Snabeltann Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Min gutt har "sittet" i samme posisjon leeenge nå, hodet høyt på venstre side, rumpa ned og sparkingen foregår mest på høyre side langt ned eller på siden under navelen... Vil bare at han skal snu seg snart!!
Kleint Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Mine to ligger med rumpa ned, er i uke 37. De skal ta de i uke 38, så endel vel med ks.
elledille Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Jeg har ei lita ei i magen med rumpa ned, der trives hun godt. Har sittet der nesten hele veien, Har termin den 20, så ikke lenge igjen. Jeg skal prøve å føde i sete, men blir heldigvis igangsatt hvis hun ikke kommer innen termin. Dette er min første, men slik jeg har forstått det har du ennå god tid på deg for at han skal snu seg. Jeg hadde et forsøk på vending i uke 37, men der var det desverre ikke plass. Lykke til!
Kleint Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 De setter ikke igang en setefødsel, da blir det ks, om hun ikke kommer av seg selv. Det sier de hvertfall til meg på sykehuset.
elledille Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 Da har iallefall jeg fått annen beskjed, Er trangt nok fra før om hun ikke skal ligge enda en uke til "modning". Er godt mulig det ender i KS, men timen er iallefall satt for et forsøk på termin. 09.30
Mammsenvokser Skrevet 12. juli 2009 #6 Skrevet 12. juli 2009 Min frøken ligger også med rompa ned, er 38+6 i dag. Ligger an til keisersnitt på torsdag, siden målene mine er helt i grenseland, og jeg ikke har sånn veldig lyst på setefødsel. Hadde et mislykka vendingsforsøk da jeg var 37 uker på vei. Skulle bare ønske hun kunne ligge riktig vei!! Tror det er litt ulike rutiner fra sykehus til sykehus, her jeg bor setter de ikke igang setefødsler. De mener at å sette i gang øker faren for ukontrollert rieaktivitet betraktelig, og at det da er større sannsynlighet for at det ender med hastekeisersnitt.
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 Min lå med rumpe ned på den tiden og hadde gjort det mesteparten av tiden, men hun snudde seg rundt uke 33-34 og har siden stort sett lagt på hode ned (noen saltoer), det gjør hun fortsatt og jeg er nå i uke 37.
Nr.4 i april :) Skrevet 12. juli 2009 #8 Skrevet 12. juli 2009 Er det ubehagelig å prøve å snu babyen. Gutten min ligger med rumpa ned. Snakk om å prøve å snu den om det ikke har skjedd om 2 uker. Vill ikke ha stefødsel. Har født to barn før normalt.
Mammsenvokser Skrevet 12. juli 2009 #9 Skrevet 12. juli 2009 Har hørt litt forskjellig, men jeg opplevde det som veldig smertefullt å forsøke å snu den lille. Men hele prosessen var over på ca 15 min, da hadde de forsøkt to ganger. Var sånn at tårene bare rant, men var overkommelig, i alle fall siden jeg hadde et stort håp om at de skulle greie å snu henne. Slik gikk det da desverre ikke Men jeg hadde uten tvil gjort det igjen, dersom det hadde vært håp om at de skulle få det til. Følte meg litt mørbanka et par dager etterpå, men det gikk over. Som jeg har forstått er det veldig stor forskjell på hvor stor sannsynlighet det er for at babyen vil snu seg når det nærmerer seg slutten, enkelte snur seg frem og tilbake til stadighet, og det vil da være større sjanse for at ungen snur seg riktig vei. Men sånn som det var til meg har den lille ligget i samme stilling i flere måneder, og da var visst sannsyligheten for at hun skulle snu seg på egen hånd bortimot lik null.
lutefisk Skrevet 12. juli 2009 #10 Skrevet 12. juli 2009 Angående vending, så er oppleves det nok ganske forskjellig. Jeg prøvde for to uker siden, og synes ikke det var vondt. Var et par ganger hvor det var litt ubehagelig, men de prøvde bare to ganger og holdt ikke på i 15 minutter. Tror det tok maks 5 minutter før de ga seg, men jeg fulgte ikke med på klokka så det skal jeg ikke si heeeelt sikkert :0) Fikk hvertfall beskjed om at de ikke ville prøve så mye. Er jo ikke naturlig å dytte på magen til en høygravid dame :0) Jeg er førstegangsfødende, jenta har sittet med rumpa ned ganske lenge, morkaken er foran og jeg hadde ikke så veldig mye fostervann, så her gikk det ikke. Større sjanse for å lykkes dersom man har født før. KS om to dager pga. trangt bekken, og det ser jeg frem til! Nå er jeg tung og lei.
lille*engel Skrevet 12. juli 2009 #11 Skrevet 12. juli 2009 På tirsdag har jeg fått time på sykehuset for sjekk av leie.,er da 38+2. babyen har ligget i samme stilling lenge å sparker litt over navelen på venstre side. Tror dere de vil forsøke å vende da? eller blir det en ny time for dette? Er jo ikke lange tiden igjen, og vil jo helst vite hva som skal skje i forkant av en evt setefødsel starter. Hadde problemer forrige fødsel pga at barnet ikke kom ned.. tror dere dette vil ha betydning for avgjørelsen? Er ikke forberedt på noen setefødsel... hvor villige er de til å gi keisersnitt i slike tilfeller?? Litt smånervøs...
lutefisk Skrevet 13. juli 2009 #12 Skrevet 13. juli 2009 Vet ikke hvordan rutinene er på de forskjellige sykehusene, men sånn jeg har skjønt det så vil de ikke vente for lenge med å prøve å vende barnet. Samtidig er det en prosedyre som krever tid og sykehuspersonale, så det er nok ikke noe de tar på sparket. Jeg fikk drypp, og ble satt på maskiner som overvåket både min og barnets puls. Fra jeg kom til jeg dro tok det 4-5 timer! Men det inkluderte MYE venting + røntgen av bekkenet. Jeg kunne i utg.pkt. velge mellom ks og setefødsel siden barnet lå i seteleie, men etter samtaler med jordmor og lege skjønte jeg det slik at de aller helst ville at jeg skulle prøve setefødsel. Men stå på ditt dersom du ønsker ks. Jeg får det pga bekkenet, men sitter igjen med inntrykket av at man må kjempe litt for ks dersom man er rustet for setefødsel. Vet ikke om dette hjalp så mye, men det er som sagt litt vanskelig å si noe konkret. Kan jo bare fortelle om mine erfaringer. Ta en tlf til føden. Der er de nok behjelpelige :0) Og lykke til! Dette går fint!
ungmor<3 3 jenter <3 Skrevet 13. juli 2009 #13 Skrevet 13. juli 2009 jeg har to jenter som ligger med rumpene ned:/ Er i uke 33+4 nå... Regner med KS om de ikke snur seg, men håper de gjør det:) Har ikke veldig lyst på KS...
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 13. juli 2009 #14 Skrevet 13. juli 2009 er 33 uker, (men tror aldri livet at jeg går ut termin) min lå sist i går på tverra.. dette er min nr 4 så er ikke så bekymra om babyen snur seg i alle retninger enda.. når tia er inne så fixer babyen som regel ting selv..
an Skrevet 13. juli 2009 #15 Skrevet 13. juli 2009 jeg er i uke 33 og har ei litta tulle som heller ikke har snudd seg,og må si jeg er drit nervøs siden det sto et annet sted her inne att det kunne skyldes lammelser hos barnet,noen som har noen beroligende ord ang det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå