WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 Vi spiser ca kl 20. Jeg har kjøpt inn MME, så jeg regner med at jeg gir han et par måltider av dette i løpet av kvelden/natta. Men når kan jeg amme igjen da? Når er rekene ute av puppen? ( Om dere skjønner:) hehe)
Gjest Skrevet 11. juli 2009 #2 Skrevet 11. juli 2009 Det er jo ikke sikkert babyen reagerer på reker da, min gjorde jo ikke det. Men han reagerte på kreps og da gikk det vel sånn over natta omtrent før effekten forsvant.
mamman til to gutter Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 Du kan amme akkurat når du vil. Tidligere anbefalte de at man ventet pga allergi, men den anbefalingen har de gått bort fra, så jeg ville spart mme til en annen gang:-)
Gjest Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 i den nyeste artikkelen til Gro Nylander står det at man bare kan prøve seg fre,. jeg spiste, ammet og spiste --det alelr meste
gerd Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 Det er da bare å amme det! Enten går det bra - eller ikke. Det er uansett ikke farlig.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. juli 2009 åh? Er ikke reker litt sånn fy-fy når man ammer da? Det er bare HVIS han reagerer altså? Hmm.. så bra:) Men jeg har masse løk i reke-dill dressingen min, så tror nok jeg tar en MME pakke fordet:) Drakk en boks pepsi max i går, og han var ganske urolig i natt uten at han grein. Ofte pupp og pRupp. Vil gjerne sove litt mer i natt:) Takk for svar
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 11. juli 2009 #8 Skrevet 11. juli 2009 jepp! og samme er det med løk, er ikke sikkert han reagerer på det... ingen av mine har reagert på noenting! og jeg ELSKER både reker, løk og brus
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 11. juli 2009 #9 Skrevet 11. juli 2009 og at han var ofte våken i natt som var og ville ha pupp kan være økedøgn;)
ApriIbaby Skrevet 11. juli 2009 #10 Skrevet 11. juli 2009 Jeg hadde heller spist reker og kuttet ut dressingen evt laget en uten løk. Når babyen er så liten er sjansen for at babyen får vondt i magen av MME også tilstede. ganske vanlig for så små babyer som bare har fått MM ellers....
Gjest mortillitenprinsesse Skrevet 11. juli 2009 #11 Skrevet 11. juli 2009 Visste ikke man ikke kunne spise reker jeg??? Vet man skal holde seg unna ferskvannsfisk (pga bly), skogsopp (pga bequerell, hvalkjøtt og slikt, men reker har jeg aldri hørt om???
Gjest mortillitenprinsesse Skrevet 11. juli 2009 #12 Skrevet 11. juli 2009 Når det gjelder boblevann er jeg vel mer bekymret for den enorme sukkermengden (og annet kunstig drittinnhold), enn boblene....
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #13 Skrevet 11. juli 2009 Reker er noe med allergi å gjøre. Som flere her sier, er det visst ikke så farlig likevel... men det har jeg hørt da. Eller, farlig å farlig.. man skal visst helst holde seg unna. Rekene er vel fordøyd med løk i dressingen og Nam! Han har fått mme en gang før, og det gikk fint. Måtte sjekke om han tok flaske, og om han likte mme, og det gikk heldigvis bra. Har lagt han for kvelden nå nettopp, men prupper en del. Spiste nesten 200 ml, så han ble nok mett. Bæsje godt etter maten Er kjempe trøtt, så sover vel godt til neste måltid. Takk for svar alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå