nurk i magen Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 Valget står mellom amalie, emma og linnea. Vet ikke av noen som heter linnea. Synes det er etkjempe fint navn. resten av familien vil ha emma. Lite brukt rundt oss et å. Kjempe vanskelig å finne navn til jente nr 3
Marolla Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Jeg syns de navnene er litt vel mye brukt, men det burde ikke hindre deg i velge et navn du liker
Vannmann35 Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Linnea er Norges mest brukte jentenavn - så ja, det veldig mye brukt! Emma er Norges nest mest brukte jentenavn, og Amalie er det 17 mest brukte... Personlig liker jeg Emma best av disse, men ville aldri valgt noen av dem da de nettopp er så vanlige.
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 Huff, nå er jeg kanskje litt vanskelig, men jeg syns emma og linnea er altfor mye brukt! Jeg syns de er oppbrukt og nesten mangler personlighet. Men hvis det er de eneste navnene dere liker, må dere jo velge et av dem. Det er jo dere som skal like dem.
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 Jeg synes Amalie er finest av disse. Linnea er oppbrukt.
L :o) Skrevet 13. juli 2009 #6 Skrevet 13. juli 2009 Totalt sett er det jo ikke såå mange Linnea'er i Norge, men det er ikke akkurat noe pluss at alle kommer på samme klassetrinn... Eneste Linnea jeg vet om er over 90 år hvis hun fortsatt er i aksjon, mens Amalie kjenner jeg flere småjenter som heter. Så det er jo litt avhengig av hva som finnes i nærmeste omgangskrets også. Jeg hadde ingen idé om at Linnea var så mye brukt før jeg så på statistikken, så jeg sliter i grunn med samme dilemma som deg - æsj
Gjest Skrevet 13. juli 2009 #7 Skrevet 13. juli 2009 Min datter heter Linnea. Hun er født i april 2008. Da fikk jeg bare reaksjoner som at det var uvanlig, gammeldags osv, men fint. Noen hadde aldri hørt det engang. Det er jo i utgangspunktet ett gammelt navn som har fått sin retur nå. Jeg synes fremdeles det ikke er mange som heter det i følge statistikken i forhold til alle andre navn. Det er bare det at det har fått så mye oppmerksomhet. Om noen år er det glemt, kanskje allerede neste år- og hvis dere da likte navnet er det dumt å angre fordi noen mener det er oppbrukt. Ett navn blir ikke oppbrukt av en statistikk. Det må en person til for å bruke navnet:-) Dessuten, norge er ett lite land og det er ikke såå mange navn så alle vil vel alltid møte noen på sin vei som heter det samme. Min beste vennine har samme navn som meg. Ser ingen prooblem ved det. Å være unik kommer nok ikke av navnet man bærer, men hvordan man bærer det!
nurk i magen Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. juli 2009 Så godt å få denne tilbakemeldingen. Synes mange er ut etter et litt spesielt navn som er lite brukt. Trodde jeg hadde det da jeg kom over linnea. Heter selv Kristin og jobber med minst 4 andre som heter det samme uten det er noe problem. ( nesten litt artig). Tror jeg skal se bort fra statestikk og bruke navnet. Tusen takk for kloke ord!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå