Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Vi flytter antageligvis til Trondheim til høsten, på grunn av et supert jobbtilbud. Hvor i Trondheim er det bra å bo?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Det kommer jo litt an på da. F.eks om du vil være sentrumsnært, nærme jobb, leilighet eller bolig (to-manns, ene) osv. Personlig liker jeg østsiden av byen best, dvs Persaunet, Bakkaunet eller Strindheim. Her er det mye barnefamilier, koselige nabolag, ikke altfor langt fra sentrum, og kjøpesentre i nærheten. Ellers er jo Lade (ikke Lademoen...) en perle, spesielt hvis du kan få tak i noe nær vannet da ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Legg til Tyholt og Moholt så har du en fin liste Ranheim begynner å bli bra og, masse fine eneboliger, to-firmannsboliger der.
lillosj Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 Lamon er jo fantastisk for kidsa,bra nærmiljøer og skole.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #6 Skrevet 12. juli 2009 Jaja, hver sin smak. Ville ikke bodd på Lademoen jeg da ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 Nei, Lademoen er bråkete og støvete, og passer best for studenter som vil bo så nært øl og Solsiden som overhodet mulig. Lade er dyrt, og litt oppskrytt, men du kan finne perler der, langs vannkanten. Riktignok om du er rik. Nardo er nydelig, byåsen har også fine plasser, som er rimeligere enn østsiden.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #8 Skrevet 12. juli 2009 Vi har bodd på Tyholt der trivdes vi ikke, har også bodd på Nidarvoll, helt ok. Nå bor vi på Kattem og stortrives. Trenger ikke være redd for barna, de renner inn og ut som de vil. Og ikke er det dyrt å bo her. Det er ikke trafikk i gatene, lekekamerater overalt. Nært Heimdal sentrum og city syd.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #9 Skrevet 12. juli 2009 Heimdal er uttafor Trondheim men perfekt for barn! 20 min pendling
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #10 Skrevet 12. juli 2009 Vil absolutt anbefale deg østsiden, som nevnt over her. Vi bor på Strindheim, og det er helt perfekt for barnefamilier, det er sentrumsnært, men ikke for bråkete som i midtbyen og omegn. Her bor det også mange "ordentlige" folk, med fare for å bli misforstått.... Moholt, Tyholt, Strindheim, Persaunet, Ranheim....alle fine steder! Men vær obs på at boligprisene her er noe høyere enn f.eks Kolstad, Heimdal, Tiller, Saupstad osv. Men her vil jeg heller ikke anbefale deg å flytte....Har hørt så mye rart om miljøet i enkelte områder der... Bare så det er nevnt så bor det jo absolutt ordentlige folk her også da...:-)
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #11 Skrevet 12. juli 2009 Er mannen i familien som skal starte opp en ny avdeling av firmaet han jobber i. Det kommer til å skje nå i andre halvdel av året, og plassering av kontorene er ikke helt bestemt enda. Er ikke noe must å bo i selve byen. Bor pr. dags dato i Lillestrøm, og han har kontorer ved Sinsen (15-20min i rushtiden). Steder innenfor tilsvarende avstand til byen er også veldig aktuelle. Spesielt med tanke på å få mest mulig for pengene. HI
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #13 Skrevet 12. juli 2009 Jeg har vokst opp på Kattem, og etter jeg fikk barn har vi flyttet tilbake hit. Stortrives,-perfekt for barn:-)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #14 Skrevet 13. juli 2009 Anonym 19:03 igjen; om det ikke er et must for dere å bo i selve byen, ville jeg absolutt ha gått for Heimdal, Kolstad eller Saupstad! Får mye mye mer for pengene, og større plass. Mange som mener at Saupstad/Kolstad er rene slummen, det er bare tull! Stedene har fått dårlig rykte på seg fordi det bor mange innvandrere der. Så; med et åpent sinn så får dere det helt sikker fint der oppe! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #15 Skrevet 13. juli 2009 Ser at flere har nevnt østsiden,der må jeg henge meg på. Ranheim, Lade, Reppe, Vikåsen for å nevne noen områder. Kjempe flott for barnefamilier og tidligere vår enn andre deler av byen. Ser også at Lademoen er nevnt, der hadde jeg sikkert villet bo- hvis jeg ikke hadde barn, ikke villet oppdratt barna mine der nei. Byåsen, Kattem og Heimdal er sikkert fine plasser å bo, hvis man liker mye snø Det er billigere å kjøpe der da:)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #16 Skrevet 13. juli 2009 Takk for masse bra tips! Vi har også sett en del på mulighetene litt utenfor byen. Blant annet Byåsen, Leinstrand, det sies også i annonsene på finn at Melhus er i relativ kort avstand til byen (15 min med bil) stemmer dette? Lurer også på hvilke områder som er sterkest belastet med kø?