Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor er 6 uker og gulper herifra til evigheten. Enorme mengder og vi går konstant fulle av gulp. Er urolig etter legging da det er mye som skal opp. Vil egnetilg sove men våkner/skriker av alt som kommer opp. Noen som har det på samme måten eller noen råd til hvordan begrense dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår på snart 4uker har det litt travelt når han spiser og det resulterte i en kjempegulp istedenfor en rap etter måltidene. Måtte flere ganger skifte sengetøy fordi han gulpet så mye på en gang.

Nå har vi begynt å tvinge han til å ta pauser i spisingen ved å ta ut flaska mens han spiser (han får mme siden jeg ikke har melk) Nå kommer det som regel ikke noe gulp etter han har spist. Kommer noe hvis han er våken en stund på dagtid, men da kommer det minimalt

Skrevet

kjøp MASSE gulpekluter .... hehe sikkert ikke svaret du vil ha, men det er mitt beste råd. poden er 6 mnd straks og gulper fortsatt mye i perioder. han har fått mme siden han var 1 mnd men gulpet uansett. mens han fortsatt var så liten la jeg han på siden når han skulle sove om natta roet seg bedre da ( på venstre side, så klemmer det ikke på magesekken)rull håndklede eller noe lignende og legg rundt slik at hun ikke får snudd seg. dette hjalp iallefall oss mye på kvelden,.husker jeg var liveredd for at han skulle sette gulpet i halsen og ikke få puste.når han lå på siden rant det bare ut :) kjøp store gulpekluter å bruk som "pute" da kan du ha ett par klar og bare skifte ut utover natten når de blir våte:) ( har store med elefanter, på reflex.)

Tror vi har prøvd alt mulig for å få slutt på gulpingen men ingen ting hjelper. har blitt bedre nå som han spise grøt, men mme kommer fortsatt opp igjen.så det er bare å smøre seg med tålmodighet og invistere i gulpekluter og en god tørketrommel.

de skal vistnok vokse dette av seg mellom 6 og 12 måneder hvis ikke ville jeg ha tatt en tur til legen, kan være lukkemuskelen som ikke fungerer ordentlig. du kan også spørre helsesøster om råd, men min hadde iallefall ingen andre en å vente til det går over av seg selv.

NB: pass på å få rapet henne godt etter hvert måltid. pluss vifting med armer og ben er iallefalll her et sikkert tegn på at noe er på gang og en rap/gulp er på veg:)

lykke til å håper du får noe fornuftig ut av dette:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...