Gå til innhold

En liten gladnyhet:)

Letina

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare fortelle at det er ikke alltid at det går dårlig etter å ha tatt duotest.

Jeg fikk 1/20 på Downs etter UL og etter blodprøven var den økt til 1/134 for Downs. De andre trisomiene kunne utelukkes for der var verdiene nesten 1/3000.

Vi skulel ta forstevannsprøve men etter å ha blitt stukket 2 ganger uten å få ut vann så sa jeg stopp!! Det var forferdelig vondt å få nålen stukket inn - ihvertfall var det det for meg - så¨da endte vi opp med å ta sjansen på at dette skulle gå bra.

1. juli fødte jeg en nyydelig liten jente på 3100 gr. og 48 cm - 15 dg. for tidlig - og hun er helt perfekt!!! Er helt frisk og ingenting som feiler henne.

Har en følelse av at alle svar som er under 1/250 er dårlige men i mitt tilfelle har alt vært fint.

Ville bare dele dette med dere for å vise at selv om du er passert 40 år og at UL/duotest svarene er litt negative så kan det gå bra:)

Lykke til alle sammen:)

Fortsetter under...

Såå godt og høre! :-)

Gratulere så masse med prinsessa di! .-)

Er selv nettopp fyllt 42 år og har ca 3 uker igjen til fødsel!

Vi var på duotest og fikk 1/167 etter UL og blodprøve og vi valgte bort fostervannsprøve noe som legen syntes var fornuftig da det jo er hele 99.4% sjanse for at babyen er helt frisk! :-)

Men det lir jo til at man likevel tenker på det særlig nå som terminen nærmer seg, så det er kjempegodt og lese om deg Letina! :-)

Kos deg masse med den lille! :-)

Klem! :-)

• 4 uker senere...

Annonse

Må bare si at jeg som mor til en nydelig gutt med Downs blir litt provosert over at dere betegner såkaldte "normale" barn for 100% frisk.

Min gutt er 100% frisk, ingen tilleggskomplikasjoner, men han har Downs.

En ting til: man kan aldri være 100% sikker på at barnet er "normalt", det er mange syndromer/ sykdommer som ikke oppdages før et barn er flere år. F.eks: autisme, Asberger ++++++

Hei

Synes ikke at du skal bli provosert. Det er klart at folk er glade over at barnet tilsynelatende er "friskt". Vet ikke helt hvilke andre måter man kan si det på? Vi vet vel alle at ting kan skje med barna våre, og at det kan oppstå ulike ting som man ikke kan forutsi eller se tidlig, men det er jo helt naturlig at man er kjempeglad over at alt ser bra ut. "Friske" eller "normale" eller barn uten kromosomavvik eller andre ting, er vel noe alle sammen ønsker seg.

Men må legge til at jeg synes det er fantastisk at du har det bra med din lille gutt, og at han har bra livskvalitet og ikke har andre tilleggsproblemer. Du har vært heldig da, så kos deg masse med han.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...