Gå til innhold

6 ukers kontroll

Anbefalte innlegg

Gutten min var på 6 ukers kontroll på torsdag, og blir 6 ukers til mandag, født 1 juni :)

Han veide 5250, 58 cm og 36,4 i hodeomkr.

Koselig om dere andre også skriver på, etterhvert som dere har vært på 6 ukers kontroll. Morsomt å se hvor mye de har vokst.

Ved fødsel var han 3610 og 52 cm. 33,5 i hodeomkr.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140363788-6-ukers-kontroll/
Del på andre sider

Fortsetter under...

oj så mye deres babyer har lagt på seg, men det er jo slik det skal være:)

Min lille prinsesse var 49 cm, veide 3755 og hode var 33 da hun ble født. Nå er hun 57 cm veier 4360 og hodet er 38. Lurer på om det er andre som har baby som har lagt på seg så lite???

Var på seksukerskontroll i dag.

Snuppa mi hadde vokst MYE! Hun var 47cm og 2975 ved fødsel. Nå er hun allerede 4795 og 56 cm. Født 1. juni. Synes dette var ekstremt mye. Spesielt at hun har vokst 9 cm... men det er jo bare bra at de vokser:)

Annonse

Min lille frøken var 50 cm og veide 3270 gram. På grunn av jeg hadde for lite melk mistet hun fort vekten og var nede i 2960 gram uka etter fødsel.

Nu veie ho 4300 gram og e 56 cm lang. På tre uke har ho gått opp 900 gram og æ e fornøyd.

Oi.....! Vår "lille" gutt er "bare" 4,5 uke gammel - og han har allerede lagt på seg over 2 kg... Veide 3800 ved fødsel og nå nærmer vi oss 6 kg.... Han får utelukkende morsmelk.. Kan de spise for mye? Er det noen av dere som har vært på kontroll som har hørt noe om dette?

Nesten så jeg blir bekymret for at han er for stor :o)

(vet at tråden er 6 ukers kontroll - jeg måtte bare inn og titte for å sammenligne vektøkningen... Ser at gutten vår har vokst langt mer enn gjennomsnittet her - og det til tross for at han er 1,5 uke yngre....)

Ikke vær bekymret. Opplevde akkurat det samme med eldstemann. Ga han kun morsmelk og han spiste hele tiden følte jeg. Da jeg var på 6 ukers kontroll fikk jeg bare beskjed om at så lenge jeg ikke ammet hyppigere enn annen hver time, så var det ok. Ser ut som yngstemann er på god vei til å følge i storebrors fotspor, så det blir spennende å se på 6 ukers kontrollen (neste uke).

Da har Teodor også vært på 6-ukers kontroll 7 uker gammel :-)

Kontrolldagen veide han 5370 gram og var 40,5 cm rundt hodet. Lengde blir ikke målt før han er 3 mnd. på helsestasjonen vi går.

Han er blitt en stor gutt nå:-D Ved fødselen veide han 3200 gram, men var nede i 2920 gram da vi dro fra sykehuset. Hodeomkretsen var 36 cm.

Annonse

Da har vi vært på kontroll, men hun var allerede klart å bli 10 uker. Hun veide 5180 gram og var 57 cm lang. Hodeomkretsen var øket til 39,5.

Ved fødselen var hun 3270 gram, 50 cm lang og hodeomkretsen var 36.

Mamma og pappas perfekte lille prinsesse..

Her kommer en forsinket "innmelding" av 6-ukerskontrollen vår 6.august.

Tulla vår var 3760 g og hele 56 cm lang da hun ble født.

På kontrollen var hun 6200 g og 60 cm - lengde og vekt har jevnet seg ut og hun er kjempefin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...