Sjefsmegga Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Vi drikker skjeldent, men med mengdene alkohol som vi har så skulle man tro vi var storfestere eler drev en bar. Eller så er det kansje grunnen til at vi har så mye, nettopp det at vi drikker så skjeldent. Jeg har 5 typer rom, 7 forskjellige vodka typer, 3 typer gin, 5 forskjellige wiskey, 12 forskjellige likører, 3 cognac,noen shot flakser og en haug med miniflasker i søte sett som vi har fått i gaver, handla på taxfree. Nesten alt er handla på taxfree vel og merke. Både av oss og andre som gir oss børst i gave. Og ja, det er låst. Lurer på om vi noen gang får drukket opp alt dette her, tror vi må holde en storfest eller noe mens det enda er drikkbart, ser for meg at endel ikke varer evig her, selv om de edlere slaga nok tåler mange år i et barskap. Hva skjer egentlig med likører etter en viss tid? Ser ikke for meg at 10år gammel Bailys er noe særlig på smak.
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Vi har ikke bare et innholdsrikt barskap, men også et innholdsrikt vinskap;) Vi har 6 forskjellige slag vodka, samme antalle forskjellige slag rom, assortert utvalg av whisky, to cognac, et utall likører, mest til å blande i drinker, utvalget består blant annet av Cointreau, Advocaat, Apple Sours, Midori, samt alle tre slagene med Baileys (Sjoko Mint, Caramel og vanlig). I tillegg har vi 5 slag gin stående, uviss av hvilken årsak da dette er nok vi selv drikker lite av, osv osv. Jeg må faktisk innrømme at jeg slett ikke har oversikt over hva som er inni der, men vil man veldig gjerne bli full tror jeg nok man skal kunne få til det;) Hehe...
bl0mma Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Baileys o andra likører med melk har datostempel o bør ligge kallt etter att det er åpnet..... Har ikke sjølv barskap men har en del forskjellige flasker stående på loftet, så ofta drikkes det her:) baileysen blev kasta for ett tag sedan:)
Siljev85 Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 signerer Mrs. X sin, her og e det tre flasker rødvin...
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #6 Skrevet 12. juli 2009 Har 3 flasker sprit stående i et skap, men ikke barskap. Drikker sjeldent. Men det skyles helst mangel på barnevakt og amming. Var hardere på flaska før ungene kom,men har ikke samme behovet for å gå ut lenger heller. Forstår egentlig ikke hvorfor jeg gidder kjøpe sprit på taxfreen, for jeg verken liker eller tåler det
Clementine Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 Vi har et stappfullt vinskap og flere stappfulle barskap. Eget kjøleskap til øl. Og vi drikker nesten aldri.... men er vel derfor det er så fullt. Sist gang vi ryddet gjennom kasta vi ei hel kasse med flasker som hadde stått leeeenge. Må liksom kjøpe kvota hver gang vi er utenlands, og har vinlotteri på jobbene våre hver fredag, så da baller det på seg. Handler faktisk ikke så mye selv på polet.
mamman til to gutter Skrevet 12. juli 2009 #8 Skrevet 12. juli 2009 Vi har sluttet å handle i taxfree når vi er ute å reiser. Det er ikke så billig når det bare blir stående:-) Det hender vi kjøper med oss noen flasker rødvin, for det er det vi drikker hvis vi drikker noe, men ellers er det lite. Vi har likevel stående mange flasker med div øverst i et skap på kjøkkenet og det er bare tull at det står der og tar opp plass for jeg husker ikke sist vi drakk noe annet enn vin eller øl hjemme.
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #9 Skrevet 12. juli 2009 Hehe, har ei flaske vin stående vi, den fikk jeg vi av naboen:) Ekke mye til barskap nei;)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. juli 2009 #10 Skrevet 12. juli 2009 Barskap og barskap fru Blom ) Skapet over microen (overskap) på kjøekkenet inneholder diverse flasker i alle fall. 2-3 vinflasker, 2-3 konjakkflasker og 2 flasker vodka. Konjakken er julegave fra kunder av mannen, vinflaskene er gave/taxfree fra i fjor (ble ikke drukket siden jeg ble gravid) og vodkaen er gudvethvorgammelogikkeåpnet. Ja og en aprikos(?)likør står også, den er vel 2 år gammel nå, hehe. Her drikkes det sjeldent, så når jeg ikke er gravid eller ammer har vi som regel bare en kartong med favorittvinen stående.
stjertløvetann Skrevet 12. juli 2009 #11 Skrevet 12. juli 2009 Har alltid noen finere flasker rødvin liggende, og noen dunker "svensk" rødvin sånn til hverdags. Og øl. Og noen flasker hvitvin siden det er sommer Ellers består det av pastis, whisky, vodka, tequila, gin, baileys, cognac, div likør som jeg ikke liker, jägermeister (nam!), akevitt, rom og absinth. Går mest i rødvin her i gården, spriten får som regel stå i fred med mindre vi har gjester.
Soon to be mum Skrevet 12. juli 2009 #13 Skrevet 12. juli 2009 Drukkenskapet (som vi kaller det) vårt er også velfyllt, og i likhet med flere andre her drikker vi sjeldent noe med alkohol i, selv om vi faktisk ikke har barn enda og dermed vel skulle leve det store utelivet liksom... høh... Aner rett og slett ikke hva vi har der inne, men vet det er flere typer sprit/Aquevit og div. likører. Jeg vet vi har en flaske Pims der faktisk, og det er noe jeg kunne være troende til å drikke, men det går jo nesten ikke an å finne ordentlig lemonade ala engelsk type her i landet... sukke... Ellers har vi også en ganske velfylt vinhylle, med både hvit og rød vin og et par champagneflasker... Vi drikker ikke så mye av det heller, men det går mer av det enn av det andre i det minste.
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 12. juli 2009 #14 Skrevet 12. juli 2009 Hehe, nei, men vi har spritkjeller... haha.. Vi drikker ikke og allikevel får vi veldig mye vin, sprit etc i gaver. Mannen min jobber endel med utenlandstransport og får endel gaver fra mange sjåfører der, eks. sprit. Til bursdager o.l er det alltid noen (mange) som gir sprit og vin .. Så naboene våre (vi har frysekjeller, med bod, hvor spriten står) må tro vi har en JÆVLIG vanskelig toåring så mye sprit som vi har stående.. :-p
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 12. juli 2009 #15 Skrevet 12. juli 2009 Har ikke barskap engang vi. Har 2 vin stående i boden som vi har fått på jobb for leeenge siden- en rød og en hvit. Prøver å bli kvitt den når vi får gjester, drikker ikke vin selv. Eller drikker så mye for den saks skyld...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå