Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å begynne med litt middag til lillegutt på 7 mnd. Får fra før av grøt morgen og kveld. Virker ganske mett på dagen, og er ikke alltid like ivrig på puppen. Har til nå ammet 4-5 ganger i døgnet, men må nok trappe litt ned hvis han skal få middag i tilegg. Hadde vært deilig å amme litt sjeldnere, med samtidig er jeg litt redd for å miste melka.. Hvordan gjør dere det ? Hvor ofte ammer dere? ammer dere mellom måltidene eller rett før eller rett etter? Mange spørsmål ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er min 9, 5 mnd, men kan jo si hvordan vi gjorde det da han var ca 7 mnd....

Ammet da ca 3-4 ganger pr dag (tidlig morgen, lunsj, middag og kveld). Ammet alltid før fast føde, aldri mellom måltider. (Ammet bare 5-6 ganger pr døgn mens jeg fullammet, så han har aldri hatt hyppige måltider). Han har spist 4 måltider fast føde fra han var ca 7 mnd. Nå er min en storspiser, så har aldri vært vanskelig å få i ham fast føde etter puppen. Etterhvert ble han mindre interessert i puppen, og vi droppet lunsj-amming, og litt senere middags-amming. For et par uker siden var det helt slutt.

Er det ikke slik at melk fortsatt er den primære næringskilden når de er 7 mnd? Om jeg var deg ville jeg nok ammet som du gjør nå, for mest sannsynlig blir han mindre interessert i melken etterhvert. Og han vil nok bli klar for/vise behov for mer fast føde etterhvert også.... For min del hadde jeg nok den melken han var interessert i. Mistet ikke melk før han ble mindre interessert og etterhvert ikke ville ha noe.

Når det er sagt så er det deilig når man etterhvert ammer mindre og den lille er litt mindre avhengig. Men - vemodig er det! Hadde aldri trodd jeg skulle føle det slik...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...