Artica Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Har de to siste ukene fått sterkere kynnere. Får også nedpress, og vondt i ryggen. Kan ikke huske at jeg tidligere har hatt så sterke kynnere, og heller ikke så ofte. Varierer endel. Alt fra 5 stk på 30 min, til 1 på en time.
VinterSol+2 Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 jeg teller ikke, og tar ikke tida. jeg har mer eller mindre kynnere hele tiden. det har jeg hatt i de andre svangerskapene mine også, og de tiltar utover i svangerskapet. Dersom det er plagsomt, så se an hva du kan gjøre for å endre. Ofte kommer kynnere enten ved aktivitet eller når du setter deg ned for å hvile. Jeg får flere kynnere om jeg har bena høyt eller sitter fremoverbøyd, ved enkelte typer mat/drikke og... tja. altså.... gjør du noe, og du får en plagsom kynner, så prøv å endre det du gjør bittelitt. sitt eller lig litt annerledes, beveg deg saktere, etc. Vondt i ryggen skyldes nok at "hengemuskulaturen" din begynner å bli sliten. ta deg en varm dusj eller karbad, og strekk godt ut flere ganger til dagen.
Artica Skrevet 12. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2009 Vet det er vanlig for mange å ha kynnere ofte, jeg har bare ikke vært i denne katogorien tidligere. Med fødsel nr to trodde jeg at jeg hadde kynnere, de er slik som nå. Slimproppen hadde gått, og pga planlagt keisersnitt ba rikshospitalet meg om å komme. Hadde bare kynnere, ingen smerter, og full åpning. Så er vel helst dette som bekymrer meg. I morgen begynner jeg i 100 prosent jobb igjen etter 2 ukers ferie, så blir spennede å se hvordan dette går
VinterSol+2 Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 det sies at andre- flergangsfødende kan ha åpning i lang tid, faktisk, opptil flere cm, før fødsel. Så kan jo høres ut som om det var noe sånt du opplevde. Tingen er jo at det er DU som kjenner din kropp best. dersom du er bekymret, så ta kontakt med jordmorvakta.
Artica Skrevet 12. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. juli 2009 Nei, kynerene var åpningsriene. Hadde vært til undersøkelse like før, og hadde ikke da noen åpning. De syns det var merkelig på riksen også, jeg hadde ikke antydning til å være i fødsel foruten disse kynnerene. Og at proppen hadde gått. Jeg skal til legen i morgen, så får høre med henne. Tror jo ikke at jeg er så nærme fødsel, har mange uker igjen å gå.
VinterSol+2 Skrevet 12. juli 2009 #6 Skrevet 12. juli 2009 da har du jo strengt tatt hatt rier, ikke kynnere. men så heldig da, som får så lette rier! Min svigerinne har også hatt denne opplevelsen.. at riene var veldig lette. Vi som har mye kynnere kjenner jo godt forskjellen, men har du ikke hatt så mye av det, så er det kanskje rier du kjenner best? Får satse på at det ikke er noe fare for fødsel helt med det første!
Artica Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. juli 2009 Får satse på at jeg får fødsel nr to igjen. Nr tre var styrtfødsel, og forferdelig vondt. Merkelig at det skal være sånn forskjell. Var hos legen i dag, magen hadde sunket endel. Roet meg ned på at det bare var kynnere i går jeg da, formen min er helt utmerket iallefall:)
Storegull_09 * Lillegull_11 Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 Jeg er 33 uker, og har hatt hvertfall 1 i timen i 3-4 uker. Begynte med kynnere i uke 20-21 tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå