☠Diamanda Galas☠ Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 lurer bare på om dere som har mye og kraftige kynnere gjennom sv.skapet også er plaget med kraftige menssmerter ellers(utenom graviditet)? det stemmer hvertfall for mange jeg kjenner...
mirre78 Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 Hei. Jeg er 30+5 på vei og har foreløpig ikke kjent noe til kynnerne i det hele tatt (krysser fingrene for at det fortsetter slik en stund til), men har til vanlig veldig sterke mens smerter. Kan ikke stå oppreist når de setter i gang. Rett på sykemelding her i gården. Ikke noe smertestillende som tar mens smertene mine heller... Håper at de blir bedre etter at babyen kommer. De andre i familien som har hatt kraftige smerter har i alle fall fått mindre smerter etter fødsel....
snuffe Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Ja. Men jeg tviler på at det er noen sammenheng. Menssmertene mine kommer av endometriose, og den er ikke aktiv under svangerskapet (så lenge man ikke har mensen).
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 Jeg har hatt masse kynnere gjennom svangerskapet både denne gangen og sist, men har aldri vært plaget med menssmerter.
Tyren78-09+12 Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 JA! har veldig mye kynnere og har alltid hatt veldig kraftige menssmerter. Derfor gledet jeg meg til å slippe de under graviditeten..men den gang ei..hatt menssmerter hele svangerskapet..dog ikke så sterke som til vanlig. Heldigvis. Skal også sies at jeg har endometriose.
LilleTrille med en tulle Skrevet 11. juli 2009 #7 Skrevet 11. juli 2009 Lite menssmerte og har kun hatt svake kynnere/murringer siden uke 32.... Og ikke så altfor ofte... Så stemmer på meg hvertfall, bare motsatt. Heldigivs for meg=)
Lykke X 4 Skrevet 11. juli 2009 #8 Skrevet 11. juli 2009 Har fått verre og hyppigere kynnere for hvert svangerskap. Men regner ikke menssmertene mine utenom graviditet for å være så ille. Så det har ikke sammenheng her.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 11. juli 2009 #9 Skrevet 11. juli 2009 Har til vanlig lite menssmerter. Men har hatt masse og sterke kynnere gjennom begge svangerskap.
Mammsenvokser Skrevet 11. juli 2009 #10 Skrevet 11. juli 2009 Jeg har vært veldig plaga med kynnere siden rundt uke 20, men menssmerter har jeg aldri vært plaga av. Nå har jeg riktignok svært skjelden mensturasjon, men de gangene jeg har hatt det har jeg ikke vært plaga med smerter.
Fallerifallera Skrevet 11. juli 2009 #11 Skrevet 11. juli 2009 Ikke for min del. Har sterke menssmerter, men sist svangerskap kjente jeg knapt noen kynnere. Nå er jeg veldig plaget, men som sagt var jeg det ikke sist.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 11. juli 2009 ser ut som det er helt tilfeldig da egentlig;-) takk for svar jenter;-)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 11. juli 2009 #13 Skrevet 11. juli 2009 Aldri vært plaga med menssmerter, men har heftige(!) kynnere i dette svangerskapet og hadde det også med førstemann. Så her er det i allefall ikke noen sammenheng:-) Kan også nevne at mine 3 spontanaborter ikke vært så smertefulle som de i følge leger og litteratur normalt sett skulle/kunne ha vært. Altså ikke "sterke, sterke smerter" som legene maser om, kun murring (ikke nærheten av rier, som jeg vet mange opplever dem).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå