Gå til innhold

Etterlyser suksesshistorier: Noen som er gravide etter 1. IVF/ICSI, og ikke har mistet?

Marzipan

Anbefalte innlegg

Vi var så heldige å lykkes på første ICSI etter 4 års prøving. Nå er jeg 5+4, og er selvsagt bekymret for å miste. Har egentlig bestemt oss for å være optimister, men det er litt for utrolig til å være sant når man leser om så mange andre som mister.

Hcg på rugedag 12 var 201, og jeg har ikke hatt noen blødninger, så det er sikkert tullete å bekymre seg, men hvis alle dere som aldri har mistet kan signere her, hadde jeg blitt litt beroliget - for det må da finnes noen som ikke mister også?

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg har to ICSI/TESA/PESA gutter som jeg fikk som 42- og 44-åring.

Bilde er lagt ut på min profil..

Har ikke mistet etter de to ICSI forsøkene, men har derimot hatt 2 MA da jeg var i 30-årene og gravid vha naturmetoden.

Har vært gravid 7 ganger og båret frem 4 friske barn.

Lykke til med svangerskapet, det går helt sikkert fint;o)

Annonse

Jeg må bare si at har det nøyaktig sånn som deg "Ønsker seg.."

Jeg er 5 + 4 i dag, og det jeg tenker mye på er om dette går galt.

Har veldig mange venninner som har opplevd det + det jeg leser her. Så det er litt synd at man ikke klarer å nyte graviditeten helt ennå. Må si jeg er veldig spent på tidlig ul i uke 8, det skal bli bra å få gjennomført den.

Vi også prøver å være optimistiske, samtidlig som vi liksom ikke kan tro at vi er så heldige som har fått det til på første IVF-forsøk. Det er for godt til å være sant...

Jaja, vi får holde ut så lenge!

Hei timjo! Det er vel ikke så uvanlig å tenke sånn som oss, men jeg synes det er godt å lese at det er noen som lykkes også. Det blir lett til at det er alt det tragiske som får mest oppmerksomhet.

Nå er jeg ca 7 uker, og fortsatt ser alt ut til å gå bra. Har første kontroll hos fastlege på torsdag, og fått time til UL 4. august. Kvalmen har også begynt å vise seg, så nå begynner det hele å bli mer virkelig for oss.

Lykke til videre timjo, krysser fingrene for at det går bra med deg :-)

Hei, tenkte bare å slenge meg på mht å lykkes på første ICSI; Vi hadde vårt første ICSI-forsøk i 2006, full klaff og har en sønn som blir tre år i desember.

Er nå 37 uker på vei med nr 2, ikke samme suksessrate, to fryseforsøk med egg fra første ICSI og et ferskt ICSI før det klaffet på fryseforsøk i november. Men slett ikke så verst heller, fryseforsøk er jo mye mindre belastende å gå igjennom i tillegg til at vi jo hadde godgutten vår.

Lykke til videre, det er flott at det er hjelp å få for oss som ikke får det helt til på egen hånd!

Lykke til med ultralyd... det går helt sikkert bra.

Jeg skal på tidlig ul 6. august og det blir veldig spennende.

Det er den dagen jeg er 8 uker på vei...

Jeg begynner å bli litt kvalm jeg også, men det gjør ingenting for jeg er bare glad over å få litt tegn på graviditeten :-)

Du må fortelle om hvordan det går på ul..

Og dere andre: Lykke til med siste del av svangerskapet!!

Annonse

Jeg vet hvor uvirkelig d kan føles, men jeg er nå 35 uker på vei med 1 icsi og 1 ivf baby i magen på samme tid.

Dette skjedde på første forsøk:)

Du kan tro d er spennende!

Lykke til!

D går helt sikkert bra:)

Jepp! Her er den lille gutten godt plassert i magen i uke 25, etter 1. ICSI (med innsetting. Det aller første ble avbrutt.).

Og i tillegg hadde jeg HCG på 59 på rugedag 15! Det gikk fint likevel. :D

Lykke til videre med rugingen, det går nok kjempefint! Og det er jo ikke lenge til ultralyd, og når du først har sett hjertet slå, er sjansen for at det går galt ennå mindre. :D

• 2 uker senere...

Her kommer rapport fra meg. Var på ultralyd i dag (8+6), og så et lite vidunder med bankende hjerte. Var overrasket over hvor mye vi kunne se så tidlig. Hodet og kroppen var tydelig, i tillegg kunne vi se både 2 små bein og korte armer som veivet. Rørte til og med litt på seg :-) Helt fantastisk følelse, dette er virkelig et mirakel!

Lykke til på torsdag timjo! Går helt sikkert bra med deg også :-)

Klem til alle fra lykkelige meg

ÅÅÅÅÅ så bra, nå ble jeg veldig glad på dine vegne. GRATULERER så mye, dette var virkelig god lesning.

Helt fantastisk at du kan se kroppen, ben og armer så tidlig, skjønner at det er stort.

I morgen kl 07:50 er det min tur, gjett om jeg er spent.. Men har en god følelse på at dette går bra nå. Vi får håpe på det beste!

Fortsett å vær lykkelig...

Her kommer en liten rapport fra meg også. Var på ul i dag (8 uker), og så en liten klump med hjerte som banket. En utrolig god opplevelse som jeg unner aller her inne. Er utrolig lettet og lykkelig nå, og det kunne ikke blitt en bedre gave på 4 års bryllupsdagen vår i dag.

• 2 uker senere...

Her klaffet det også på første forsøk. Jenta mi er nå 2 1/2 måned og alt gikk på skinner. Har aldri testet positivt før så ble veldig overrasket. Jeg er litt overvektig med PCO så gikk bare å ventet på å miste. Var jo helt sikker på at det ikke gikk på første, men vi var veldig heldige.

Du skal se du bekymrer deg uten grunn. Dette kommer nok til å gå så fint at. Er mange det klaffer for med en gang:-))))))))

Ønsker deg masse lykke til med svangerskapet videre. Kos deg og nyt det. Tida går så fort;-)))

Så hyggelig at denne tråden fortsatt lever høyt oppe på lista :-) Nå er jeg 11+1 (11+4 etter UL), og har fortsatt spiren intakt, så nå slapper jeg av og koser meg med graviditeten!

Tusen takk alle dere som har skrevet om deres lykkelige historier. Jeg vet jo at det går bra i de fleste tilfellene, men noen ganger er det godt å få det bekreftet.

Lykke til videre alle sammen!

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...