nicki82 Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Hei! Lurte litt på om noen av dere drevne temperaturmålere har noen tips å gi meg. Hvor nøye skal man vær der? Jeg vet at det er anbefalt å ta temperaturen til samme tid før man står opp, men av og til så står jeg opp tidligere enn andre dager. Er det noe slingringsmonn på den tiden der? en halvtime fra eller til...eller dreier det seg om time (f.eks i sju tiden) Hva om jeg hittill har målt feil..er det bare å glemme å ta tempen resten av pp?? Håper på svar:)
nicki82 Skrevet 12. juli 2009 Forfatter #2 Skrevet 12. juli 2009 Noen som vet noe om dette? Har sjekket på nettet, men få har noe formening om hva "til samme tid" innebærer:)
atsjo Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Jeg tar som oftest tempen mellom 06.30-08.00. Måler jeg senere trekker jeg litt ifra. For jeg får alltid høyere temp hvis jeg har sovet lenger enn vanlig. En time fra eller til er vell rundt "til samme tid" vil jeg tro:) http://www.pernille.info/bbt.htm Står mye nyttig på den siden om temping:)
Helga80 Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 Jeg har begynt denne mnd, midt i syklusen selv om de anbefaler å begynne på første dag. Hvis man er brukbar i engelsk vil jeg absolutt anbefale å melde seg (gratis) inn i fertilityfriend.com. Det legger man inn temp, testing, slim, sex og alt mulig annet. Man skal måle til samme tid hver dag, men på fertilityfriend kan man og legge inn tidspunktet man målte, så sørger programmet for å sette inn tempen som litt usikker hvis man har målt til "feil" tid. Du kan selv og legge inn temp som du ikke stoler helt på og merke den som usikker. Programmet lager tempkurve for deg, og regner ut når du har el, og hvor stor sannsynlighet det er for at du er gravid... Basert på temp, tegn og sex iforhold til el!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå