Gå til innhold

Eira og Tora - eller andre forslag til norrøne/norske jentenavn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, Eira blir litt ekstremt ja... :-)

Tora er jo nydelig! Mine klare favoritter er

1. Tora og Frida

2. Tora og Idun

3. Tora og Guro

Men her er flere fine:

Tora og Synne

Tora og Hedda

Tora og Helle

Tora og Olava

Tora og Erika

Tora og Edvina

Tora og Evina

Tora og Embla

Tora og Elida

Tora og Frøya

Tora og Freja

Tora og Runa

Tora og Synnøve

Tora og Fredrikke

Tora og Ingrid

Annonse

Vel, eg ser det er nr. 3, og då trur eg kanskje det går fint. Er jo litt forskjell når ein seier berre Eira og Tora, eller viss ein har eit tredje namn med. Litt dårleg forklart kanskje, men eg satsar på du skjønar kva eg meinar. Kva heiter det syskenet som ikkje heiter Tora??

Storebror heter Trym.

Trym, Tora, Eira. Tora og Eira er de navnene som ligner mest med -ra ending. Hvis man setter det litt på spissen, kan det jo bli Ei-ra, To-ra, Try-m (ei-to-try (nesten "tre" hvis man legger godviljen til...)) - det blir en slags triologi ;-) hehe. Tre barn holder for meg!

Takk for gode forslag, alle sammen!

Det er jammen ikke alltid lett å finne det riktige navnet, har et par mnd til å gruble... :-)

Jeg har ett jente navn jeg har tenkt og bruke en gang i tiden om jeg er så heldig og få ei lita tøtte..

Eiril..

Syntes Trym, Tora og Eiril var fint jeg=)

Får jeg to jenter skal de faktisk hete Eiril og Tora..... hehe... nyyydelige navn... Bestemt oss for lenge siden for den kominasjonen=)

Lykke til

Annonse

Hehe...Komisk problem... For å gjøre det enda litt værre har jeg et enda likere forslag; Trym, Tora og Tyra. :)

Neida, skjønner den enball toball greia,de er like. Kommer nok til å bli ToraEira sagt raskt.. Likevel er Eira et veldig fint navn.

Ser det har kommet inn flere godt forslag her,hva med

Idun

Sol

Runa

Heid

Asta

Anfrid

Ulva

Ylva

Hilda

Har vært på ferie i over 2 uker - og kom hjem til enda flere svar :-).

I mellomtiden har jeg tenkt litt på Liv - som jeg synes er et flott navn. Det hetes av fryktelig mange her til lands, men ikke så veldig mange i den nye generasjonen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...