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #17 Skrevet 13. juli 2009 Hvorfor skal alle sammen trøkke seg sammen i sentrum eller i blokkområder? Skillsmisseringen/Heimdal er for mye blokker. Skitvollan passer best for unger og nysjerrige kjerring som vil følge med. Midtbyen er ikke egnet for unger. Byåsen er bra hvis du digger tre meter snø ved siden av bila di. Ila er blitt ei trafikkbombe. Romulslia ligner på Skitvollan. Svartlamon begynner å bli overtatt av rike kunstnere. Øvre deler av Lade lider av rømningsfare fra Østmarka-gærningene som skal egentlige være innelåst der. Lademoen blir skjemmet av det gamle smelteverket. Trondhjem har nok dessverre forverret seg i de siste årene. Anbefaler heller utkantene som Melhus, Gåsbakken, Klæbu, Sveberg, Malvik eller Stjørdal.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #18 Skrevet 13. juli 2009 Ja, du har svaret, anonym 21:53. Klæbu og Stjørdal? Ja, da snakker vi virkelig harrybygda med råning og heimert som eneste tidsfordriv for ungdommen. Klæbu er virkelig verdens navle. Melhus er vel oppunder halvtimen i rushen, 15-20 min ellers.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #19 Skrevet 13. juli 2009 Klæbu ville jeg aldri verden bodd! Vokste opp i Trondheim, på Byåsen. Stortrivdes. Vokste opp rett ved bymarka, og kunne feste skiene rett utenfor stuedøra, og gå til Skistua. Bodde ved Byåsen butikksenter, og anbefaler området Nyborg og Sverresborg. Men joda, du må like vinter og snø skal du bo på den siden av byen. Ingen tvil om det. Angelltrøa er bra. Området rundt Moholt.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #20 Skrevet 14. juli 2009 Hvis du ikke absolutt må bo i Trondheim så er Vikhammeråsen i Malvik et supert alternativ. Vi bodde der, og brukte 15 min til jobb i Trondheim. Her hadde vi en fantastisk utsikt, rolige omgivelser med lekeplasser osv, nært skoler, barnehager, butikker og helsesenter. Kjempekoselige naboer. Kort vei til badestranden er det også. Herfra brukte vi 20 minutter til flyplassen (E6), som passet fint siden min samboer reiste mye i jobben. Det kommer helt ann på hvilke prioriteringer en har. Lykke til med flyttingen!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #21 Skrevet 14. juli 2009 Og så må jeg legge til at rush-trafikk ikke er noe problem mot Vikhammeråsen.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #22 Skrevet 14. juli 2009 jeg bor på Byåsen nå, akkurat ved der Anonym 22:51 bodde (Sverresborg,) og vi stortrives. vi bor i blokk, men alle hilser og prater med hverandre og det er rolig og stille her. jeg har bodd på Munkvoll (også Byåsen), Lademoen og Flatåsen før, men har aldri trivdes så godt som nå. men jeg vet ikke helt hvordan dere tenkte å bo? enebolig, rekkehus, blokkleilighet? det er jo ganske dyrt for eneboliger i Trondheim da. men Sverresborg er et fantastisk sted å bo. alt du trenger er i gangavstand; bank, lege, tannlege, apotek, post i butikk, restaurant, bensinstasjon, flere matbutikker, et bydelssenter med noen butikker, bymarka rett utenfor dyra, bussen opp til skiløpene rett utafor døra, flere barnehager, barneskoler, ungdomsskole, badevann...alt detter er innen 5 minutters gange fra min inngangsdør og så er det god bussforbindelse ned til byen, det tar mellom 5-10 minutt med buss, men det er gangavstand for den som vil. bare send pm om du lurer på noe
mamarama og lille banan Skrevet 14. juli 2009 #23 Skrevet 14. juli 2009 hehe, vanskelig å sende pm til en som er anonym! men jeg er altså anonym 15:56. hilsen
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #24 Skrevet 14. juli 2009 Gåsbakken? Det er nå stygglangt å pendle fra Gåsbakken til Trondheim, 45-60 min å kjøre, og veien er ikke så veldig bra vinterstid. Melhus er bra, Klæbu er bra, Se også på Buvika, men der har de jo ordnet med bom, og den er nokså dyr. Er fint på Byneset også
Gjest Skrevet 14. juli 2009 #25 Skrevet 14. juli 2009 Jeg bodde på Byåsen et par år og syntes det var veldig fint. Rett ved bymarka, flott utsikt og ikke så alt for langt fra sentrum. Men du bør sikkert tenke på å bosette deg riktig i forhold til jobben hvis du har mulighet til det da, for det kan være kronglete å måtte gjennom sentrum på vei til jobb for eksempel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå