koseputa Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Jeg vet ennå ikke hva vi får, om det blir to gutter, to jenter eller en av hver. Men ser for meg at det blir vanskelig uansett å velge to navn, hadde jo store problemer med å velge ett forrige gang:) Hva syns dere er fine tvillingnavn, hadde vært gøy å høre:)
lene70 Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 hei. vi har ett enegget jentepar her de heter emma og emilie
Perledykkeren Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 Heisann. jeg syns det er utrolig mange flotte tvillingnavn, også tenker jeg at det er endel ting man kanskje bør ta hensyn til når man velger navn for å gjøre det litt enklere for både tvillingene og omgivelsene rundt slik at de ikke hele livet bare blir kalt "tvillingene." Dette er jo bare mine kjøreregler også er det selvfølgelig ingen fasit og det er heller ikke noe dirkete svar ¨på spørsmålet ditt men jeg velger likevel å ta med mine "kjøreregler" med tanke på navnevalg:) 1. Velg navn som er litt like i lengde slik at det blir "like" lett for barna å lære å både å si og skrive sitt eget navn. (Hvis en heter Per og den andre Zebastian-Christoffer så vil nødvendig Per få en mye lettere oppgave enn sin bror). 2. Er barna eneggede ville jeg nok også funnet navn som ikke er for like. Det blir vanskelig nok (om ikke umulig) for venner, naboer, lærere og slektninger å se og lære seg forskjell på dem, hvis de i tillegg da har veldig like navn så kommer de fleste til å gi opp å prøve å skille dem og dermed bare kalle dem for "tvillingene". Siden jeg er veldig opptatt av Identitets utvikling og at alle barn skal føle at de er like mye verdt for den de er i seg selv og ikke "bare" som endel av en symbiose (i dette tilfelle tvillingskapet) så ville dette være viktig for meg. (SÅ kan man selvfølgelig også få til dette ved å kle dem i forskjellige farger, ha forskjellig hår frisyre etc.) Jeg venter en gutt og en jente og det er dermed ikke så stor sjanse for at folk vil ta feil av hvem som er hvem. Jeg liker dog at navn klinger godt sammen også liker jeg litt sære navn som "ingen" andre har. Mine har derfor fått dobbeltnavn som sine storesøsken men det blir nok de første navnene vi kommer til å bruke mest og disse er så sjeldne at jeg ikke kjenner noen andre som heter det samme og i tillegg klinger det kjempefint sammen syns jeg; ) Lykke til i den store navnejakten
snart tvilling-mamme Skrevet 13. juli 2009 #4 Skrevet 13. juli 2009 Litt enig m perledykker Jentene mine heter Vilde og Nora! Lykke til m navnevalget!
jannemor Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 Hei! Jeg er helt enig med deg - vi synes det er vanskelig å finne navn til to. Her ventes det 2 gutter i september/oktober - og det er stadig et tema. Jeg ville gjerne ha korte navn til de - men så har mannen min et ønske om Aleksander. Så her har nr 1 "fått" navn, mens nr 2 har mange forslag inne, men pr i dag er det Joakim. På den annen side er det ikke endelig bestemt, da det jo ikke er sikkert om valgte navn passer med det enkelte barnet. Når vi fikk de to første var det liksom greit, med eldste satt vi med en liste med forskjellige navn, og med minstemann fikk mor en "visjon" da jeg var 5 måneder på vei... Håpet på dette denne gangen også men den gang ei!! Lykke til med svangerskap og navnevalg - kos deg i sommer!
2småjenter Skrevet 17. juli 2009 #6 Skrevet 17. juli 2009 Hei "Koseputa"! Jeg venter spent på mine jenter som er to-egga tvillinger. Vi var fast bestemt på at vis vi fikk en gutt så skule han få hete Benjamin og vis det ble en jente så skule hun få navnet Cornelia! Den 27 Feb fikk vi beskjed om at det var to der inne og at det var to stk aktiva jenter! Så tvilling en ble Cornelia og tvilling to fikk sitt navn på dagen, en liten Caroline! Jeg veit det er like navn men det er ikke noe som bryr meg. Mine småsøsken på 20år er en-egga og heter Nina og Kristin. Lykke til med valget ;-)
Mama78 med tvillingene&prinsen Skrevet 18. juli 2009 #7 Skrevet 18. juli 2009 Hei:) Dette med navn er ikke lett nei! Men førstemann hadde vi ett navn med en gang jeg ble gravid-jeg og mannen min hadde tenkt det ut hver for oss og vi måtte le når vi skulle fortelle det til hverandre:) Så førstemann heter Dennis. Jeg har lenge tenkt at hvis jeg får en gutt til skal han hete Emil, og Emilie hvis jeg får jente. Men nå blir det jo to- en av hver. og derfor lurer vi litt på om vi kan bruke de to -Emil og Emilie- litt usikker på om det blir for likt eller om det er greit siden de jo faktisk er tvillinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå