Gå til innhold

Noen andre som har begynt innkjøpene allerede?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tak i voksipose da jeg var 12 uker, og i dag, på 14+3, kom bilstolen i hus (skal legges til at dette er fått i brukt og billig av venner, ellers hadde vi nok ventet litt). Vet jeg er ekstremt tidlig ute da (meg i et nøtteskall, er en smule planlegginsfreak), men er det noen av dere andre som også sånn smått har begynt å handle litt?

Fortsetter under...

Jeg syns det er lurt å starte litt tidlig jeg, i alle fall om det er første gang og alt må handles inn. Veldig greit å spre utgiftene litt.

Her er det ikke så mye som trengs, fordi vi venter 3.mann. Men ny vogn må vi ha. Jeg skal kjøpe brukt på finn.no, og har nettopp funnet akkurat den jeg vil ha. Derfor er nok vogna i hus om et par uker ca. Da er jeg 16-17 uker på vei.

Ellers har jeg kjøpt litt klær. Jeg er usikker på hvor mye jeg trenger. Jeg må ta frem babyklærne storesøster og storebroren hadde, men det venter jeg med til etter onsdag. Da skal jeg på ul igjen og får vite kjønnet. Gleder meg:)

Det eneste jeg har kjøpt så langt er et lite hvitt antrekk, bukse og jakke str 56! Måtte liksom bare ha det!

Ellers så skal vi ha både ny bilstol og ny vippestol, men tror vi får arvet det fra svigerinna mi som fikk tvillinger i mai i fjor! De er brukt bare på ett barn, og er derfor så god som ny.

Har gutt fra før, så blir det gutt så har vi masse av klær og leker, men blir det jente, så må jeg nok ut og shoppe rosa klær!! =)

Er ellers enig med mor til Lisa&Vegard+frø, at er man førstegangs så er det veldig smart å starte tidlig med innkjøpene, og dele utgiftene litt utover!

Jeg er førstegangs, er 14+4, og har allerede skaffet vogge (som barnefaren har laget), vogn (brukt), bleier for nyfødte, helseteppe, tutter og litt klær i forskjellige størrelser i nøytrale farger. Min mor har strikket nesten en bærepose med klær allerede :) Stellebord og bilsete får vi om et par måneder (brukt det også).

Syns det er greit å ta litt etter litt slik at man unngår stress og sprer utgiftene.

Om 4 uker skal vi på UL og får vite kjønnet, så da blir det vel litt mer shopping, kjenner jeg meg selv og venninnene mine rett.

Gleder oss!

Så godt å høre at flere begynner å handle inn tidlig. Er i uke 13 og har selv så smått begynt å handle litt.

Har ei jente fra før av men pga dårlig oppbevaringsplass kvittet jeg meg med det meste når hun var ferdig med å bruke det så må ut å handle det meste igjen på nytt...

Bilstolen er alt på plass og om noen uker kommer den nye vogna:)

Er jo så mye fint å se på, koser meg når jeg er ute og handler og bare ser alt det fine de har i butikkene...

Annonse

Åååå nu ska æ å bynn å handle litt, æ trudde kanskje æ va tidlig ute men ser at d e flere som e bynt, så takk folkens nu ska æ ut å handle litt jaa:):):)

E min første så va litt usikker på når æ sku bynn å shoppe litt:)

Har ikke kjøpt en eneste ting enda.. men blitt lovet bilsete av mine foreldre og voksi-pose av svigers når junior kommer. Har så vidt begynt å se på brukte vogner, men vet ikke helt hva jeg vil ha enda. Heldigvis noen mnd igjen!

Klær blir nok heller ikke det store problemet. Har tre toåringer og en på 8 mnd i nærmeste familie, så blir ikke noe problem å arve.

Og regner jo med at det blir en del baby-ting under juletreet i år!

jeg vindus-shoper hele tiden og har funnet mye jeg vil ha, men skal klare å vente til etter UL, for da vet jeg hva det blir...

ellers har jeg skaffet bilsete, da det ble kjøpt tilbake av de som kjøpte det av meg for to år siden.

Er i uke 16 og har kjøpt lite, men bilstol og vippestol ble skaffet allerede i uke 9! veldi tidlig synes jeg, men det var et knalltilbud fra noen i slekta. ellers har vi arvet mange klær, både gutte- og jenteklær. Kommer selv til å kjøpe bare nøytrale klær, til gullet blir født. har hørt om noen som hadde blitt fortalt at de ventet en gutt, så di hadde handla inn masse gutteklær. da fødselen kom viste det seg at det var ei jente.

vi har vel egentlig alt i hus. eneste vi mangler nå er stellebort, bilsete og male ferdig rommet.

Jeg og typen er kanskje litt vel gira på å kjøpe inn ting, men vi synes det er greit å kjøpe litt nå og da ^^ greit å ikke sitte de siste mnd og mangle det meste :)

Vi har ikke begynt. Tror vi kommer til å vente til etter UL. Både med hensyn til kjønn (hvis vi kan se hva det blir) og at babyen faktisk har det bra. Blir liksom mere virkelig etter UL.

Men nå er dette også nr 2, så vi har en del utstyr allerede. Skal selge vogna og kjøpe ny, muligens nytt bilsete og stellebord også. Ellers har jeg laget meg en ønskeliste da, hehe. Får se hva pengene og formen strekker til.

Annonse

Vi har kjøpt vugge (brukt) og stellekommode(ny), fikk det på plass i går. :) En litt rar følelse egentlig, for jeg føler kanskje det er litt tidlig, men samtidig hvorfor ikke. Men bare så lenge til det skal brukes, og de er så fine å se på! :)

er i dag17+4

vi har ikke kjøpt noe enda. har en del fra før (håper jeg) . det meste ligger hos eksen enda, men han har ikke bruk for det, så regner med at jeg får tilbake en del. ellers har jeg tenkt å kjøpe bilsete snart, men håper å kunne bruke vogna etter de andre ungene, selv om den er 12 år snart. Vogge laget oldefar til eldstemann før han ble syk og døde, men mangler seng.

så en veldig søt vinterdress her om dagen, kjøpte nesten den, men bestemte meg i siste liten å vente til etter UL. Greit å vite at det er i orden der inne før vi begynner storinnkjøp synes jeg. Men det holder hardt, for det er jo så mye fint..

Liste over hva som allerede er innkjøpt:

+bilstol

+babykurv

+stellebord

+helsetepper

+9 tøybleier (lommemodell)

+kosebamser

Dessuten er vogn og de fleste andre detaljer godt planlagt.Stellebordets skuffer er fulle av klær og kurv og stellebord har funnet sine respektive plasser i heimen.

16+2 i dag, ja, dette er første barnet og vi er en smule ivrige...

Ja, ja, tilbake til strikkinga! ;o)

Jeg har kjøpt vogn nå:) Jeg kjøpte brukt på finn.no og har fått den hjem. Den var der jeg var på ferie,så det passet veldig godt:) Er veldig fornøyd:)

Etter ul'en i morgen, skal jeg ta frem babyklærne storesøster og storebror hadde. Jeg vet ikke hvor mye jeg har og trenger. Jeg har allerede kjøpt litt, men vil ikke kjøpe mer før jeg ser hvilke størrelser jeg trenger:)

Ja, har en fra før men var helt sikker på at vi ikke skulle ha flere så ga bort det meste :)

Jeg har kjøpt vogn på finn.no (One Tree Hill, måtte bare ha det siden den er så lett, bare 8 kg), og en del klær på Lindex på 70% salget deres. Jeg har bestemt meg for å kjøpe Graco Sweet Peace husken, siden den kommer sikkert til å hjelpe alle med å sove mere her (vugger of vibrerer og husker i flere retninger). Jeg er helt besatt av innkjøp og å bygge reir til siste barnet mitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...