Gå til innhold

Hvordan ser deres matplan ut til gullet på 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper på noen svar :-)))))))

Her er det

7.30 - melk

10.30 - grøt, så melk

14 - melk

17 - melk

19-20 - grøt og melk

Har fått smake litt middag innimellom også :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

06- melk

09-10- grøt-vann

12-13-melk

15-16- grøt+ fruktpure

19-grøt

20-melk

Sånn ca klokkesletter..

Min vil ikke ha noe middag så da har jeg tatt et ekstra grøtmåltid.. så bytter jeg litt på hva slag han får.

Så spiser han to ganger på natten også mme..

Skrevet

05.00 130ml mme

09.00 grøt+ vann

12.00 165 ml mme

15.00 middag (halvt glass)+ 130ml mme

18.00 grøt (liten porsjon)+ 130ml mme

Pluss litt frukt mellom middag og kvelds...

Skrevet

vår matplan er nesten helt lik din :)

eneste er at vi gir kveldsgrøten i 1730 . 1800 tiden deretter litt melk før han legger seg i 1900 - 1930 tiden. Jobber m å bytte ut melk som drikke til grøten, det holder egentlig m vann, men min er ikke så veldig begeistret for vann...innimellom får han smake litt fruktpure på ettermiddagen. Vurderer å gi smaksprøver på middag snart

Skrevet

10.00 - Melk (200 ml)

13.00 - 3/4 middagsglass, litt fruktpurre og vann

16.00 - Melk (200 ml)

19.00 - Grøt, 1 glass sviskemos og vann

Hun spiser ikke i løpet av natten. Hun har veldig godt sovehjerte så etter kveldsgrøten spiser hun ikke igjen før hun vil opp rundt klokka 10.00!

Skrevet

ca 0600: melk, ca 130 ml

kl 1000: fruktmos + melk (enten most banan for seg selv, eller eple, pære, mango. Har også smakt litt avokado og nektarin)

kl 1400: melk + grønnsaker. hun liker potet, så da lurer jeg inn andre ting med poteten, feks så holder vi på med brokkoli for tiden. Har også smakt gulrot, men det liker hun ikke. Dette måltidet utgår hvis vi er på farten.

kvelds: grøt + melk. Hender hun får litt melk mellom middagsmåltidet og kvelds. Hun er i seng ca kl 1900. Spiser gjerne 1 til 2 ganger i løpet av natta, men vi prøver å gi henne vann. Ikke alltid like populært, men det hjelper når den er litt lunka.

Skrevet

Vi har egentlig ikke noen fast plan. Gir ham mat når han sutrer og viser tegn til sult. Hadde faste tider før, men da gulpet han masse og spydde noen ganger. Tror rett og slett det ble for mye. I dag har dagen sett slik ut:

04.30 mme

8.00 grøt og fruktmos

12.00 gulrotmos og velling

16.00 grøt, fruktmos og mme

18.30 velling

Har funnet ut at velling er genialt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...