LilleTrille med en tulle Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 Har dere tenkt noe over hva som er drømmefødsel for dere? Hvilken dato/dag dere ønsker? Når alt skal startet? Hvordan osv? Tenkte det kunne være litt morsomt å drømme litt om den perfekte fødsel. Jeg ønsker meg at fødsel starter natt til fredag 17 juli, og at vi drar inn til sykehuset sånn i 6-7 tiden. Der kommer jeg inn med sånn 3-4 cm åpning, hvorpå de siste 6 cm tar kanskje 4-5 timer. Helst vil jeg ikke ha epidural. Kan tenke meg jeg dusjer litt, får akupunktur, spiser, tar litt lystgass. Prøver å slappe av mellom riene.... Så har vi kanskje 1 times aktiv pressing hvor snuppa kommer gjennom med hodet først. Og gir meg 0 rifter=) Så får vi snuppa opp, mens morkaken kommer. Så kan vi kose og spise/mate litt, også sove før vi kanskje får besøk på kvelden<3 Det hadde vært en drøm! Dette blir så spennende!!
Anita*født* Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Jeg ønsker det skal skje nå.....ler at vannet går så er jeg i gang,så tar jeg det som det kommer=)) smiler.....bare litt spent og lei=)
meg & to små vampyrer Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 He he:) Jeg ønsker meg en nært forestående fødsel, der riene kommer gradvis, men ikke for sakte. Jeg ønsker at det skal oppleves mindre vondt og slitsomt enn forrige gang og at jeg ikke skal få så mange rifter. Alt under et døgns varighet er greit, men sånn 10 timer f.eks. er helt greit. Og så ønsker jeg at jenta er en frisk liten jente som suger godt med en gang og er snill med sin mor;)
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 Den kan veldig godt starte i overgangen juli-august fordi da skal barna vekk og vi slipper å styre med barnevakt (termin er 9. august), greit å slippe den biten ;-) Ellers så håper jeg riene er tydelig nok til at jeg skjønner at det er rier, men ikke så vonde at det blir ille å kjøre bil heller. Og den bør vare i noen timer siden vi har 1,5 time å kjøre. Ideelt starter den sånn i 8-tiden om morningen etter en god natts søvn og alt er over i 13-14 tiden. Sist åpningsfase var i grunnen veldig grei, kom inn på legevakten (1 time unna) og hadde da 4 cm åpning og ble sendt videre til føden (30 min videre fra legevakten) hvor jeg plutselig hadde 6-7 cm åpning. Så tok kroppen en riefri pause på en halvtimes tid der jeg døste bort litt, fikk klyster og ordnet alt det der, før riene kom tilbake. Praktisk ;-) Ingen smertelindring og rier helt ti å holde ut. Jeg håper dog vesla ikke kommer ut i supermannstil, det var ikke så godt, men kommer pent og pyntelig over en 4-5 passe vonde pressrier med armene der de skal være og hode rett vei. Og ingen rifter denne gangen, det hadde vært fint. Så få god tid til å kose med henne litt, en dusj og rene klær og noen timer for oss selv etterpå. Ingen ammetrøbbel hadde vært fint, og ikke minst at det er en frisk og flott baby som ikke trenger noe ekstra hjelp :-)
Panterjenta85 Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 Jeg er helt blank jeg... Har så klart ikke lyst til å det skal bli for store smerter, men bortsett fra det har jeg ingen forhåpninger eller forventninger.. Kommer kanskje etterhvert, men fødselen er en av de tingene jeg har skjønt at ikke jeg kommer til å ha kontroll over uansett så jeg har vel distansert meg litt.. Håper på gode sykehusansatte som kan guide meg gjennom dette!
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 12. juli 2009 #6 Skrevet 12. juli 2009 Det eneste jeg ønsker er at jeg slipper å bli igangsatt med drypp, denne gang.. Håper det starter av seg selv..
Lykke X 4 Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 Jeg ønsker at den starter så snart som mulig (NÅ!!), tar et par-3 timer, og at ungen kommer ut på noen pressrier (3-4 pressrier var det som skulle til sist gang, og det ble bare pyntesting). Samt at jeg ikke føler behov for smertelindring, kan bevege meg fritt og føler jeg har all kontroll. Før jeg til sist føder et vitalt, friskt velskapt barn Sukk!
VinterSol+2 Skrevet 12. juli 2009 #8 Skrevet 12. juli 2009 haha, ideelt sett? ideelt sett blir vi tatt vel i mot på føden, gjerne en sånn to-tre uker før ul-termin. der har de hørt hvem jeg er, og er veldig nøye med å høre på oss og respektere oss, og føre inn alle papirer nøye. Kan godt ha hatt rier et par timer først, som jeg kan prøve å holde hemmelig så lenge som mulig. det var veldig gøy første gangen! Jeg har veldiglyst til å prøve badekar (brukte badekar under første fødsel, men fikk ikke føde i det, og vil ha mannen med oppi, som kan dusje meg under riene. Vil ha sånn passe lang, passe vond fødsel, og forløses i vann. Hadde vært utrolig kult å fått være med å ta i mot babyen selv. (men om jeg har guts til det underveis, det får være en annen sak!) Vil ha en unge med apgar 10, som skriker så det høres nede i første etasje, og når morkake og alle slike ting er ute, vil jeg ligge i en deilig dobbeltseng sammen med mannen og nybebisen og bare nyte at vi har gjennomført, at baby lever og sammenligne trekkene hans med de andre barna våre.. Så vil jeg amme, sove, spise, kose meg... og være passe uthvilt til storesøster kommer på besøk. Om jeg må sy litt, so be it, det var ikke så ille sist, men flott å slippe kløende sting i ettertid om jeg kan! hehe.
Amalie82 Skrevet 12. juli 2009 #9 Skrevet 12. juli 2009 Akkurat nå, bare at det skjer noe!!! 9 dager på overtid!!!!!!!!!!!!!!!!!
♥tosmåtroll♥ Skrevet 12. juli 2009 #10 Skrevet 12. juli 2009 Vil at det skal skje etter en god natt søvn, og at når jeg kommer på sykehuset (etter å ha presset meg hjemme en stund) har jeg 5-6 cm åpning. Så er det bare å sette epeduralen, slappe av litt, og til slutt presse ut klumpen...hehe...høres fantastisk lett ut :-) Må få lov å ønske en drømmefødsel...men ser igrunnen for meg et mareritt :-/
Lille meg66 Skrevet 12. juli 2009 #11 Skrevet 12. juli 2009 er fornøyd vis jeg kommer frem til sykehuset jeg... (lang reise vei med ferje) og så sant jeg slipper sånn tang el. vakumm... vet ikke hvorfor men vil absolutt ikke ha det.... og vil helst ikke bli igangsatt.... ellers håper jeg at barnet er friskt når han kommer ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå