Gå til innhold

Flytte til Trondheim. Noen som har noen bra tips? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

HI her.

Ja, det kan nok være greit å havne riktig i forhold til jobben. Skal ikke opp og finne lokaler før i august\september.

Ønsker helst å bo i et område med ikke så altfor mange utlendinger, i det minste at vi styrer klar av de verste konsentrasjonene av somalere, pakistanere, generelt folk fra midt-østen og sentral-asia. Hvor er "ghettoene" i Trondheim? Hva er Trondheims svar på Groruddalen? Er ikke sååå veeeldig rasistiske, men om vi kan unngå dem er vel det det beste :P

Vi skal først leie (helst hus\rekkehus og greit å leie for å teste ut terrenget før vi kjøper) og de beste alternativene ser ut til å være sør/vest for Tr.heim. Rundt byåsen (området rundt bymarka ihvertfall, kalles helle dette byåsen?) og Melhus virker som det beste alternativet til nå. Og hvordan er egentlig Leinstrand?

Her er noe av det vi har sett på finn så langt:

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=17845308&sid=

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=17872167&sid=xz3cab4tgeR866991

HI

(Mr. Perfect ;) )

Og takk for hjelp og tips så langt! Det hjelper oss masse!

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tror nesten ikke Trondheim har noen spesielt store ansamlinger innvandrere. Utlendingene har en tendens til å foretrekke Oslo ;-) Men jeg kan i hvert fall si at Byåsen ikke hadde spesielt mange utlendinger da jeg bodde der for fire år siden (heller få). Det eneste stedet jeg kan huske å ha sett mange utlendinger er vel studentbyen på moholt ;-)

Skrevet

Den førsten var veldig fin da, og rimelig. Stavset vet jeg ikke sånn kjempemye om, men jeg vet at du kan bruke omtrent like lang tid på å komme deg til byen fra stavset som fra Melhus/ Klæbu og andre tettsteder utenom Trondheim.

Den andre, tja, de husene er vel greie nok, har vært inni ett av de der, men husker ikke helt hvordan det var. Jeg er oppvokst på det feltet der. De har ny, flott barneskole og ganske god barnehagedekning i umiddelbar nærhet også. Eneste jeg kan utsette på det stedet er bakkene opp til feltet vinterstid. HAAAATER den bakken og kvier meg max dersom det er fare for at det er glatt og jeg må opp og ned den bakken der. Mener ikke å skremme deg, men det er kanskje det jeg gjør, hehe... En god firehjulstrekker kommer seg vel opp uansett da;)

Ett aber til er at butikken ikke er i nærheten da, du må nesten kjøre dersom du skal handle stort. Relativt kort vei til City syd/ Tillerområdet. Men det finnes mange fine butikker i Melhus sentrum også.

Skrevet

Ikke mye kjent i Klæbu? Pappa bodde der, og jeg var der mye på besøk. Har også hatt en svoger som bodde der. Jeg syntes ikke noe om plassen. Beklemt sted, Klæbu. Min mening. Andre har sin.

Annonse

Skrevet

Hmm.. Utifra det dere sier så ser det ut som vi må bytta ut Merca med en firehjulstrekker :( Den er jo ikke akkurat den beste vinterbilen

HI

Men hvordan er Leinstrand??

Skrevet

Vil du unngå utlendinger, tror jeg ikke du skal flytte til kattem eller saupstad

Skrevet

Og hvordan ser egentlig dere Trøndere på oss østlendinger? Er vi "populære", eller blir vi uglesett slik som på vestlandet og langt nord i landet. Virker ihvertfall som nordlendinger og finnmarkinger er konstant grinete på "søringan" som visstnok får alt i fanget hele tiden (OL, Grand Prix osv...) ?? :P

HI

Skrevet

Vi bor på Kattem og her vi bor er det nesten ikke utlendinger. Syns ikke det er så veldig mange utlendinger på kattem.

Skrevet

Ønsker helst å bo i et område med ikke så altfor mange utlendinger, i det minste at vi styrer klar av de verste konsentrasjonene av somalere, pakistanere, generelt folk fra midt-østen og sentral-asia. Hvor er "ghettoene" i Trondheim? Hva er Trondheims svar på Groruddalen? Er ikke sååå veeeldig rasistiske, men om vi kan unngå dem er vel det det beste :P

Er det mulig? Vi trøndere liker ikke rasister, det nå helt sikkert.

Annonse

Skrevet

HI her.

Er vel en helt ærlig sak det.

Mener du virkelig at alle trøndere tar imot våre nye landsmenn?

Jeg har null problemer med godt integrerte innvandrere (jeg har nære relasjoner til både afrikanere, iranere og indere), men saken er desverre den at det er ofte litt kulturkræsj og generelt faenskap.

Her i osloområdet kommer jo tilogmed etnisk norske barn hjem fra skolen og snakker plutselig gebrokkent! Kan selvfølgelig ikke svare for forholdene i Trondheim, men utifra egen erfaring er det vel helt i orden at vi gjør vårt beste for at barna våre skal ha en best mulig oppvekst på alle områder, inkludert å luke vekk uønskede elementer i oppveksten, vil jo ikke at jentungen skal komme hjem med en tyrker eller gud forby, en kurder.

Vi har ikke påmalt hakekors på bilene våre heller. Det må da være lov å si sin ærlige mening på et anonymt forum? Jeg har ei heller prøvd å påvirke andres meninger om emnet i tråden.

Skal passe meg når jeg ser Amnestyflagget vaie fra altanen din på Saupstad (ref. andre innleggere her), så jeg ikke får juling. Uansett er jeg ganske sikker på at det er en stor andel trøndere som deler min mening.

Mr. Perfect

HI

Skrevet

Og til : 21:07

Ser jo at det er litt trøbbel i paradis også..

Strinda- og Persaunet velforening sendte i dag en pressemelding der de reagerer kraftig på mulige asylplaner for Persaunet.:

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1147063.ece

"Beboere på Persaunet reagerer sterkt på at ingen har informert om planene om et asylmottak midt i boligområdet. Mange er også skeptiske, og frykter ghettotilstander":

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1146111.ece

"Tvinges til å forlate Trondheim":

http://www.underdusken.no/nyhet/2008/6/1055629/tvinges+til+%C3%A5+forlate+trondheim

Så.. ja..

Mr. Perfect

Skrevet

Ja, jeg er så enig så enig med deg!

Jeg er trønder og liker også vestlige mennesker best!

Velkommen skal dere være :)

Skrevet

Måtte du få mange slemme naboer som plager deg hemmat hi.

Skrevet

Er vel bare å flytte langt unna deg det, tenker jeg :P

Skrevet

Jøssenavn så usympatisk du virker HI. Tenk over holdningene dine slik at du ikke viderefører dem til egne barn!

Skrevet

Jeg er utrolig lei av rasismetrådene her inne, og har varset moderator.

Dere skulle skamme dere sånn som dere holder på!

Skrevet

Nå må dere roe dere ned damer!

Er det virkelig så ille å si at jeg helst ikke vil bo i ghettoen?

Alle har vel en drøm om hvordan drømmehuset skal se ut, inkludert nabolaget?

Jeg har ingenting å skamme meg over.

Dette var faktisk ikke en rasismetråd i utganspunktet heller. Jeg startet tråden for å finne ut av forholdene i trondheim, og hvor vi kommer til å trives best. Diskusjonen sporet ikke av før en av dere sutrete kjerringer mente at jeg hadde meninger utenom normalen i trøndelag.

Det er vel kanskje en sammenheng mellom trådene om årevis mellom hvert ligg og de grinete innleggene som dukker opp?

Mr. Perfect

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...