeg fødte før termin m førstemann..og kjenner nå diverse...

Skrevet

tror både jordmor og lege er på ferie, virker litt dramatisk å ringe føden og, vet jo at den kan jo fortsatt snu seg også da..

Skrevet

kjenner hikkinga tydlig følger hodet, lå ned forrige uke både jeg kjente det og jordmor, to uker før det i sete (var på ul da), skikkelig turner det her..

Skrevet

Og hodet ligge på sida av magen din? Eg kjente hikking tydelig ved navlen i dag, så her ligge min i sete-fot-leie.. Føttene ligge ikkje rett opp nemlig..

Skrevet

ja kjenner hikking på venstre side og spark i høyre hofte

Skrevet

Jeg er også 95% sikker på at babyen ligger i tverrleie! er 37+0 idag... jeg tror hodet ligger rett ved siden av navlen på venstre side, og jeg har aldri kjent spark opp mot ribbena... og hvis han skulle ha ligget med hodet ned, skulle det ikke vært ganske hardt i området under navlen og nedover da?

Skrevet

hva er din plan, bare venter du til uke 38 på kontroll eller??

Skrevet

Jeg har time hos legen nå på onsdag, så skal nevne det for legen da... legen har liksom bare antatt at han har lagt i hodeleie tidligere, for han har liksom spurt om han sparker oppover, og når jeg ikke hadde tenkt på det før, sa jeg at jeg ikke hadde tenkt over det... men når jeg har tenkt på det etter det, vet jeg jo at det kun har vært spark på sidene! men burde ikke han kjent dette? eller kanskje han rett og slett ikke har så god peiling... men det er jo kun hardt på tvers i magen, så jeg kjenner jo at han ligger i tverrleie, så det blir spennende hva legen sier, er visst vikar denne gangen, så kanskje vikaren har mer peiling :) men hva skjer dersom legen også finner ut at han ligger i tverrleie?

Skrevet

Jeg går til jordmor for det virker som om hun har mer peiling, men nå lå hun med hodet ned før helga men har snudd seg igjen.

Jeg fikk beskjed om at hvis det var misstanke om sete i uke 36 8av ahus) at da måtte jeg inn på ul og sjekke og så hvor stor hun er og hvor stort bekkenet mitt var da... om jeg kunne føde...

Men er jo i uke 37 om tre dager så vet ikke om jeg skulle ha ringt dem og fortalt om mine misstanker.

Eller om jeg skal vente en uke å se om naturen ordner dette, hører om babyer som snur seg i siste liten også...

Skrevet

Kanskje du skulle ringt å hørt, bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite... men da hun lå med hodet ned før helga, var det da hardt fra navlen og nedover, at du kjente at hodet lå der liksom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...